دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

۱۳ کشته در انفجار خودرودرشمال دمشق

دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 299466
منابع نزدیک به مخالفان سوریه گزارش دادند که انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شمال پایتخت این کشور منجر به کشته ۱۳ نفر از جمله یک کودک شده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: یک گروه نزدیک به مخالفان موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، نیمه شب گذشته خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی مرکز فرماندهی پلیس شهرک دیرآتیه منفجر شد که بر اثر آن ۱۳ نفر جان خود را از دست دادند.

بنابر گفته این گروه در میان کشته‌شدگان سه شهروند غیرنظامی از جمله یک کودک وجود دارد.

رسانه‌های دولتی سوریه نیز وقوع این انفجار را تایید و گزارش داده‌اند، یک عامل انتحاری خودروی مملو از مواد انفجاری را در منطقه مسکونی آتیه منفجر کرده است که بر اثر آن تعدادی جان خود را از دست دادند.

بنابر اعلام رسانه‌های دولتی سوریه گروه‌های تروریستی عامل این حمله بوده‌اند.

سوریه بیش از دو سال است که با آشوب و جنگ داخلی مواجه است بر اثر این خشونت‌ها تاکنون تعداد زیادی از مردم از جمله نیروهای امنیتی و نظامی جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است، ناآرامی‌های کشورش توسط بعضی دولت‌های غربی و منطقه‌ای برنامه‌ریزی و هدایت می‌شود در همین زمینه گزارش‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد تعداد بیشماری از شورشیان دارای تابعیت خارجی هستند.

در همین زمینه روز گذشته بی‌بی‌سی گزارش داد که صدها نفر از شبه‌نظامیان طالبان پاکستان برای جنگ علیه نیروهای دولتی سوریه وارد این کشور شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *