جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

سرعت رشد اقتصادی چین کاهش یافت

سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۴۰
کد مطلب: 291947
تولیدات صنعتی چین در ماه گذشته به پایین ترین حد خود از ماه سپتامبر گذشته رسیده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی رغم دریافت وام های سنگین از بانک های دولتی و همچنین سرمایه گذاری های گسترده دولت چین آمار و ارقام نشان از ناتوانی رشد اقتصادی چین در ماه های اخیر داشته است.

تولیدات صنعتی کشور چین در ماه گذشته به پایین ترین حد خود از ماه سپتامبر گذشته رسید.

بر اساس گزارشها واردات کشور چین و به طور مشخص مواد مورد نیاز کارخانه ها و همچنین سرمایه گذاریها نیز در ماه می به پایین ترین حد خود از آگوست گذشته رسیده اند.

در مصاحبه هایی که در ماه گذشته انجام شده است مدیران مشغول در کشور چین اعلام کرده اند که از میزان تقاضا از خارج از کشور نا امید شده اند. برخی از آنان نیز در مورد تقاضای داخلی ابراز نگرانی کرده اند.

"ژیافانگ رن" اقتصاد دان ارشد چینی در مورد این موضوع عنوان کرده که گزارشات اقتصادی رسیده در ماه می راکد بودن رشد اقتصادی کشور چین را تائید می کنند.

به عقیده برخی تحلیگران مشکلات کشور چین دارای اهمیت جهانی است زیرا چین به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کننده های بسیاری از کالا ها از قبیل مس،فولاد،خودرو و تلفن های همراه به حساب می آید.

اقتصاد دانانی از سازمان های بین المللی و همچنین بانکها رشد اقتصادی چین در سال جاری را 7.7 در صد  پیش بینی کرده انداعلام کرده اند که به عقیده آنها این میزان رشد اقتصاد برای چین رشدی ضعیف به شمار می رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *