يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

افزایش سرعت اسرائیل در تولید سامانه موشکی

سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۳:۵۷
کد مطلب: 290728
رژیم صهیونیستی درصدد تسریع تولید سامانه‌های دفاعی موشکی با برد بیش از 2 هزار و پانصد کیلومتر است که قابلیت رهگیری موشک‌های کلاهک دار خارج از فضای جو را دارند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اسرائیل در حال تلاش برای تسریع تولید موشک های «آرو 3» به منظور اطمینان از آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی است.

این خبر را امروز دوشنبه، یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی که از سامانه دفاعی ضد موشکی تل آویو آگاهی دارد در یک کنفرانس امنیتی مطرح کرد.

«آویرام هاسون» رئیس بخش سیستم های فوق پیشرفته وزارت جنگ اسرائیل ضمن سخنرانی در کنفرانسی با موضوع «تهدیدهای هوایی در عصر مدرن»، که با حمایت مؤسسه مطالعات امنیت ملی در دانشگاه تل آویو برگزار شد، اینطور گفت که: ما می خواهیم به شرایطی برسیم که در آن اسرائیل دفاع آماده ای را در قبال هرگونه تهدیدی چه در شرایط فعلی و چه در آینده داشته باشد.

در این خبر آمده است که موشک های آرو 3 «Arrow III» دارای قابلیت رهگیری موشک ها و تعقیب آنها خارج از جو را با بردی 2 هزار و پانصد کیلومتری دارند. هدف این سامانه دفاع موشکی دفاع در برابر موشک هایی است که کلاهک های کشتار جمعی دارند.

هاآرتص نوشت که اسرائیل در ماه فوریه سال جاری میلادی اولین آزمایش قابلیت های موشک های آرو 3 را در فضا عملیاتی کرد.

گفته شده است که این موشک های رهگیر قابلیت این را دارند که از سامانه های پرتابی که نیروی هوایی اسرائیل پیشتر داشته است، شلیک شوند و همین امر هزینه های آن را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

هفته نامه دفاعی «جین» اخیرا گزارشی را منتشر کرده است که نشان می دهد که نشریات رسمی آمریکا چگونه از طرح های مربوط به ساخت یک پایگاه مخفیانه موشکی اسرائیلی برای موشک های آرو 3 خبر داده اند.

هزینه تخمین زده شده برای این پروسه نیز معادل 25 میلیون دلار برآورد شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *