يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۳

اولتیماتوم ۲۴ ساعته به حزب الله لبنان

سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب: 289494
یکی از فرماندهان نیروهای معارض سوری خواستار عقب نشینی نیروهای حزب الله از سوریه ظرف ۲۴ ساعت شد و تهدید کرد در غیر اینصورت به آنها در هر نقطه از سوریه حمله خواهد کرد.
اولتیماتوم ۲۴ ساعته به حزب الله لبنان
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از دیلی استار نوشت: سلیم ادریس، فرمانده نیروهای شورشی سوریه به رئیس جمهور لبنان، دبیر کل سازمان ملل و رئیس اتحادیه عرب ۲۴ ساعت مهلت داد تا حزب الله را وادار به عقب نشینی از میادین رزم سوریه کند و هشدار داد درغیر اینصورت نیروهای مقاومت را در هر نقطه از سوریه باشند هدف قرار خواهند داد.

وی مدعی شد قادر نیست مانع از ورود نیروهایش به جنگ با حزب الله شود.

فرمانده معارضان سوری همچنین تصرف ۸۰ درصد از القصیرتوسط نیروهای ارتش سوریه را تکذیب کرد.

از سوی دیگر جمال معروف، فرمانده یکی از گروه های شورشی سوریه در شمال این کشور روز گذشته تهدید کرده بود در صورت عدم ممانعت از ورود نیروهای حزب الله به سوریه به ارتش لبنان حمله می کند.

وی مدعی شده است ۵۰۰ نیروی نظامی وابسته به این گروه در سوریه علیه دمشق می جنگند.

این فرمانده شورشی با بیان اینکه دولت اسد می بایست مواضع محکمی درباره حضور حزب الله اتخاذ کند افزود: سکوت دمشق نشاندهنده رضایت آن از حضور حزب الله در نبردهای نظامی است.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود حضور نیروهای مقاومت در سوریه را تایید و بر حمایت از بازگشایی جبهه جولان و نبرد در آن تاکید کرده است.

امین حطیط،کارشناس راهبردی مسائل لبنان، ورود نیروهای اسرائیلی به سوریه و مداخله در جنگ را عامل اصلی حضور حزب الله در نبرد با معارضان سوری برمی شمارد و تاکید می کند حزب الله در القصیر با اسرائیل می جنگد.

این در حالی است که در روزهای اخیر لبنان هدف حملات گروه های تروریستی قرار گرفته است. به عنوان مثال صبح امروز در حمله افراد مسلح به ایست و بازرسی ارتش لبنان در شهر مرزی عرسال در شرق این کشور سه سرباز لبنانی کشته شدند.

مقامات لبنان این حمله را محکوم و خواستار برخورد با طراحان و عاملان آن شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *