چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
روز مبارزه با سلاح های شیمیایی؛

حمله شیمیایی صدام به بیمارستان ها!

شنبه ۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 295739
کشوری که خود بزرگ ترین زخم خورده از سلاح‌های شیمیایی در طول تارخ است، اکنون از سوی کشورهایی که رسما برای استفاده از سلاح شیمیایی ابایی ندارند، متهم می شود؛ در حالی که هر روز اسناد جدیدی از فروش سلاح شیمیایی به صدام توسط کشورهای غربی و بکار بردن تسلیحات شیمیایی در جنگ‌های اخیر عراق و افغانستان توسط آنان منتشر می گردد.
به گزارش جهان به نقل از فرهنگ نیوز، در دنیایی که افکار عمومی توسط غول‌های رسانه ای هدایت می شود، براحتی بسیاری از واقعیت‌ها وارونه جلوه داده می شود. کشور ایران کشوری جنگ طلب معرفی می گردد در حالی که کشور ما ۲۰۰ سال است به هیچ کشوری تجاوز ننموده و تنها از خاک و کیان خود دفاع کرده است. در حالی که دولت آمریکا در ده سال اخیر دو جنگ بزرگ راه اندازی کرده و در ده‌ها درگیری و نزاع مسلحانه در عرصه بین الملل حضور مستقیم داشته. همچنین از زمانی که بحث ورود تخصصی کشورمان به فناوری هسته ای مطرح شده است، تمام رسانه‌های نامدار جهان که در اختیار تفکر صهیونیستی هستند تلاش می کنند تا ایران را کشوری خطرناک در حال دست یابی به سلاح‌های میکروبی و شیمیایی نشان دهند.

بعد از جنگ جهانی دوم، تنها کشوری که از سلاح شیمیایی استفاده کرد، دولت آمریکا بود. دولت آمریکا یا بطور مستقیم (مانند جنگ ویتنام) و یا به طور غیر مستقیم از طریق ناتو در درگیری‌های بین المللی و یا از طریق تشویق یک کشور ثالث از سلاح شیمیایی برای از بین بردن مخالفان خود و تامین منافع خویش در جنگ بهره برده است. که مورد اخیر تنها یک بار و آن هم در جنگ ایران و عراق اتفاق افتاد که آمریکا و کشورهای اروپایی با کمک تسلیحاتی و ارسال تجهیزات سلاح شیمیایی به صدام به او در آفریدن بی شمار جنایت میکروبی و شیمیایی یاری رساندند.

گرچه تا سال ۱۳۶۲ عملا رژیم عراق در استفاده از سلاح شیمیایی احتیاط می کرد، ولی ناگاه از سال ۶۲ این سلاح را برگ برنده خود در معادلات جنگ دانست و از آن در طول عمليات خيبر (اسفند۶۲ در جزاير مجنون)، عمليات بدر (اسفند۶۳ در جزاير مجنون)، عمليات والفجر۸ (بهمن۶۴ تا فروردين۶۵ در فاو)، کربلاي۴ و۵ و۸ (دي ماه تا فروردين۶۶ در شرق بصره و شلمچه)، والفجر۱۰ (اسفند و فروردين۶۷ در کردستان عراق ـ حلبچه) استفاده کرد.

صدام دیوانه وار به استفاده از این سلاح و بویژه عامل اعصاب و خردل علاقه نشان می داد و حتی برای سرکوب مردم خویش در کردستان عراق نیز به استفاده از این سلاح متوسل شد و پنج هزار نفر از مردم بیگناه حلبچه را کشت.

* اوج جنایات رژیم سفاک صدام علیه ایران در دوران جنگ، حمله شیمیایی به مناطق مسکونی و غیر نظامی ایران بود. از آن جمله در جنایت آشکار جنگی در هفتم تیرماه ۱۳۶۷ شهر سردشت مورد بمباران شیمیایی قرار گرفت که این جنایت بزرگ منجر به شهید و مجروح شدن ۴۵۰۰ نفر از هموطنان ایرانی شد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000295/n00295739-t.jpg
جهت دریافت اینفوگرافیک در ابعاد بزرگ روی آن کلیک نمایید

در طول جنگ مناطق مسکونی در نوار مرزی ایران نیز از حملات شیمیایی ایمن نماند و روستاهاي اطراف بانه (فروردين۶۶)، شهر حلبچه (اسفند۶۶)، روستاهاي اطراف مريوان (اسفند۶۶ و فروردين۶۷)، شهر نودشه (فروردين۶۷)، روستاهاي اطراف سرپل ذهاب (مرداد۶۷) و شهر اشنويه (مرداد۶۷) مورد تهاجم با سلاح شیمیایی قرار گرفتند و حتی در برخی مناطق صدها بمب شیمیایی بر سر مردم بی پناه ریخته شد.

دولت صدام در طول جنگ حتی به بیمارستانها نیز رحم نکرد و سلاح شیمیایی، بيمارستان صحرايي حضرت فاطمه(س) در آبادان (ششم و هشتم اسفند۱۳۶۴) و بيمارستان صحرايي ۵۲۸ سومار (دهم دي ماه۱۳۶۵) در هم نوردید.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000295/nf00295739-2.jpg

در طول هشت سال جنگ تحمیلی، ایران شاهد بزرگ ترین تهاجم شیمیایی علیه نظامیان حاظر در جنگ و نیز مردم غیر نظامی در تاریخ جهان بعد از جنگ اول جهانی بود. در این ۸ سال، بیش از یکصدهزار نفر از شهروندان ایرانی چه در جبهه‌های نبرد و چه در شهرها و مناطق غیرنظامی بر اثر حملات با سلاح شیمیایی شهید و یا مجروح شدند. و این خود می تواند گواه بزرگی باشد بر جنایت کسانی که اکنون ایران را متهم به تلاش برای دست یابی به سلاح کشتار جمعی می نمایند.

در واقع دولت‌های آلمان، هلند و آمریکا بزرگ ترین منابع صدام برای تامین سلاح شیمیایی بودند و حالا همین دولت‌ها ایران را متهم به تلاش برای تولید سلاح میکروبی و شیمیایی و هسته ای می نمایند. اتفاقی کاملا تمسخر آمیز.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000295/nf00295739-3.jpg

کشوری که خود بزرگ ترین زخم خورده از سلاح‌های شیمیایی در طول تارخ است، اکنون از سوی کشورهایی که رسما برای استفاده از سلاح شیمیایی ابایی ندارند، متهم می شود؛ در حالی که هر روز اسناد جدیدی از فروش سلاح شیمیایی به صدام توسط کشورهای غربی و بکار بردن تسلیحات شیمیایی در جنگ‌های اخیر عراق و افغانستان توسط آنان منتشر می گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *