دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۰
احمدی نژاد در خوزستان:

سیستم سپر یونی باید درتمام مسیرهای انتقال ریزگردها نصب شود

سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 292062
رئیس جمهور د ر شهرستان حمیدیه خوزستان گفت: باید سیستم سپر یونی را مثل یک دیواره در تمام مسیرهای اصلی وزش باد و انتقال ریزگردها به داخل کشور نصب کنیم.
سیستم سپر یونی باید درتمام مسیرهای انتقال ریزگردها نصب شود
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمود احمدی نژاد امروز در مراسم افتتاح سیستم سپر یونی مهار ریزگردها در شهرستان حمیدیه اظهار کرد: بخش عمده ای از منشا این ریزگردها از کشورهای دیگر از حمله عربستان به سمت کشور ما می آید.

وی افزود: با وجود این بخش عمده آن از حوزه حورهای خشک شده در عراق در زمان جنگ تحمیلی به ایران وارد می شود، بر این اساس همکاران ما با مقامات دولت عراق نیز توافقاتی کرده اند و امیدوارم اقدامات پیشگیرانه در عراق نیز با سرعت بیشتری به پیش برود.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه برای مهار بخشی از این پدیده که منشا داخلی دارد کارهای فراوانی صورت گرفته، عنوان کرد: یکی از جمله اقداماتی که برای مهار منشا داخلی این پروزه در کشور صورت گرفته است همین پروژه ایی که امروز افتتاح می شود که با استفاده از جریان الکتریکی و یونیزه کردن این ذرات، آنها را سنگین کرده و وادار به رسوب می کنند تا به داخل کشور وارد نشوند.

وی تصری کرد: پس از بهره برداری از این سیستم در حمیدیه باید این سیستم ها را مثل یک دیواره در تمام مسیرهای اصلی وزش باد و انتقال ریزگردها به داخل کشور نصب کنیم تا با این کار به خوبی از ورود ریزگردها به کشور ممانعت کنند و در آینده ای نه چندان دور در اثر مجموعه اقدامات انجام شده شاهد کاهش چشمگیر گرد و غبار و ریزگرد در فضای کشورمان باشیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه این دستگاه ها علاوه بر مهار گرد و غبار در ایجاد و انتقال ابر و تخلیه ابرها در مناطق مورد نظر نیز کارایی دارند، تصریح کرد: این دستگاه ها همچون سدی عمل می کنند که گرد و غبار را در فاصله مشخص وادار به رسوب می کنند و تا جایی که مرحله آخر راه اندازی آن انجام می شود از همه آزمایش ها با موفقیت عبور کرده و با مهار بیش از ۵۰ درصد ریزگردها نتایج رضایت بخشی را حاصل کرده اند.

رئیس جمهور درباره این فناوری عنوان کرد: متخصصان داخلی این فناوری را شناسایی و وارد کرده اند و امروز نیز بخشهایی از آن را در داخل ساخته اند و پس از یک دوره آزمایشی پنج واحد از این دستگاه ها در خوزستان و یک واحد را نیز در آذربایجان غربی راه اندازی کرده اند.

وی تاکید کرد: تمام این اتفاقات ناگوار حاصل رفتار بشر با محیط زیست است و در این میان کشور ما چندین سال که با پدیده مخرب زیرگردها مواجه شده و آسیب هایی را به زندگی مردم تحمیل کرده است به گونه ای که شرایط لازم برای زندگی مناسب مردم با مشکل مواجه شده است.

رئیس جمهور ادامه داد: تعییرات آب و هوایی در همه جهان وجود دارد و این وضع بر زندگی مردم، کار، صنعت و امور اجتماعی تاثیر گذشته که در راس این تغییرات وجود پدیده مخرب گرد و غبار و انتشار ریزگردها است که آسیب های بیشتری دارد.

وی بیان کرد: بر همین اساس شاهد آن هستیم که در بعضی مناطق بارندگی های سیل آسا رخ می دهد و در برخی مناطق شاهد خشکسالی هستیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: همکاران ما و کارشناسان محیط زیست از همان ابتدا به دنبال شناسایی علل این اتفاق و پیدا کردن راه حل هایی برای آن بودند و از ابتدا بنا بر این گذاشته شد که از هر ظرفیت و اقدامی که بتواند به هر مقدار این ریزگردها را کنترل کند، استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۷۵ درصد آلاینده های محیط زیست متعلق به کشورهای صنعتی است که در کنار استفاده حداکثری و خارج از قاعده از منابع محیط زیست بیش از بقیه به این عرصه آسیب می رسانند و جالب آن است که بیشتر از همه مدعی و طلبکار نیز هستند.

احمدی نژاد گفت: البته نباید با انجام یک گام انتظار کسب نتیجه قطعی داشت، این یک انتظار عمومی است که هر کس و به هر اندازه که محیط زیست را با آلاینده ها تحت تاثیر قرار می دهد از این اقدام خود صرفنظر کند و اجازه ندهد محیط زیست بیشتر از این آسیب ببیند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *