پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
آیت الله غروی:

توانایی‌ایجاداختلاف‌درجامعه‌مدرسین راندارند

آیت الله مصباح عملکرد جامعه را زیر سئوال نبرد
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب: 297264
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به جایگاه ویژه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: هیچکس توانایی ایجاد اختلاف در جامعه مدرسین را ندارد.
توانایی‌ایجاداختلاف‌درجامعه‌مدرسین راندارند
به گزارش جهان، آیت الله سید محمد غروی در گفتگو با مهر، با تأکید بر اینکه بین اعضاء جامعه مدرسین در ارتباط با اصول انقلاب و نظام هم افزایی وجود داشته و اختلافی دیده نمی‌شود، عنوان کرد: اما طبیعاتا باید به این نکته توجه شود که در یک مجموعه در عین حال که هدف واحد وجود دارد گاهی اختلاف نظرهایی در راهبردها و روش‌ها نیز دیده می‌شود.

وی در ادامه درباره اینگونه اختلاف نظرها در جامعه مدرسین اظهار داشت: آنگونه که من احساس می‌کنم و درک کرده‌ام اینگونه نیست که کسانی در جامعه حرکاتی برای ایجاد دو دستگی و تجزیه انجام دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره برخی از اختلاف نظرهایی که در زمان انتخابات بین اعضای جامعه مدرسین پیش آمد، بیان کرد: در زمینه مباحث انتخاباتی اختلاف نظرهایی وجود داشت ولی آنچه که در این میان مطرح است برخورد برخی از افراد با این اختلاف نظرها بود.

وی ادامه داد: اگر افرادی در انتخاب‌های انجام شده اختلاف نظری داشتند باید این اختلاف نظرها را در خود جامعه مطرح می‌کردند و یا قانع شده و یا دیگران را قانع می‌کردند اما بیان اختلاف نظر در رسانه‌ها و یا بیان مطالبی مانند اینکه جلسات تشکیل شده رسمی نبوده و یا اظهار نظرهای صورت گرفته اظهارات رسمی جامعه نبوده، اقدام درستی نبود.

آیت الله غروی بیان داشت: زمانی هم که رئیس محترم جامعه پس از اظهارات صورت گرفته اطلاعیه‌ای را صادر کرد، برخی افراد دیگر نباید به سخنان و مسائل دامن می‌زدند که متاسفانه این اتفاق رخ نداد و این افراد به اقدامات خود ادامه دادند.

وی در عین حال مجددا با تاکید برگفته‌های خود مبنی بر عدم وجود افرادی که خواهان شقاق در جامعه مدرسین باشند، ادامه داد: اگرهم هم به فرض محال چنین افرادی وجود داشته باشند نه تنها تعداد قابل چشمگیری نیستند بلکه توانایی ایجاد اختلاف در جامعه را نیز نخواهند داشت.

عضو هیئت امنای بنیاد نخبگان کشور ادامه داد: مشکل در جامعه این نبود که افرادی در جامعه از کاندیدای دیگر حمایت کردند بلکه مشکل مباحثی بود که برخی از افراد مطرح کردند و جلسات و مصوبات جامعه را زیر سئوال بردند و آن را رسانه‌ای کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه جامعه مدرسین دارای سابقه‌ای طولانی است، ابراز داشت: با گذشت زمان افرادی به عضویت در می‌آیند و افرادی نیز به علت فوت از جامعه خارج می‌شوند و افرادی نیز به دلیل مشغله یا بیماری توانایی شرکت در تمامی جلسات را ندارد اما این به این معنا نیست که اعضا نسبت به جلسات و یا تصمیمات بی تفاوت هستند.

جامعه مدرسین قائم به شخص نیست

آیت الله غروی ادامه داد: جامعه مدرسین طی سالیان متمادی همچون جویباری در جریان است و چنانچه زمانی فرا برسد که خدای نکرده نفر اول و دوم از سران جامعه کنار بکشند باز هم به حرکت خود ادامه خواهد داد و قائم به شخص نیست.

وی به انتخابات سال ۸۴ اشاره و ابراز داشت: در جریان انتخابات سال ۸۴ نیز اکثریت جامعه مدرسین از آقای لاریجانی حمایت کردند اما یک تعداد افرادی که در جامعه بودند و افراد دیگری که عضو جامعه نبودند از آیت الله هاشمی رفسنجانی حمایت کردند و این افراد، هیچگاه موضع اکثریت جامعه را هم زیر سئوال نبردند و مبحثی در این زمینه در رسانه‌ها مطرح نکردند ولی در انتخابات اخیر عکس اتفاقات سال ۸۴ رخ داد که کار درستی نبود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه درباره حمایت آیت الله مصباح از کاندیدای دیگر عنوان کرد: هرچند ایشان از کاندیدای دیگر حمایت کرد ولی من هیچگاه ندیدم و نشنیدم که ایشان حمایت جامعه مدرسین از کاندیدای دیگر را زیر سئوال ببرد و یا آن را غیر قانونی بداند، بلکه اظهار نظرهایی هم که در این زمینه مطرح شد اظهارات برخی از نزدیکان ایشان بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *