کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پایان ساخت ضریح امام عسکری(ع)؛ امسال

29 تير 1392 ساعت 18:45

مدیر کارگاه ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) از اتمام ساخت ضریح امام حسن عسکری(ع) تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: به محض اتمام مونتاژ ضریح، امکان بازدید مردمی از آن فراهم می‌شود.


به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری اهل‏ بیت(ع) حجت الاسلام سید ابراهیم لاجوردی گفت: کار عملیات ساخت ضریح مطهر امام حسن عسکری(ع) توسط آیت‌الله سیستانی در داخل ایران از ۳ سال پیش آغاز شده و از طریق حجت‌الاسلام شهرستانی، نماینده وی در ایران پیگیری می‌شود.

وی افزود: برای ساخت ضریح جلساتی برگزار و پیشنهادهایی ارائه شد اما ایشان متقبل شدند که کار ساخت را به طور شخصی بر عهده گرفته و کارگاه و مسئولان کارگاه مشخص شدند.

مدیر کارگاه ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) با بیان اینکه کار ساخت این ضریح مطهر نزدیک به سه سال است که دنبال می‌شود، گفت: در حال حاضر پروژه در حال قلم زنی است و مراحل نازک کاری نیز به زودی به پایان می‌رسد.

حجت‌الاسلام لاجوردی با اشاره به بدنه چوبی این ضریح ابراز داشت: برای بدنه این ضریح از چوب ساج استفاده شده است که کیفیت بسیار عالی داشته و ۴۰۰ سال عمر مفید آن است.

وی افزود: وزن کل چوب‌ها یازده تن است و در سازه‌های آهنی نیز تقریبا یک‌هزار و صد کیلو مس و پنج و چهار دهم تن نقره به کار رفته است.

مدیر کارگاه ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) تصریح کرد: همچنین ۷۰ کیلوگرم طلا برای نازک کاری استفاده شده که در جای جای این ضریح نورانی به کار خواهد رفت.

حجت الاسلام لاجوردی در خصوص زمان بازدید و همچنین قرار دادن ضریح مطهر بر روی مقبره مبارک گفت: به محض اتمام مونتاژ ضریح، امکان بازدید مردمی از آن فراهم می‌شود که امیدواریم تا پایان سال ۹۲ این اقدام مهم عملی شود.


کد مطلب: 300640

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/300640/پایان-ساخت-ضریح-امام-عسکری-ع-امسال

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com