چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱

رأس‌مشکلات جهان‌اسلام ازنظرعالم هلندی

پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب: 292503
شیخ اسرافیل دمیرتکین گفت: اگر وحدت اسلامی در میان مسلمانان حاکم شود، وضع مسلمانان بهتر از همیشه خواهد بود. تمام پیامبران الهی آمده‌اند تا به انسان، زندگی انسانی را آموزش دهند، اسلام نیز انسان را به انسانی زندگی کردن دعوت می‌نماید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شیخ اسرافیل دمیرتکین، رئیس مجمع شیعیان هلند با تأکید بر این که رأس تمام مشکلات در جهان اسلام دوری از وحدت اسلامی است، گفت: اگر وحدت اسلامی در میان مسلمانان حاکم شود، وضع مسلمانان بهتر از همیشه خواهد بود. تمام پیامبران الهی آمده‌اند تا به انسان، زندگی انسانی را آموزش دهند، اسلام نیز انسان را به انسانی زندگی کردن دعوت می‌نماید.

وی با اشاره به آیه "واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا " اظهار داشت: متأسفانه در عصر کنونی، برخی افراد در کشورهای اسلامی به نام دین، احترام کسانی را که پیامبر(ص) برای آنها ارزش قائل بود، نگاه نمی دارند. حجر بن عدی و یا جعفر طیار را می‌توان از این موارد ذکر نمود.

امام جماعت مسجد هجرت هلند در ادامه حدیث ثقلین را مد نظر قرار داد و اظهار داشت: نبی مکرم اسلام(ص) در فرمایشات خویش، تأکید زیادی بر وحدت میان مسلمانان داشتند. ایشان در حدیث ثقلین، دوری از گمراهی را منوط به تمسک مسلمانان به قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) برشمردند. متأسفانه در عصر حاضر، برخی فقط یک بعد از فرمایش نبی مکرم اسلام(ص) را اخذ کرده‌اند. در حالی که رسول اکرم(ص) می‌فرمایند؛ اگر به قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) با هم تمسک نمایید، گمراه نخواهید شد.

امام جمعه شهر رتردام هلند تصریح کرد: متأسفانه شاهدیم که در کشورهای اسلامی، عده‌ای تنها قرآن را اخذ کرده و اهل بیت(علیهم السلام) را رها کرده‌اند و عده‌ای نیز تنها به اهل بیت(علیهم السلام) تمسک جسته و قرآن کریم را نادیده گرفته‌اند؛ هر دو این تفکرات گمراه بوده و آنها در خسران به سر می‌برند.

وی با بیان این که موفقیت و سربلندی مسلمانان، همچون پرنده‌ای است که با یک بال نمی‌تواند پرواز کند، خاطر نشان کرد: باید برای عزت و سربلندی مسلمانان در جهان، به قرآن کریم و اهل بیت(علیهم السلام) که همچون دو بال هستند، تمسک نماییم. اگر مسلمانان تنها به یکی از این موارد تمسک نمایند، گمراه خواهند شد، به طوری که کٌشنده و کشته شونده هر دو ندای الله اکبر سر می‌دهند.

امام جماعت مسجد هجرت هلند با تأکید بر این که رأس تمام مشکلات در جهان اسلام دوری از وحدت اسلامی است، اذعان داشت: اگر وحدت اسلامی در جهان اسلام حاکم شود، وضع مسلمانان در جهان بهتر از همیشه خواهد شد. دوری از دین در جوامع اسلامی و بازتاب نادرست از چهره اسلام در جوامع غیر اسلامی از مهمترین ثمرات تفرقه در جهان اسلام به شمار می‌رود.

شیخ اسرافیل دمیرتکین ابراز داشت: اگر مسلمانان نسبت به اجرایی نمودن احکام اسلامی، اهتمام بیشتری داشته باشند، محبت اسلامی در جوامع غیر مسلمان اثرگذارتر خواهد بود.

امام جماعت مسجد هجرت هلند با بیان این که غیر مسلمانان، اسلام را از نحوه رفتار مسلمانان می‌شناسند، خاطرنشان کرد: حتی فرزندان ما اسلام را در وجود ما جستجو می‌کنند و بر اساس رفتار ما، نسبت به اسلام قضاوت می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر با توجه به شرایط کنونی جهان، وحدت مسلمانان مهم شمرده نشود؛ شاید فزونی کفار و منافقان خواهیم بود. در این بین تمام مسلمانانی که اسلام را در وجود خود نهادیه نکرده‌اند سهیم خواهند بود.

ایجاد تفرقه ضربه به کل اسلام است

امام جمعه شهر رتردام هلند افزود: بر عهده مسلمانان است، تا با گفتار و رفتارشان در مسیر ایجاد و تقویت وحدت اسلامی گام بردارند؛ اگر مسلمانی در مسیر ایجاد تفرقه بین مسلمانان قدم بردارد، ضربه به کل اسلام زده است. باید با دلیل، ارشاد و محبت، با جهالت تفرقه انگیزان مقابله نماییم؛ اگر اسلام ناب را به این افراد عرضه نماییم، هدایت خواهند شد. باید با دعا در درگاه الهی خواستار هدایت این افراد باشیم.

امام جماعت مسجد هجرت هلند قطع رابطه با تفرقه انگیزان را آخرین مرحله برخورد با آنان عنوان کرد و یادآور شد: باید با بیان زیان‌های تفرقه به تمام مسلمانان، اثرات سوء تفرقه در جهان اسلام را خنثی نماییم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *