دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
فرمانده نیروی انتظامی در قزوین اعلام کرد:

اشراف ۸۰ درصدی ناجا بر مرزهای کشور

آمادگی پلیس برای سفرهای قبل و بعد از رمضان
چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 295182
فرمانده نیروی انتظامی از اشراف ۷۵ تا ۸۰ درصدی ناجا بر مرزهای کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اسماعیل احمدی مقدم امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولویت اول ما برخورد با جرائم خشن و به عنف است.

وی ادامه داد: در دوارن تصدی حضرت آیت الله آملی لاریجانی در قوه قضائیه این رویکرد وجود دارد به طوری که در کشف جرائم شاهد سرعت، در رسیدگی به پرونده ها شاهد قاطعیت در صدور احکام و مجازات ها هستیم که پیشگیری و کاهش جرائم را رقم زده است.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: آمارهای موجود در برخی موارد با ۱۰ تا ۱۵ سال قبل برابری می کند و در سه تا چهار سال اخیر کاهش جرائم را شاهد هستیم در نتیجه با هرگونه ناامنی برخورد کرده ایم به خصوص هرگونه ناامنی که منجر به مزاحمت برای مردم شود.

آمادگی پلیس برای سفرهای قبل و بعد از رمضان

وی عنوان کرد: تا ماه مبارک رمضان دو هفته بیشتر نمانده و این مدت سفرها اوج می گیرد و پس از آن در ماه مبارک رضمان کاهش جدی سفرها را شاهد خواهیم بود از این رو برای این دو هفته برنامه‌ریزی شده تا با تقویت واحدهای پلیس راه و ارائه هشدارهای ترافیکی به مردم شرایط لازم را برای مسافرت هرچه بهتر و مطلوب تر مردم فراهم کنیم.

احمدی مقدم خاطرنشان کرد: خوشبختانه روند کاهش تصادفات را پیش رو داریم به طوری که بهار امسال بهار خوبی بود و امیدواریم تابستان پیش رو نیز شاهد کاهش تصادفات باشیم.

اشراف ۸۰ درصدی بر مرزها

وی در خصوص آخرین وضعیت انسداد مرزها اظهار کرد: ابتدای آغاز کار انسداد مرزها میزان کنترل ما بر مرزها ۲۰ تا ۲۵ درصد بود ولی میزان کنترل ما بر مرزها به ۷۵ تا ۸۰ درصد رسیده است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: انسداد مرزها همانند سدی است که اگر یک گوشه ای از سد رخنه کند مشکل ایجاد می شود بنابراین در حال حاضر خلأهایی باقی مانده که بیشتر در منطقه سراوان و شرق کشور است که برای آن نیز برنامه های ضربتی داریم.

وی توضیح داد: در خلأ های باقی مانده در مرزهای زمینی و در سواحل جنوبی نیز برنامه ریزی های خوبی انجام شده تا واحدهای شناور داشته باشیم که این شناورها در حال تحویل گیری است که امیدواریم در پایان برنامه وضعمان نسبت به شرایط امروز بسیار بهتر شود.

با دولت روحانی نیز تعامل خواهیم داشت

احمدی مقدم تأکید کرد: ناجا همیشه همراه و همکار هر دولتی است و آقای روحانی نیز فردی با سابقه خدمتی در بخش دفاع، امنیت و دبیرخانه شورای امنیت ملی است که اینها موجب می شود ایشان اشراف خوبی به ناجا داشته باشد که این امر فرصتی است تا ناجا بتواند نقش خود را بهتر ایفا کند.

وی تصریح کرد: در دوران احمدی نژاد شاهد بودیم که اشافیت ایشان در حوزه ترافیک نتایج خوبی داشت به طوری که یک سوم تلفات کاهش پیدا کرد البته کارهایی که انجام شده نتایجی داشته که در آینده شاهد به ثمر نشستن آن نتایج خواهیم بود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در باب تجهیزات و استفاده از فناورهای جدید در ناجا نیز سرعت خوبی را داریم به طوری که یک دهه قبل ناجا جزء عقب مانده ترین ها بود ولی امروز گام های بلندی برداشته شده و در حوزه فناوری، تأسیسات و تجهیزات گام های بلندی برداشته شده است.

وی اعلام کرد: در همه اینها سرعت مناسب را داشته ایم به طوری که تا پایان برنامه ناجا از نظر امکانات یکی از دستگاه های سرآمد است.

احمدی مقدم به چرایی انتصاب سرهنگ ها در منصب فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: انتصاب فرماندهان جوان برای استان های کوچک عمومیت دارد از طرفی ما با انتصاب فرماندهان جوان می خواهیم کارها را ارتقاء دهیم و از نظر قانونی نیز شرط ترفیع درجه افراد انتصاب آنهاست.

وی افزود: اگر کسی با درجه سرتیپ دومی بیاید به طور معمول دوران خدمتیش بیش از ۳۰ سال است و چنین فردی تحرک کمی دارد ولی فرماندهان تازه نفسی می آیند و درجه نیز شاخص شایستگی نیست و ما تلاشمان بر این است که کارها سرعت بیشتری پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *