چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰

پناهیان: انقلابی بودن باید احیا شود

يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب: 290510
حجت‌الاسلام پناهیان اظهار کرد: اگر رییس جمهوری داشته باشیم که به گفتمان انقلاب اعتقاد داشته باشد، تحول در فرهنگ کشور به وجود می‌آید.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، علیرضا پناهیان در نشست طلاب حامی سعید جلیلی که عصر روز یکشنبه در حسینیه قهرودی‌ها برگزار شد، گفت: انقلابی بودن یا انقلابی‌زیستن از اهداف انقلاب اسلامی بوده است و متاسفانه پس از سال‌ها که از انقلاب می‌گذرد، هنوز به یک بسته معرفتی جامع، عمیق و دقیق درباره انقلابی‌گری نرسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: یکی از بخش‌های انقلابی بودن، مقاومت، عدالت، ارتقای فرهنگی، آرامش در زندگی فردی و اجتماعی، رشد علمی، دفاع مقدس و... است. گفتمان انقلابی بودن باید احیا شود و این گفتمان به شعار دادن و موضع‌گرفتن نیست.

وی با اشاره به اظهارات و سخنان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در صحبت نامزدها نوعی فقر نسبت به فرهنگ انقلابی مشاهده می‌شود. اگر این فقر وجود نداشت، باید الان نامزدها برای به اثبات رساندن اینکه کدام یک انقلابی‌ترند مسابقه می‌گذاشتند. در چنین شرایطی برخی به خود اجازه می‌دهند صحبت از انقلابی بودن کنند.

پناهیان ادامه داد: بدون انقلابی بودن نمی‌توانیم در عرصه اقتصاد، فرهنگ مثل عرصه سیاست عمل کنیم.

وی با اشاره به برخی از ریزش‌ها در بدنه انقلاب اظهار کرد: بسیاری از کسانی که امروز در نظام ریزش کرده‌اند، از بدنه انقلاب بودند اما چون فهم دقیقی از انقلابی بودن نداشتند، ریزش کردند. ما نیاز داریم این گفتمان شناخته شود و انتخابات بهترین فرصت است.

پناهیان ادامه داد: رای آوردن یا نیاوردن در ازای ارتقای تفکر انقلابی خیلی مهم نیست. اما تصور کنید رییس جمهوری داشته باشید که به گفتمان انقلاب از بن دندان اعتقاد داشته باشد، تحول آن وقت که است که تحول در فرهنگ کشور به وجود می‌آید که ریشه همه مشکلات کشور است که می‌تواند این تحول به سایر بخش‌ها نیز تسری داده شود.

مسئول کمیته طلاب ستاد جلیلی: جلیلی از گفتمانش عقب بنشیند، در برابرش می‌ایستیم

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام عامری مسئول کمیته طلاب ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در ابتدای این نشست، درباره دلایل حمایتش از جلیلی گفت: ما از گفتمان ایشان حمایت می‌کنیم اما هرجا که حس کنیم از این گفتمان عقب نشستند یا پشیمان شده‌اند، اولین کسانی که در برابر او خواهند ایستاد، ما هستیم.

وی افزود: آنچه امروز که در دهه پیشرفت و عدالت نیاز کشور است، اخلاق است. گرچه به مشکلات معیشتی مردم واقفیم و کاندیداها حق دارند که به این مسائل بپردازند اما طراز رییس جمهور باید بالاتر از این باشد. آنچه فردی را که نامزد اصلح می‌کند، بحث اخلاق است.

وی از مبلغان و طلاب حاضر در این نشست خواست تا در صورت تمایل، برای اعزام به روستاها و تبلیغات برای سعید جلیلی فرم‌هایی که در نظر گرفته شده است، پر کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *