يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

کری‌خواستار راهکارسیاسی برای‌بحران‌سوریه

شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب: 294336
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت کشورش در پی یک راهکار نظامی در سوریه نیست و می خواهد یک راهکار سیاسی برای حل این بحران بیابد.
کری‌خواستار راهکارسیاسی برای‌بحران‌سوریه
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از شبکه الجزیره نوشت: کری در نشست گروه موسوم به دوستان سوریه در دوحه قطر گفت، آمریکا در پی یافتن یک راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه است.

این ادعا در حالی مطرح می شود که هفته گذشته دولت آمریکا خواستار ارسال کمک های نظامی به شبه نظامیان در سوریه شد.

کری همچنین مدعی شد: ما هرگونه خشونت را که گروه های مخالف انجام می دهند، محکوم می کنیم.
این مقام آمریکایی تاکید کرد: آمریکا و کشورهای هرکدام به روش خود دایره کمک ها خود را برای مخالفان نظامی و سوری افزایش می دهند. برای همین است که ما با هم پیمانان خود اینجا جمع شدیم تا کمک های خود را به ائتلاف ملی سوریه و شورای عالی نظامی آن هماهنگ کنیم. من تاکید می کنم که ما در جستجوی راهکار نظامی نیستیم و می خواهیم یک راهکار سیاسی برای حل آن بیابیم.

جان کری وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد، دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه همچنان از ایران و حزب الله لبنان کمک دریافت می کند و با دریافت این کمک ها بحران را در این کشور تشدید کرده است.
وزیران خارجه ۱۱ کشور موسوم به گروه دوستان سوریه امروز در قطر دور یکدیگر جمع شدند تا درباره بحران سوریه گفتگو کنند.
پیش از این نشست نیز ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس نیز در اظهاراتی قبل از آغاز این نشست دولت او هنوز درباره ارسال سلح برای شبه نظامیان در سوریه تصمیم قطعی نگرفته است.
وی در جمع خبرنگاران در دوحه تاکید کرد: در مورد اینکه آیا باید به شبه نظامیان تسلیحات مرگبار بدهیم، باید بگویم که ما هنوز تصمیم قطعی درباره آن نگرفته ایم.
وی افزود: در پایان فقط یک راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه وجود دارد و ما می خواهیم که کنفرانس ژنو به موفقیت برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *