شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

ابراز ندامت از اعطای جام جهانی به قطر

جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۰۹
کد مطلب: 301809
یکی از اعضای فیفا معتقد است اعطای میزبانی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر تصمیمی اشتباه از سوی مسئولان این نهاد بین‌المللی بوده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، یکی از اعضای فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تأکید کرد تصمیم فیفا مبنی بر اعطای امتیاز میزبانی بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبال به کشوری عربی یکی از ضعیف‌ترین تصمیماتی بوده که تاکنون این نهاد گرفته است به‌خصوص اینکه اگر با برگزاری آن در زمستان موافقت شود.
 
تئو سوانسیگر، عضو کمیته اجرایی فیفا در گفت‌وگو با مجله ورزشی«بیلد» گفت: اعطای میزبانی به قطر اشتباهی محرز و آشکار بود. اگر این تصمیم واقعاً اشتباه بود باید جلویش گرفته می‌شد و نباید به اینجا می‌رسید که حالا برخی بخواهند تاریخ برگزاری آن را به زمستان تغییر دهند.
 
سپ بلاتر، رئیس فیفا پیش از این پیشنهاد داده بود به‌علت گرمای بیش از حد هوای قطر در فصل تابستان این مسابقات در زمستان برگزار شود ولی رئیس پیشین اتحادیه فوتبال آلمان معتقد است این موضوع به فوتبال باشگاهی اروپا لطمه خواهد زد.
 
وی در این خصوص افزود: برگزاری مسابقات جام جهانی در زمستان لطمه شدیدی به ساختار فدراسیون‌های فوتبال اروپا و حتی فوتبال آماتور در آلمان خواهد زد.
 
عضو 68ساله فیفا تصریح کرد: تغییر برنامه بازی‌های این تورنمنت نه‌تنها تأثیری مخرب بر بوندس‌لیگا می‌گذارد بلکه تأثیر خود را روی لیگ‌های دسته پایین‌تر و تیم‌های صعودکننده و سقوط‌ کننده به مسابقات خواهد گذاشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *