چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

دعوای اتحادیه اروپا و اسراییل بالا گرفت

يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۱۲
کد مطلب: 302276
وزیر دفاع رژیم صهیونیستی با انتقاد از تصمیم اتحادیه اروپا اعلام کرد روابط با اتحادیه اروپا در کرانه غربی رود اردن را به حال تعلیق در آورده است.
به گزارش جهان به نقل از رسا، خبرگزاری دویچه وله آلمان گفت: اسرائیل در واکنش به تصمیم اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر ایجاد محدودیت های مالی علیه شهرک سازی‌ در مناطق فلسطینی، اعلام کرد که کمک های مالی این اتحادیه به فلسطینی ها را متوقف می‌کند.

به گفته این خبرگزاری؛ اتحادیه اروپا به تازگی دستورالعملی تدوین کرده است که بر اساس آن حمایت مالی این اتحادیه از پروژه های در حال اجرا در شهرک های یهودی نشین و نهادهایی که در مناطق تحت کنترل اسرائیل فعالیت می‌کنند، ممنوع می‌شود.

بر اساس دستورالعمل جدید، حمایت های مالی اتحادیه اروپا از ابتدای سال 2014 به بعد، تنها به آن دسته از نهادهای صهیونیستی اعطا می‌شود که در درون مرزهای تعیین شده پیش از سال 1967 میلادی فعالیت می‌کنند. حال اسرائیل که پیش‌تر نارضایتی خود را از این تصمیم اتحادیه اروپا اعلام کرده بود، تاکید کرده که کمک های مالی این اتحادیه برای خانواده های فلسطینی را متوقف خواهد کرد.

به رغم مخالفت های بین‌المللی، اسرائیل به سیاست شهرک سازی خود در مناطق فلسطینی ادامه می‌دهد، یکی از نمایندگان اتحادیه اروپا در اسرائیل در واکنش به تصمیم این کشور گفت که اقدام اسرائیل می‌تواند در مسیر ارسال کمک های بشردوستانه به فلسطینی ها خلل ایجاد کند.

این نماینده اتحادیه اروپا در ادامه افزود: این اتحادیه هنوز به طور رسمی در جریان تصمیم اسرائیل قرار نگرفته و خواستار شفاف سازی در این باره شده است.

در همین حال موشه یعلون، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی با انتقاد از تصمیم اتحادیه اروپا اعلام کرده روابط با اتحادیه اروپا در کرانه غربی رود اردن را به حال تعلیق در آورده و دیدار از پیش برنامه ریزی شده خود با مقام های این اتحادیه را لغو کرده است.

همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات غربی گزارش داد: اسرائیل از زمان تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر ایجاد محدودیت های مالی علیه شهرک سازی های این کشور، درخواست های صدور مجوز برای سازمان های کمک رسانی به فلسطینی ها را رد کرده است و یا از پاسخگویی در این زمینه خودداری می‌کند.

این مقام غربی همچنین گفته است؛ در پی ایجاد محدودیت های تازه، سفر برخی از اعضای سازمان های کمک‌رسانی به نوار غزه ناممکن شده است.

قابل ذکر است تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوعیت حمایت مالی از پروژه های در حال اجرا در شهرک های یهودی نشین، بیش از آن که به لحاظ مالی قابل توجه باشد، نگرانی این رژیم را از تبعات این تصمیم درباره اشخاص حقیقی و شرکت های ساخت و ساز در بخش های یاد شده برانگیخته است.
گفتنی است بر اساس قوانین بین‌المللی، شهرک های صهیونیستی در کرانه غربی رود اردن، از جمله در شرق اورشلیم غیرقانونی محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *