دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۰

قرضاوی:افکار خاتمی متفاوت بود /گمراه شدم

تکرار ادعاهای قرضاوی درباره سوریه، حزب‌الله و ایران
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 290136
شیخ قرضاوی با تکرار مواضعش برضد دولت سوریه، حزب‌الله لبنان و ایران خود را در به‌اصطلاح حمایت سابقش از حزب‌الله لبنان و ایران گم‌راه دانست.
قرضاوی:افکار خاتمی متفاوت بود /گمراه شدم
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از الحیات نوشت: شیخ یوسف قرضاوی رئیس نهاد موسوم به اتحادیه جهانی علمای مسلمین درجشنواره‌ای که این اتحادیه در دوحه برای حمایت از گروه های مسلح تروریست در داخل خاک سوریه ترتیب داده از گمراهی خود در دفاع از حزب‌الله لبنان وبه اصطلاح خودش دفاع از ایران خبرداد.

قرضاوی خطاب به حاضران دراین جشنواره مدعی شد؛ مفتی‌های سعودی و روحانیون در عربستان سعودی بسیار از من هوشیارتر و بیدارتر هستند، چرا که در آن زمان آنها از حزب الله و عملکرد این حزب انتقاد می کردند اما من گم‌راه بودم وحزب‌الله را حمایت کردم.

وی در ادامه ادعاهای خود برضد حزب‌الله و ایران گفت؛ من فریب مقامات ایرانی را خوردم و زمانی که بحث درخصوص تقریب مذاهب اسلامی در ایران بود به تهران رفتم و درآن نشست شرکت کردم درحالی که روحانیون سعودی در آن شرکت نکردند.

وی مدعی شد؛ مفتی‌های سعودی، حزب‌الله لبنان ومقامات ایرانی را خوب می شناختند ایرانیان به گفته خودش مدعی بودند باید بین مذاهب اسلامی نزدیکی ایجاد شود، اما در واقع من در ایران فریب گروهی تند رو را خوردم، اگر چه به‌گفته وی در آن زمان خاتمی رئیس جمهوری ایران بود که افکار وی با دیگر ایرانیان متفاوت بود.

وی دربخش دیگری از سخنانش با حمله به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت؛ نصرالله حزبش را حزب‌الله می داند اما اکنون دریافته‌ایم که حزب وی حزب الشیطان و حزب الطاغوت است، وهم ایرانیان و هم حزب الله به‌گفته وی عملکردشان به گونه‌ای دیگر است وانها در واقع درکشورهای دیگر درصدد فتنه‌انگیزی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *