شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

قالیباف:6ماهه قیمت‌ها وارز راتثبیت می‌کنم

پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب: 289838
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید، " ثبیت قیمت ارز و قیمت کالاها را ۶ماهه انجام می دهم". او، مهمترین چالش امروز کشور را سوء مدیریت می‌داند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، عصر امروز در جمع مردم اردبیل در مسجد قدس، با بیان اینکه اردبیل همیشه در تاریخ‌ نقش‌های بزرگی را ایفا کرده،‌گفت: در اردبیل علمای بزرگی از جمله آیت‌الله محقق اردبیلی، آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله مروج از مرزهای دینی ما دفاع و شخصیت‌های دیگری نیز در این استان در عرصه‌های فرهنگی و ارزشی نیز نقش‌های بزرگی را ایفا کرده‌اند.
 
وی افزود: به هر حال روحیه مجاهدت و مبارزه میان مردم استان اردبیل در مبارزه با استکبار جهانی و محب‌بودن به اهل‌بیت زبانزد است، وقتی محرم و صفر و عشق شما را می‌بینیم، واقعا لذت‌بخش است و تهران ما نیز تحت تاثیر فرهنگ غنی شماست.
 
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه امام راحل با رهبری و مجاهدت و مبارزه، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، تصریح کرد: 14 خرداد را در پیش داریم که امام خمینی(ره) از میان ما رفت امامی که جز برای خدا کلامی نگفت و قدمی برنداشت و با مجاهدت امام عزیز و شهدای گرانقدر ماست که یک نظام اسلامی به من و شما به امانت سپرده شده است.
 
قالیباف با بیان اینکه انقلاب اسلامی سه هدف را دنبال می‌کند، گفت: مبارزه با دشمنان خارجی و قطع کردن دست چپاول‌گران یکی از اهداف انقلاب اسلامی است. آنهایی‌که وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، این انقلاب را نمی‌پذیرفتند و می‌گفتند منافع ما در ایران است.
 
وی دومین هدف انقلاب اسلامی را در مبارزه با استبداد داخلی و طاغوت بیان کرد و اظهارداشت: در آن دوران از ظلمات به سمت نور آمدیم و اسلام را در مرکز قدرت قرار دادیم.
 
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، با بیان اینکه برای پیروزی انقلاب اسلامی، به‌ حق مردم با عشق به دین ایستادند، گفت: پس از دوران انقلاب اسلامی، مورد هجوم قرار گرفتیم و به نظر من، آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در همیشه تاریخ است که یک مردم متدین از عزت خودشان دفاع کردند و این مسئله برای همیشه در تاریخ باقی ماند.
 
قالیباف با بیان اینکه تداوم انقلاب اسلامی از پیروزی آن اگر سخت‌تر نباشد، آسان‌تر نیست، گفت: تداوم انقلاب اسلامی در گرو آن است که نظام اسلامی بتواند یک زندگی رحمانی را برای مردم برقرار کند، یعنی مردم در سایه زندگی اسلامی باید به دنیایی برسند که آخرت آنها را تضمین می‌کند.
 
به گفته وی، انسان به دو صورت از آخرت غفلت می‌کند، یکی غرق شدن انسان در مادیات و زندگی صرفا مادی و دیگری این است که خدای ناکرده، فقر در جامعه به‌گونه‌ای توسعه یابد که انسان‌ها را از دین باز دارد.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری،‌ با بیان اینکه باید دقت کنیم که یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی ایجاد یک زندگی رحمانی و زیست مومنانه در جامعه است، گفت: امروز باید بگوییم که انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی دارد و دشمنی‌های زیادی علیه انقلاب اسلامی شده است.
 
قالیباف با بیان اینکه هر کدام از این دشمنی‌ها یک نظام را ساقط می‌کند، تصریح کرد: ما ده‌ها توطئه را در انقلاب اسلامی و جمهوری‌ اسلامی پشت سرگذاشتیم و با وجود اینکه دست‌های کسانی را که برای انقلاب اسلامی و جمهوری‌ اسلامی تلاش کردند، می‌بوسیم ولی شرایط اقتصادی و فرهنگی کشور ما زیبنده مردم نیست.
 
وی با تاکید بر اینکه بحث گرانی‌ مهم‌ترین دغدغه است، گفت: در مناطق مرزی شرایط سخت اشتغال و بحث مربوط به گرانی کانون گرم خانواده‌ها را با چالش جدی مواجه کرده است.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، با اشاره به سخنان پیامبر اکرم(ص)، گفت: نبی اکرم(ص) می‌فرمایند ما از فقر در جامعه نگران نیستیم ولی از سوء مدیریت‌ها در جامعه نگران هستیم.
 
قالیباف افزود: دلیل این سخن پیامبر اعظم(ص)، کاملا مشخص است، زیرا امکان دارد که جامعه‌ای همه ظرفیت‌ها را برای اقتصاد داشته باشد ولی به‌ دلیل سوء تدبیرها، جامعه فقیر شود.
 
وی ادامه داد: ما از مکتب اسلام می‌فهمیم که سوء مدیریت‌ها مهم‌ترین چالش کشور ماست، امروز با توجه به همه ظرفیت‌ها ولی مشاهده می‌شود که سوء تدبیرها مهم‌ترین چالش ماست.
 
قالیباف با تاکید بر اینکه نباید ذره‌ای ناامیدی داشته باشیم، گفت: با توجه به روحیاتی که در جوانان می‌بینیم، کاملا مشهود است که از جوانان ما در دهه اول انقلاب با انگیزه‌تر و قوی‌تر بوده‌اند، اما در آن زمان زمینه خدمت برای قالیباف‌ها فراهم شد ولی امروز فراهم  نشده است.
 
وی با اشاره به پروژه پل صدر و پرو‌ژه‌های شهرداری تهران، گفت: این امکانات و حرکت عظیمی که اتفاق اتفاده است، توسط کسانی انجام می‌شود که متوسط سنی آنها 35 سال است.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، افزود: برخی جوانان با مدرک فوق‌لیسانس و لیسانس به ما می‌گفتند که در این پروژه‌ها از  ما به عنوان کارگر استفاده کنید ولی وقتی ظرفیت‌ آنها شناسایی شد آنها افتخارات عظیمی را بوجود آوردند؛‌ از این رو ما نا امید نیستیم بلکه ما به نیروی جوان، تدبیر و فرهنگ جهادی و ... نیاز داریم.
 
قالیباف با بیان اینکه برنامه شب گذشته بنده که در شبکه یک سیما پخش شد را به عنوان تعهد و میثاقم با مردم عزیز، ضبط کنید، گفت: این مردم ظرف حداکثر 2 سال آثار و برکاتی را در زندگی خود می‌بینند که مرزنشینان و چه کسانی‌که در حوزه کشاورزی، صنعت، تجارت و چه کسانی‌که در راه‌های دور و نزدیک هستند، آن را احساس خواهند کرد.
 
وی با بیان اینکه من جزو مدیرانی نیستم که شعار بدهم، اضافه کرد: وقتی در نیروی انتظامی بودم، اگر امکاناتی در نیروی انتظامی تهران آورده می‌شد آن امکانات نیز به دورترین نقاط کشور نیز فرستاده می‌شد.
 
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، با بیان اینکه دهک‌های پایین به توجه بیشتری نیاز دارند، تصریح کرد: دهک‌های بالاتر آنقدر سخاوتمند هستند که اگر به دهک‌های پایین توجه بیشتری شود، راضی می‌شوند ولی وقتی ما طوری رفتار می‌کنیم که اعتماد آنها را سلب می‌کنیم، دیگر راضی نیستند چنین کارهایی صورت گیرد.
 
قالیباف با بیان اینکه اگر در حماسه سیاسی قرار شد که بنده در پست ریاست‌جمهوری ادای دین کنم، در این صورت سیاست‌های جبرانی را در حوزه اقتصادی، سیاسی، صنعت، راه‌اندازی صنایع کوچک و بزرگ، هدفمندکردن یارانه‌ها و ... را پیگیری خواهم کرد، تصریح کرد: در هدفمندکردن یارنه‌ها علاوه بر یارانه نقدی،‌ یارانه‌ای را که تولید را در روستاها و صنعت راه‌اندازی کند را در نظر خواهیم گرفت.
 
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، با بیان اینکه ما امروز بیشترین مالیات را از کسانی دریافت می‌کنیم که کمترین حقوق را می‌گیرند، گفت: اگر یک مبلغ درآمدی را به عنوان خط فقر در نظر بگیریم، دیگر نباید از کسانی‌که زیر آن مبلغ حقوق می‌‌گیرند، مالیات گرفت.
 
به گفته قالیباف، هرجا توفیق خدمت داشتم، به فضل الهی و کمک مردم عزیز آنجا سروسامان پیدا کرده است.
 
وی ادامه داد: ظرف مدت 2 سال؛ البته اینکه می‌گویم 2 سال غرضم این نیست که در پایان 2 سال اتفاق بیفتد، بلکه در 6 ماه اول حتما تثبیتت قیمت‌ها، تثبیت قیمت ارز و اقلام اساسی زندگی مردم را انجام خواهم داد.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، با اشاره به تورم 30 درصدی، گفت: این تورم 30 درصدی برای 500 - 600 کالاست ولی وقتی به اقلام غذایی که 90 درصد زندگی مردم را تامین می‌کند، نگاه می‌کنیم مشاهده می‌شود که تورم از 50 درصد بیشتر است که باید به آن توجه کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *