جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۲

عکس / تویی که نمی شناسمت

دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب: 299325
عکس زیر، یکی از افراد یگان "تفحص شهدا" را نشان می دهد که پیکر شهیدی را تفحص نموده و پس از یافتن پلاک هویت او، سعی دارد کد شناسایی شهید را از روی پلاکی که سال ها در زیر خاک بوده است، تشخیص دهد.
به گزارش جهان نيوز، در سال های دفاع مقدس، پیکر مطهر تعداد قابل توجهی از شهدای نبردهای مختلف، به دلیل عدم امکان انتقال آنان به پشت جبهه ها، در مناطق عملیاتی باقی ماند و در کشور از آنان با عنوان "شهدای مفقودالجسد" یاد می شد. حدود دو سال پس از پایان جنگ، در یگان های رزمی، واحدهایی تحت عنوان"یگان تفحص شهدا" تشکیل شد که وظیفه آن ها، جستجوی پیکر مطهر شهدا و شناسایی آنان در مناطق عملیاتی بود. طی دو دهه، هزاران شهید، توسط این یگان ها تفحص شد و به خانواده هایشان تحویل گردید اما هنوز بسیارند مادران و پدران پیری که چشم به راه خبری از عزیزان خود هستند. در این میان، بودند اجسادی که متاسفانه یا لوازم تشخیص هویت را به همراه نداشتند یا بر اثر مروز زمان، پلاک و اوراق شناسایی آنان غیر قابل تشخیص شده بود. این شهدا، به عنوان "شهید گمنام" تشییع و به خاک سپرده شدند.

در جریان تفحص اجساد شهدا، تعدادی از اعضای یگان های تفحص شهدا نیز بر اثر انفجار جنگ افزارهای باقی مانده از سال های جنگ، شربت شهادت نوشیدند.

عکس زیر، یکی از افراد یگان "تفحص شهدا" را نشان می دهد که پیکر شهیدی را تفحص نموده و پس از یافتن پلاک هویت او، سعی دارد کد شناسایی شهید را از روی پلاکی که سال ها در زیر خاک بوده است، تشخیص دهد. شادی روح شهدای یگان های تفحص، صلوات

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *