شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
رئیس کمیسیون قرآن، عترت و نماز مجلس:

ریالی از بودجه نیم‌درصد قرآنی پرداخت نشد

دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 291799
رئیس کمیسیون قرآن، عترت و نماز مجلس گفت: نیم‌درصد از بودجه دستگاه‌ها که سال گذشته به فعالیت‌های قرآنی اختصاص پیدا کرد، دولت ریالی از آن را پرداخت نکرد.
ریالی از بودجه نیم‌درصد قرآنی پرداخت نشد
به گزارش جهان، لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس و عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از تصویب ۶۰۰ میلیارد تومان برای فعالیت‌های قرآنی در این لایحه خبر داد و گفت: این اعتبار در دو بند جداگانه به فعالیت‌های قرآنی تخصیص پیدا کرد. ۳۰۰ میلیارد از این اعتبار در راستای اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی در تربیت ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن کریم بود که مورد استقبال نمایندگان در صحن علنی مجلس قرار گرفت؛ همچنین ۳۰۰ میلیارد نیز از بودجه اجرائی دستگا‌ه‌ها نیز به منظور اجرای برنامه‌های قرآنی اختصاص پیدا کرد.

رئیس کمیسیون قرآن، عترت و نماز مجلس به تأخیر در پرداخت بودجه سال گذشته اشاره کرد و افزود: نیم‌درصد از بودجه دستگاه‌ها که سال گذشته به فعالیت‌های قرآنی اختصاص پیدا کرد، دولت ریالی از آن را پرداخت نکرد. انشاءالله دولت امسال این اعتبار را به فعالیت‌های قرآنی برساند.

افتخاری در مورد دلیل حذف نیم‌درصد بودجه فعالیت‌های قرآنی از لایحه بودجه گفت: با صحبت‌هایی که با نماینده دولت صورت گرفت، قرار بر این شد که به جای نیم‌درصد، مبلغ دیگری پیشنهاد شود که بر این اساس، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان مطرح و نهایتاً در صحن علنی مجلس تصویب شد.

وی در پایان این گفت‌وگو مبنی بر ارائه برنامه قرآنی نامزدهای ریاست جمهوری گفت: کاندیداها برنامه‌های فرهنگی دقیق و روشنی ارائه نکردند تا بتوان نظرات و سمت‌وسوهای نامزدهای ریاست جمهوری دوره یازدهم را در عرصه فرهنگی و قرآنی ارزیابی کرد. انتظار می‌رود این افراد تا برگزاری دوره جدید انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌های خود را اعلام کند و فرد منتخب از سوی مردم در ریاست جمهوری مصوبات مجلس و شورای توسعه فرهنگ قرآنی را اجرا کنند و در مسیر توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه گام بردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *