يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

شکایت‌ازیک‌آمریکایی‌به‌اتهام‌همکاری‌باالنصره

شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۳:۰۱
کد مطلب: 294147
برای یکی از پرسنل سابق ارتش آمریکا به اتهام حمایت مادی از جبهه النصره و رساندن سلاح‌های کشتار جمعی به این سازمان تروریستی کیفرخواست صادر شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، برای یکی از پرسنل سابق کادر پزشکی ارتش امریکا به جرم همکاری با گروه تروریستی «جبهه النصره» برای پیکار در سوریه کیفرخواست صادر شده است.

این کیفرخواست که تحویل دادگاه منطقه‌ای شهر «الکساندریا» در ایالت «ویرجینیا» شده «اریک هارون» ۳۰ ساله را به توطئه برای حمایت مادی از سازمان تروریستی النصره و همچنین توطئه برای استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی در خارج از مرزهای آمریکا متهم کرده است.

طبق آنچه در این کیفرخواست آمده است این سلاح‌ها، آرپی‌جی و نارنجک بوده‌اند. در صورتی که آقای هارون مجرم شناخته شود به حبس ابد محکوم خواهد شد.

با این حال، وکلای وی تأکید می‌کنند که آقای هارون مجرم نیست: «دولت در شکایت‌نامه خود ادعا کرده آقای هارون قانون را با مبارزه در کنار گروهک تروریستی جبهه النصره و همچنین با توطئه برای استفاده از آرپی‌جی در حمایت از مخالفان سوریه نقض کرده است. دولت اشتباه می‌کند.»

این اظهارات را آقایان مایکل ناچمانوف و جرمی کامنز، وکلای این عضو سابق ارتش آمریکا مطرح کرده و خواستار آزادی وی شده‌اند.

طبق نوشته پایگاه خبری ـ تحلیلی پولیتیکو، آقای هارون از ماه مارس که هنگام بازگشت از منطقه خاورمیانه دستگیر شده، در زندان به سر می‌برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *