پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱

میوه های نوبرانه‌ همچنان گرانند +قیمت

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب: 290676
باشروع فصل تابستان میوه هایی چون هندوانه به محبوبیت بیشتری دست یافته اند و شاید شامل بیشترین خرید مردم باشند. درآن سو میوه های نوبرانه گر چه اندکی قیمت هایش پایین آمده ولی همچنان در بالا بودن قیمت شاید فقط به خاطر نوبرانه بودنشان یکه تازی می کنند.
میوه های نوبرانه‌ همچنان گرانند +قیمت
به گزارش جهان به نقل از تراز، در چند روز گذشته و در حالی که به آخرین روزهای بهار نزدیک می شویم قیمت انواع میوه وصیفی جات دربازارتهران روند نزولی داشته به طوری که که قیمت میوه های زمستانی وحتی میوه های نوبرانه مثل زردآلو وگیلاس تا حدودی روبه کاهش است ، اما هم چنان از لحاظ قیمتی در صدر قرار دارند.

طبق گزارش میدانی میوه هایی مانند کیوی قیمتی در حدود ۴هزار تا ۴هزار و۸۵۰ تومان،هندوانه ۹۰۰ تا ۱۴۰۰ تومان،موز ۵هزار تا ۵هزار و۵۰۰تومان،لیمو شیرین ۳هزار وپانصد تومان گزارش شده است. این در حالی است که قیمت بعضی از میوه ها مثل گوجه سبز با کیفیت تقریبا یکسان در سطح شهر اختلاف قیمت زیادی دارد به طوری که در جنوب تهران ۳هزار و۷۰۰ تومان ودر مرکز تهران ۶هزار و۷۵۰ تومان عرضه می شود.

این در حالی است که قیمت گوجه فرنگی وخیار نسبت به ماه گذشته متعادل شده به طوری که هر کیلو خیار در سطح شهر۱۷۰۰ تا ۲هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد.

براساس این گزارش ، همچنین قیمت میوه های نوبرانه مثل زردآلو روبه کاهش است .در حالی که تا دوهفته پیش این میوه با قیمت ۱۵ هزار تومان در هر کیلو معامله می شد در حال حاضر قیمتی حدود ۹ هزار تا ۱۲هزار و۵۰۰تومان را تجربه می کند.این در حالی است که گیلاس که میوه ای نوبرانه محسوب می شود ۱۲هزار و۹۰۰تومان به فروش می رسد.

گفتنی است براساس قیمت های اعلام شده از سوی سازمان میادین وتره بار قیمت هرکیلو پرتقال درجه یک ۳هزار و۵۰۰تومان،زردآلو ۷هزار و۱۰۰تومان،سیب قرمز ۲هزار و۲۵۰ تومان ولیموشیرین ۱۷۵۰ تومان می باشد. این اعداد نشان دهنده اختلاف نسبتا زیادی بین قیمت میادین میوه وتره بار با قیمت های سطح شهر وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *