پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

سقوط نوکيا در بازار گوشي‌هاي هوشمند

جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۵۱
کد مطلب: 300279
فروش ضعیف گوشی‌های هوشمند شرکت نوکیا باعث روانه شدن نوک پیکان انتقادات به سمت استیون الوپ رئیس اجرایی این شرکت شده که تصمیمش مبنی بر استفاده از سیستم عامل ویندوز موبایل هنوز نتوانسته باعث بهبود جایگاه این شرکت در بازار رقابتی تلفن همراه شود.
به گزارش جهان، نوکیا به گوشی‌های هوشمند سری لومیا امید بسته بود تا بتواند به پیشتازی سامسونگ و اپل در بازار پایان دهد، اما روند فروش این سری از گوشی‌های نوکیا باعث ناامیدی بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگران شده است.

سهام نوکیا روز پنجشنبه پس از اعلام این شرکت مبنی بر فروش 7 میلیون و 400 هزار دستگاه گوشی لومیا در سه ماهه دوم امسال، شش درصد سقوط کرد. اگرچه فروش نوکیا 32 درصد از سه ماهه اول امسال بیشتر است، اما از پیش‌بینی تحلیلگران مبنی بر فروش هشت میلیون و 100 هزار دستگاه کمتر است.

تحلیلگران که برخی از آنها گفته اند، نوکیا برای متقاعد کردن آنها به بقایش در بازار اسمارت فون‌ها باید در ماههای آتی 10 میلیون دستگاه لومیا بفروشد، گفتند: نگران این هستند که مدلهای ویندوز موبایل نوکیا خیلی دیر وارد رقابت شده باشند.

بنا به اعلام شرکت آی دی سی که روی بازار تلفن همراه تحقیق می‌کند: گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید گوگل و آی اُ اس اَپل در سه ماه اول 2013 بیش از 90 درصد بازار جهانی اسمارت فونها را به خود اختصاص دادند، در حالیکه گوشی‌های ویندوز تنها سه درصد سهم بازار را در اختیار گرفتند.

نوکیا در سال جاری چندین مدل جدید را به بازار عرضه کرده که از آن جمله به گوشی‌های ارزان قیمت سری لومیا می‌توان اشاره کرد. این شرکت هفته گذشته لومیا 1020 را که مجهز به یک دوربین 41 مگاپیکسلی است، معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌مایکل والکلی تحلیلگر بازار گفت: لومیا 1020 به نوبه خود محصول خارق العاده ای است، اما مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند یک آیفون 4 را با قیمت کمتر خریداری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *