پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

فضانوردان چگونه سر و صورت خود را در فضا اصلاح می‌کنند؟ + فیلم

جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب: 298578
تراشیدن سر یکی از ساده‌ترین شیوه‌های کوتاه کردن مو در زمین محسوب می‌شود اما در فضا با چالش‌های خاص خود روبروست؛ کریس کسیدی، فضانورد، این چالش را به تصویر کشیده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، کسیدی برای خوشامدگویی به لوکا پارمیتانو، فضانورد ایتالیایی که به همراه کارن نایبرگ از ناسا و فئودور یوچیخین از روسیه به ایستگاه فضایی بین‌المللی وارد شده بودند، موهای سر خود را تراشیده بود.
 
کسیدی در یک ویدئوی ناسا که فرآیند تراشیدن وی را نمایش داده، اظهار کرد: من می‌خواهم خطر کرده و ظاهری کاملا شبیه لوکا پارمیتانو برای جشن باز کردن دریچه برای خود درست کنم پس لطفا به من در آرایشگاه کریس بپیوندید.
 
کسیدی در این فیلم یک ماشین اصلاح را جلوی دوربین گرفته و سپس آن را با استفاده از یک لوله بلند به یک جاروبرقی وصل کرد.
 
وی در توضیح گفت: در غیر این صورت موها همه جا پخش خواهد شد.
 
سپس کسیدی موهای خود را در برابر دوربین تراشیده و یک مدل خروسی روی سر خود ایجاد کرد.
 
او در همین حین اظهار کرد: فکر نمی‌کنم از زمان برنامه تابستانی نیروی دریایی این شکلی بوده باشم.
 
این برنامه آموزشی در دانشکده نیروی دریایی آمریکااجرا می‌شودو همه دانشجویان تازه‌ وارد را در خود جمع می‌کند.
 
کسیدی در نهایت کل موهایش را زده و پیش از پاک کردن سرش با یک حوله سفید می‌گوید: تا حدی دردناک است.
 
در حالی که فرآیند کوتاه کردن مو تاکنون در فضا به نمایش درنیامده بود، کریس هدفیلد، فضانورد کانادایی که اکنون بازنشسته شده است، در ماه آوریل، فیلمی از چگونگی اصلاح صورت در فضا را نمایش داده بود.
 
وی در تلاشهای دنباله‌دار خود برای نمایش چگونگی انجام کارهای روزمره توسط فضانوردان در محیطهای بدون گرانش، این بار به سراغ اصلاح صورت رفته و شیوه انجام آن بدون آب را نمایش داده بود.
 
کسیدی به همراه الکساندر میسورکین و پاول وینوگرادوف در روز 28 مه بر روی یک فضاپیمای سایوز به سوی ایستگاه فضایی سفر کردند. آنها اکنون به همراه پارمیتانو، نایبرگ و یورچیخین اعضای سکنه ایستگاه را در ماموریت کنونی اکسپدیشن 36 تشکیل می‌دهند.
 
کسیدی، میسورکین و وینوگرادوف قرار است در ماه سپتامبر به زمین بازگردد. سایر سکنه چند ماه بیشتر در فضا باقیمانده و در ماه نوامبر به زمین بازخواهند گشت.

فیلم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *