چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

تاکید اوباما و پوتین برای حل پرونده اسنودن

سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۴۲
کد مطلب: 296318
رؤسای جمهور آمریکا و روسیه به مقامات ارشد فدرال دو کشور دستور داده‌اند تا هر چه سریعتر راهی برای حل پرونده اسنودن بیابند.
به گزارش جهان به نقل از افکار، یک مقام رسمی که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به رؤسای پلیس فدرال دو کشور دستور داده‌اند تا راه حلی را برای موضوع اسنودن بیابند.

این در حالی است که حزب سبزهای فرانسه امروز با انتشار بیانیه‌ای (دوشنبه) از فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور این کشور خواست به ادوارد اسنودن مشاور اسبق آژانس امنیت ملی آمریکا و افشاگر جاسوسی‌های دولت این کشور پناهندگی سیاسی بدهد.

در این بیانیه تاکید شده: «دولت فرانسه باید بدون تاخیر به ادوارد اسنودن، مدافع آزادی که برنامه جاسوسی دولت آمریکا بر اطلاعات شخصی کلیه افراد جهان را فاش کرد پناهندگی سیاسی بدهد.»

ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا کمی قبل از انتشار این اسناد محرمانه در روزنامه گاردین و واشنگتن پست به هنگ‌کنگ رفت. وی هم اکنون در مسکو به‌سر می‌برد و درخواست دریافت پناهندگی سیاسی از اکوادور کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *