شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱

موسوی بهترین مدافع جهان/ ایران بهترین نماینده قاره کهن

دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب: 299523
دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۳ به پایان رسید و تیم ملی ایران و محمد موسوی در جمع ترین ها قرار گرفتند.
به گزارش جهان و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال ایران در مجموع ۱۰ دیدار خود پنج پیروزی در برابر صربستان، ایتالیا، کوبا (دوبازی) و آلمان به دست آورد و در پنج دیدار (روسیه (دو بازی)، صربستان، اتیالیا و آلمان) شکست را تجربه کرد. ملی پوشان کشورمان در مجموع این بازی ها ۱۵ امتیاز کسب کردند که از نظر امتیاز در بین ۱۸ تیم شرکت کننده رتبه نهم را کسب کردند.

از قاره کهن آسیا سه کشور ایران، کره جنوبی و ژاپن در لیگ جهانی حضور داشتند که تیم های ژاپن و کره در گروه سوم بودند. در بین کشورهای آسیایی نیز ایران بهترین تیم بود چون کره جنوبی با چهار پیروزی و شش شکست و کسب ۱۳ امتیاز رتبه دوم آسیا را به دست آورد و ژاپن نیز با هفت شکست و سه پیروزی و کسب ۹ امتیاز در مکان سوم آسیا است.

"محمد موسوی که در پایان هفته سوم دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال به عنوان بهترین مدافع روی تور این بازی ها معرفی شد در پایان مرحله گروهی سال ۲۰۱۳ همچنان در رده نخست بهترین مدافعان روی تور این رقابت ها باقی ماند.

موسوی در این دوره از مسابقات میانگین ۱.۱۶ امتیاز در هر ست را ثبت كرد تا بهترین مدافع روی تور رقابت ها لقب بگیرد. این بازیكن در مجموع از ۱۹۷ تلاش خود در دفاع روی تور، ۴۷ امتیاز به دست آورد. ۶۵ دفاع موسوی با ریباند بازیكنان حریف مواجه شد و ۸۵ مورد هم به خطا رفت. پس از موسوی، ماركو پودراسكانین از صربستان با میانگین ۰.۸۴ و امانوئل بیرارلی از ایتالیا با میانگین ۰.۸۳ امتیاز در هر ست در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

در فهرست امتیازآورترین بازیكنان لیگ جهانی، ایوان زایتسف با ۲۱۵ امتیاز در رده نخست ایستاد. موسوی در این بخش هم بهترین عملكرد را در میان بازیكنان ایرانی داشت و با كسب ۱۲۲ امتیاز، امتیازآورترین بازیكن تیم ملی كشورمان شد و در رده بیست و سوم این رده بندی جای گرفت. این بازیكن ۶۶ امتیاز از اسپك، ۴۷ امتیاز با دفاع روی تور و ۹ امتیاز با سرویس به دست آورد.

ویتزه كویسترا از هلند با ۵۹.۱۸ درصد موفقیت، در رده نخست بهترین زنندگان اسپك لیگ جهانی قرار گرفت. در میان بازیكنان ایرانی، امیر غفور با ۴۱.۷۴ درصد موفقیت در زدن اسپك بهترین عملكرد را داشت و در رده ۳۴ جهان ایستاد.غفور از ۲۱۸ اسپكی كه در این رقابت ها زد ۹۱ امتیاز كسب كرد.

در میان بهترین زنندگان سرویس لیگ جهانی، الكساندر آتاناسویچ با میانگین ۰.۴۸ امتیاز در هر ست در رده نخست قرار گرفت.رحمان داوودی با میانگین ۰.۲۴ امتیاز در هر ست بهترین عملكرد را در میان بازیكنان ایران به نام خود ثبت كرد و در رده ۱۹ قرار گرفت.

اریك شوجی از آمریكا با میانگین ۳.۰۳ در هر ست در رده نخست بهترین توپ گیران لیگ جهانی ایستاده است. در این فهرست، فرهاد ظریف لیبروی تیم ملی ایران با میانگین ۱.۸۵توپ گیری در هر ست در رده نهم بهترین های این رقابت ها قرار دارد.

در فهرست بهترین دریافت كنندگان لیگ جهانی، اروین انگاپث از فرانسه با ۶۲.۳ درصد موفقیت در رده نخست ایستاد.علیرضا مباشری با ۴۴.۱۶ درصد موفقیت در رده ۱۹ بهترین دریافت كنندگان لیگ جهانی قرار گرفت و بهترین عملكرد را در میان ایرانی ها ثبت كرد.

سان سوهان از كره جنوبی با ۹.۴۵ پاس صحیح در هر ست رده نخست بهترین پاسورهای لیگ جهانی را به خود اختصاص داد. سعید معروف پاسور و كاپیتان تیم ملی ایران نیز با میانگین ۵.۱۲ پاس صحیح در هر ست در رده سیزدهم این رده بندی ایستاد.

در پایان دور مقدماتی لیگ جهانی شش تیم برزیل و بلغارستان از گروه اول، ایتالیا و روسیه از گروه دوم، کانادا از گروه سوم و آرژانتین (میزبان) به مرحله نهایی لیگ جهانی راه یافتند که رقابت های خود را از چهارشنبه ۲۶ تیرماه در آرژانتین آغاز خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *