پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
خاطره ای از آیت الله جاودان

قرآنی که شیخ مرتضی زاهد باید امضا می‌کرد

سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب: 304513
من قصد تشرف به حج داشتم. مرحوم آقای آقاشیخ مرتضی به دیدن من آمدند و به من فرمودند: آنگاه که به محضر رسول خدا صلی‌الله و علیه و آله ‌و سلم مشرف شدی، پیغام و التماس مرا به محضر ایشان برسان،و بگو...
به گزارش جهان، سایت حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی جاودان استاد اخلاق شهر تهران و از شاگردان آیت‌الله العظمی حق‌شناس، خاطره‌ای را از این استاد اخلاق درباره پدربزرگشان آقا شیخ مرتضی زاهد منتشر کرده است که در ادامه می خوانید:

مرحوم حاج غلامحسین عسگری در محله حمام گلشن زندگی می‌کرد. ایشان از کارمندان عالی‌رتبه ثبت اسناد کشور و مردی بسیار پاکدامن بود. خود ایشان برای من نقل می‌کرد: من قصد تشرف به حج داشتم. مرحوم آقای آقاشیخ مرتضی به دیدن من آمدند و به من فرمودند: آنگاه که به محضر رسول خدا صلی‌الله و علیه و آله ‌و سلم مشرف شدی، پیغام و التماس مرا به محضر ایشان برسان،و بگو: مرتضی عرض می‌کند: شما می‌دانید که من هیچ غرضی ندارم.‌ در خواستم این است آیا راه و رسم من مورد پسند شما هست یا نه؟

مرحوم حاج غلامحسین می‌گفت: تشرف حاصل شد‌ و من التماس مرحوم آقای آقاشیخ مرتضی را به محضر رسول خدا صلی الله و علیه و آله و سلم عرض کردم و در انتظار جواب ماندم.

یک شب در عالم رؤیا دیدم که از طرف پیامبر بزرگوار اسلام صلی الله و علیه و آله و سلم قرآنی آوردند و فرمودند که این را به آقای آقاشیخ مرتضی بدهید که ایشان صفحه اول آن را امضاء کنند. وقتی قرآن را باز کردیم، در صفحه اول امضا‌های متعددی از بزرگان علمای اسلام، مشاهده می‌شد و ایشان (آقای زاهد) بایستی در کنار آن بزرگان قرآن را امضاء کند؛ به نشانه‌ اینکه راه، رسم و رفتار و اعمال شما مطابق قرآن کریم است.

***

آقا شیخ مرتضی زاهد شاگرد آیات عظام سید عبدالکریم لاهیجی و شیخ فضل‌الله‌نوری-رضوان الله علیهما- بودند که در نهایت پرهیز از دنیا و دوری از شهرت و هوی زندگی می‌کردند. از جمله اینکه یک دانگ و ربع از خانه پدرشان از مرحوم مجد که به ایشان رسیده بود، نه بر عرض و طول چیزی اضافه کرده بودند و نه بازسازی و تعمیری در ارث پدری انجام داد و نه حتی به دیوار اتاق نشیمن یا پذیرایی آن رنگ تازه‌ای زده بود؛ رنگ همان رنگ قدیم بود.

منبع:javdan.blog.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *