جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

بیشترین علت حوادث رانندگی روز گذشته

جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 297177
رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به علل حوادث رانندگی روز گذشته از کشته شدن یک نفر و مصدوم شدن 8 نفر در 2 تصادف رانندگی روز گذشته در جاده‌های کشور خبر داد.
به گزارش جهان سرهنگ رضا سلبی، رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: در ساعت 15:30 روز گذشته بر اثر تصادف بین یک‌دستگاه سواری پراید با یک پیکان در کیلومتر 28 جاده خرم آباد به الشتر در استان لرستان، یک نفر جان خود را از دست داد و 3 نفر مجروح شدند که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را انحراف به چپ از جانب راننده سواری پراید اعلام کردند.
 
سلبی در ادامه گفت: همچنین در ساعت 14:30 روز گذشته بر اثر واژگونی یک‌دستگاه مینی بوس بنز در کیلومتر 24 جاده بجنورد به اسفراین در استان خراسان شمالی 5 نفر مجروح شدند که کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه از جانب راننده مینی بوس بنز اعلام کردند.
 
وی افزود: با بررسی تصادفات روز گذشته، مهمترین علل حوادث بی‌توجهی به جلو 27.3 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه 25 درصد، انحراف به چپ 14.2 درصد، رعایت نکردن حق تقدم 14.2 درصد، خستگی و خواب آلودگی 9.7 درصد بوده است؛ همچنین 40 درصد از  این تصادفات به واژگونی خودروها و 7 درصد آن نیز به برخورد با عابران پیاده مربوط بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *