کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حدادعادل در مجلس ششم قاطعانه در مقابل استبداد سکولارها ایستاد/ او شخصیتی دانشمند و مدبر است

خاطره‌ای جالب از مدیریت وحدت بخش حدادعادل

19 خرداد 1392 ساعت 14:53

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برخی ویژگی‌های مثبت حداد عادل کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: حداد در مجلس ششم با قاطعیت در مقابل عملکرد باندی، انحصارطلبی و استبداد جریان سکولار ایستاد.


به گزارش جهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حدادعادل کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: برخی قاطعیت را برخورد چماقی و پرخاشگری معنا می‌کنند در حالی که قاطعیت، ایستادگی بر حق مردم بدون پرخاشگری است. آقای حداد ضمن ایستادگی بر حقوق مردم مانع از این بود که دعوا و تنش در عرصه رسانه مطرح شود.

وی افزود: حدادعادل، شخصیتی فاضل، دانشمند و علمی است که پیشینه مدیریتی اش نشان می‌دهد که فردی مدیر در امور اجرایی است و با تدبیر امور را جلو می‌برد.

آشتیانی ادامه داد: حداد در مجلس ششم با قاطعیت در مقابل عملکرد باندی، انحصارطلبی و استبداد جریان سکولار ایستاد و در اداره مجلس هفتم بدون توجه به گرایش افراد در درون خانواده نیروهای انقلاب از تمامی نیروهای توانمند انقلابی استفاده کرد و همواره از عملکرد باندی و حرکت در حلقه بسته دوری می‌کرد.

وی اضافه کرد: عملکرد وی به گونه‌ای بود که در تمامی سالهای مجلس هفتم و علی الخصوص در سال پایانی عملکرد مجلس هفتم و مدیریت آن مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت که حضرت آقا از اداره مجلس با عنوان «عملکرد تحسین برانگیز» یاد کردند و حتی در ابتدای مجلس هشتم از نمایندگان خواستند مجلس هشتم مانند مجلس هفتم اداره شود.

نماینده مردم قم در مجالس هفتم، هشتم و نهم با اشاره به اداره عالمانه مجلس هفتم توسط حدادعادل، اظهار داشت: برخی قاطعیت را برخورد چماقی و پرخاشگری معنا می‌کنند در حالی که قاطعیت، ایستادگی بر حق مردم بدون پرخاشگری است. حداد ضمن ایستادگی بر حقوق مردم مانع از این بودند که دعوا و تنش در عرصه رسانه مطرح شود.

وی افزود: مشاهده می‌کنید که اکنون چگونه تضاد و تنش بیرونی بین روسای قوا، مشکلاتی را برای کشور موجب شده است و این در حالی است که آقای حداد در اداره مجلس، تضادهای بین مجلس و دستگاه اجرایی را با رایزنی و گفتگو حل می‌کرد تا با آرامش، منطق و اخلاق بتوان مشکلات مردم را پاسخ دهیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روحیه حدادعادل در کارجمعی گفت: روحیه کار تیمی و احترام به خرد جمعی کاملا در پیشینه کاری و مدیریتی وی وجود دارد و در تمام امور قائل به این است که با کار‌شناسان اهل فن و همه جریانهای انقلابی مشورت کند و وقتی به نتیجه رسید بدون توجه به هیاهو‌ها موضوع را جلو می‌برد.

وی با اشاره به مناظرات تلویزیونی گفت: حدادعادل در تمامی رقابتهای انتخاباتی تلاش کرد تا از انقلاب و ارزشهای انقلاب حمایت نماید که در مناظرات هم مشهود بود بدون توجه به رای، از انقلاب و ارزش‌ها به صورت اخلاقی و علمی دفاع کردند.

حجه الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به خاطره‌ای از مجلس هفتم گفت: یک روز که آقای احمدی‌نژاد وزیر جدید معرفی کرده بود، نمایندگان تصمیم گرفتند به یکی از آن‌ها رأی ندهند.  رابطه دولت و مجلس در وضعت تنش آمیزی قرار گرفته بود و شرایط جوری بود که مجلس آمادگی تشنج را داشت و برخی از نمایندگان می‌خواستند واکنش تندی از سوی حدادعادل بیان شود که حدادعادل با یک شعر، فضای مجلس را از تشنج به آرامش کشاند.

وی ادامه داد: به محض اینکه آقای احمدی‌نژاد وارد شد و در صندلی مقابل حدادعادل، نشست خطاب به وی گفت: «آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا» همه نمایندگان خندیدند و خود احمدی‌نژاد هم خندید و التهاب مجلس کاهش یافت. بعد‌ها در قم وقتی حدادعادل به دیدار مرحوم آیت‌الله مشکینی رفت به همین اتفاق در مجلس اشاره کردند و گفتند: «رادیوی من باز بود و مذاکرات مجلس را گوش می‌کردم این یک مصرعی که تو خواندی به اندازه یک کتاب در فضای مجلس مؤثر بود».


کد مطلب: 291634

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/291634/حدادعادل-مجلس-ششم-قاطعانه-مقابل-استبداد-سکولارها-ایستاد-او-شخصیتی-دانشمند-مدبر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com