دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۱
۱
گفتگو با رکورددار حضور در پارلمان ایران؛

تعطیلی بوکس با فتوای منتظری/ فلسفه نام خانوادگی "ناطق نوری"

پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 300101
احمد ناطق نوری نامی آشنا در فضای سیاسی و ورزشی کشور است . وی رکورددار حضور در پارلمان در تاریخ جمهوری اسلامی بوده و قدیمی ترین رئیس فدراسیون بوکس است .
تعطیلی بوکس با فتوای منتظری/ فلسفه نام خانوادگی "ناطق نوری"
به گزارش جهان، احمد ناطق نوری پس از هفت دوره نمایندگی مجلس سرانجام در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور ناگهانی و خلاف پیش بینی ها از حضور در مجلس بازماند .

«صراط» در گفتگویی صمیمانه با رئیس فدراسیون بوکس، سوالات خود را پیرامون حضور ۲۷ ساله وی در مجلس و همچنین دغدغه هایش در فدراسیون بوکس جویا شد که پاسخ های ناطق نوری را در زیر می خوانید . این مصاحبه پیش از آنکه ورزشی باشد سیاسی است .

دولت بودجه فدراسیون را نمی دهد!

احمد ناطق نوری در ابتدا پیرامون اجحافی که پیش از این در مورد بودجه فدراسیون بوکس صورت گرفته بود اظهار داشت: تا زمانی که مجمع بنده را به عنوان رئیس فدراسیون بوکس انتخاب کند در خدمت این رشته ورزشی خواهم بود . البته این اطمینان را داشته باشید که شخص دیگری هم نمی تواند این فدراسیون را اداره کند چرا که پولی وجود ندارد .

وی با اشاره به اینکه بنده از طریق کمکهای مردمی و بخش خصوصی که لطف داشتند، می خواستند خدمتی به این ورزش بکنند ساختمان فدراسیون بوکس را بازسازی کرده ام ادامه داد: افرادی هم که کمک مالی کرده اند به اعتبار رفاقتشان با بنده بوده و این اقدامات برای فدراسیون بوکس باقی خواهد ماند .
رئیس فدراسیون خاطرنشان کرد: ما تا کنون امکانات ویژه ای از تربیت بدنی و وزارت ورزش نگرفته ایم، به هر حال دولت وظیفه دارد بودجه اجرایی فدراسیون ها را پرداخت کند چرا که حقوق کارمندان و هزینه های تیم ملی و امثالهم باید پرداخت شود .

احمد ناطق نوری اضافه کرد: هم اکنون چهار ماه از سال گذشته و در صورتی که دولت بخواهد کل بودجه فدراسیون را پرداخت کند جمعا می شود یک میلیاردو دویست میلیون تومان، این در حالی است که سال گذشته با وجود اقدامات مضاعف و مسابقات متنوع، تنها ۵۰۰ میلیون بودجه به فدراسیون پرداخت شد و امسال تاکنون هفتاد میلیون بیشتر نداده اند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000300/nf00300101-1.jpg

توضیح این که: دستکش بوکس به نحو خاصی تهیه می شود که وسایل چرخ کردن محتویات آن در داخل نیست. البته اخیرا عده ای در تلاشند تا ابزار مورد نیاز را وارد کنند تا بلکه بتوانند آن را در داخل تهیه نمایند. البته به شرطی که بتواند به استاندارد جهانی برسد، می توان از آن بهره برد.

احمد ناطق نوری، رئیس فدراسیون بوکس از ارائه برنامه ای به وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم اشاره کرد و اظهار داشت: در برنامه ای که بنده به دولت یازدهم ارائه دادم عنوان شده است که باید مدیریت در ورزش به گونه ای باشد که ورزش کشور از نظر اقتصادی خود گردان شده و وابستگی نداشته باشد .

چرا وقتی پول هست بودجه بوکس را نمی دهند؟

نماینده سابق مردم نور در مجلس در پاسخ به این سوال که اگر بخواهید در حوزه ورزش مهمترین ضعفهای دولت نهم و دهم را عنوان کنید چه می گویید خاطر نشان کرد: الان آقای رئیس جمهور به فوتبالیست ها و والیبالیست ها پاداشهای متعددی دادند و از مدال آوران المپیک هم با هدایای نقدی به صورت ویژه تقدیر کردند اما از ورزشکاران رشته بوکس که در المپیک با وجود حداقل امکانات بسیار خوش درخشیدند حداقل تقدیر و تشکر را بعمل نیاوردند . البته منظور این نیست که نباید از اعضای تیم ملی فوتبال و والیبال و مدال آوران تقدیر می شد اما وقتی پول وجود دارد و اینگونه بذل و بخشش می شود چرا بودجه فدراسیون بوکس که حق قانونی این مجموعه است پرداخت نمی شود؟

معلوم نیست آقایان چه پدرکشتگی با بوکس دارند

ناطق نوری با ابراز گلاشه شدید از صدا و سیما خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر رشته ورزشی که ایران در آنها اعتبار ندارد از شبکه سه پخش می شود به جز بوکس که اعتباری هم دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شبکه سه و شبکه ورزش از پخش مسابقات بوکس خودداری می کند گفت: معلوم نیست آقایان چه پدرکشتگی با بوکس دارند . تا کنون هیچکس هم اعلام نکرده که این رشته ورزشی حرام بوده و یا غیر مجاز است .

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000300/nf00300101-2.jpg
عکس یادگاری با محمدعلی کلی

ناطق نوری افزود: ده سال این رشته ورزشی را تعطیل کردند چرا که آن افرادی که فدراسیون بوکس را اداره می کردند به اشتباه مسیر غلطی را طی کردند.

به گفته منتظری ورزش بوکس معلق شد

وقتی انقلاب اسلامی صورت گرفت یک عده می خواستند خودشان را انقلابی نشان دهند و سوار قطار انقلاب شدند . این افراد با سیاه نمایی علیه رشته ورزشی بوکس به آقای منتظری مراجعه کرده و اطلاعات غلطی را به وی داده بودند .

آقای منتظری هم با اطلاعات غلطی که دریافت کرده بود اعلام می کند که این چه ورزشی است؟! این زد و خوردها حرام است ، بنا بر این افراد مذکور با همین یک کلمه آقای منتظری ، رشته ورزشی بوکس را تعطیل کردند .

این در حالی است که حرام بودن بوکس نه در رساله ای آمده و نه در هیچ سوال و استفتایی مکتوب شده است .

وی با بیان اینکه امام (ره) به هیچ عنوان از حرام بودن بوکس سخنی به میان نیاورده افزود: رهبر کبیر انقلاب در این مسائل دخالت نمی کردند و حدی تعیین نفرمودند.

رئیس فدراسیون بوکس افزود دیگر نیروهای مسلح، آموزش و پرورش و قشر کارگری رشته ورزشی بوکس را کنار گذاشتند و صدا و سیما هم مسابقات این رشته را پخش نمی کند .

آیا صدا و سیما برای فیلم های مسئله دارش از رهبری مجوز می گیرد؟

احمد ناطق نوری یادآور شد: بنده زمانی خدمت مقام معظم رهبری بودم و به ایشان عرض کردم که اگر ورزش بوکس فعل حرام است بنده مقلد شما هستم این رشته را کنار بگذارم . ایشان پیغامی دادند که در آن مطلبی بر حرمت بوکس نبود.

دیگر ما نباید به ولی فقیه زمان مراجعه کنیم و برای پخش این رشته ورزشی از رسانه ملی کسب اجازه کنیم که، مگر این همه فیلم ها و تصاویر مسئله دار که از شبکه های مختلف پخش شده و فرهنگ اسلامی - ایرانی را زیر سوال می برد از رهبری مجوز دارد؟

با این تفاسیر وقتی ورزشی از امکان پخش رسانه ملی محروم باشد دیگر حامی مالی هم وجود ندارد . به عنوان نمونه رشته ورزشی والیبال حامیان مالی متعددی دارد چرا که به صورت مکرر مسابقات آن از تلویزیون پخش می شود و همه از طریق آنها تبلیغ خودشان را می نمایند.

در ادامه این گفتگوی خواندنی مباحث مطرح شده از فضای ورزشی جدا شده و به عنوان قدیمی ترین عضو پارلمان در تاریخ ایران چه قبل از انقلاب اسلامی و چه بعد از آن از احمد ناطق نوری با سابقه حضور هفت دوره در مجلس شورای اسلامی سوالاتی مطرح شد .

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000300/nf00300101-3.jpg

این نماینده سابق مجلس نیز اینگونه به مقام پاسخگویی بر آمد :

دفتر فعلی ملاقاتهای ناطق کماکان شلوغ است

احمد ناطق نوری دعوت کرد تا در یک روز جمعه که وی و نماینده فعلی نور در دفاتر خود ملاقات مردمی دارند به آنجا مراجعه کرده و میزان اقبال مردم را با گذشت حدود یک سال و نیم از انتخابات مجلس مشاهده کنیم.

رکورددار بیشترین حضور در قامت نمایندگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مازندران خصوصا شهرستان نور بیشترین رای را به آقای دکتر حسن روحانی داده است علت آن را دقت نظر مردم و توجه آن ها به حضور افراد مورد اعتمادشان در کنار آقای روحانی برشمردند.

فامیلی اصلی ما "ناطق نوری" نبود

ناطق نوری در پاسخ به این سوال که آیا در زمان نمایندگی اش در مجلس شورای اسلامی از رانت نمایندگی برای وصول مطالبات فدراسیون بوکس استفاده کرده است یا خیر؟ اظهار داشت: من اگر می خواستم از این اقدامات صورت دهم و با عده ای زد و بند کنم برای منافع خودم، تا کنون تریلیاردر شده بودم . هرگز اهل این گونه زد و بندها نبوده و نیستم و هرگز از اینگونه لابیها برای پیشبرد کارم بهره نگرفتم.

ناطق نوری خاطرنشان کرد: پدر من یکی از بزرگ ترین منبری های تهران بود . فامیلی اصلی ما ناطق نبود .
به دلیل اینکه پدرم گویا و دلنشین صحبت می کرد گفتند این ناطق اهل کجاست؟ و چون ما اهل نور بودیم دیگر ایشان را "ناطق نوری" خطاب می کردند اضافه کرد: از همین رو و به دلیل اینکه همه وی را ناطق نوری می نامیدند ایشان فامیلی خود را عوض کردند و ناطق نوری گذاشتند . لذا بنده در آن خانواده که هم پدر بزرگ و هم مادربزرگانم متدین بودند و حساب و کتاب سرشان می شد بزرگ شده ام.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون یک توصیه کلی به وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم اینگونه پاسخ داد: ما کلیه توصیه های خود را به صورت مکتوب به جناب روحانی ارائه دادیم . اینکه اولویت صد روز اول چه مسائلی باشد و بعد از آن ۶ ماه پایانی سال چه برنامه ای باشد . اما مهمترین قضیه این است که دیدگاه ما نسبت به بازی های آسیایی در این برهه از زمان باید حساس تر باشد . یکی از اولویت های مهم این است که وزیر ورزش آینده باید برای بازی های آسیایی سال آینده از الان تدارکات لازم را ببیند در غیر اینصورت ممکن است در آنجا آسیب ببینیم .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلمان
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای ناطق نوری:
من بعنوان یک مازندرانی ازاینکه ایشان در این دوره به مجلس راه نیافتند خیلی تعجب کردم.نمیدونم مردم شهرستان نور دیگه چه انتظاری از یک نماینده داشتن که ایشان براورده نکردند.اما بعنوان فردی علاقه مند به بوکس دورادور دست ایشان را میبوسم(تاکنون موفق به زیارت ایشان از نزدیک نشده ام).ایشان کسی هستند که یک تنه تمام مشکلات این رشته را سالها به دوش کشیدند بصورتی که فعالان این رشته (با تمام اجحاف صورت گرفته)کمبود زیادی را احساس نکردند.