شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۷
۱
مجمع فتنه‌گر پس از ناکامی در قربانی کردن رفسنجانی؛

هاشمی 'شناسنامه‌انقلاب' بود،چرا ردصلاحیتش‌کردید

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 289150
مجمع روحانیون مبارز که با تدبیر شورای نگهبان در قربانی کردن آقای هاشمی برای بازگشت خود و همفکرانش به قدرت ناکام مانده است، در بیانیه ای، از تایید صلاحیت نشدن هاشمی بشدت انتقاد کرد.
هاشمی
به گزارش سرویس سیاسی جهان نيوز، در این بیانیه آمده است: اقدام ناباورانه شورای نگهبان در عدم تأیید صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای ریاست جمهوری اسلامی ایران جامعه را در بهت و حیرت فرو برده است صرف نظر از اشکالات حقوقی و شرعی متعددی که می تواند در خصوص دلایل و مبانی این تصمیم نادرست مطرح گردد، نگرانیها وسوالات اساسی و جدی در این رابطه ایجاد شده است که بی توجهی به آنها آثار بسیار مخرب و نامطلوبی برای انقلاب و نظام  خواهد داشت.

مجمع روحانیون در ادامه به تعریف و تمجید ویژه از عملکرد هاشمی در دهه های گذشته پرداخته و او را "شناسنامه انقلاب اسلامی" توصیف کرده است!

این مجمع بدون اشاره به تخریب های ویرانگر همفکرانش خود در دولت اصلاحات علیه آقای هاشمی رفسنجانی، افزوده است: اقدام شورای نگهبان در حقیقت مهر ابطال بر شناسنامه انقلاب است. آیا شورای نگهبان به آثار سوء داخلی و بین المللی اقدام خود اندیشیده است؟
توهم مجمع روحانیون که در سال 88 به میرحسین موسوی تزریق شده بود در ادامه این بیانیه هم نفوذ کرده و از "پیروزی ایشان(هاشمی) در مرحله اول و با نصابی بی نظیر" خبر داده است.

به ادعای آنان "بر خلاف سیاست اعلام شده جذب حداکثری و دفع حداقلی امروز دفع و حذف حداکثری به نقطه کانونی انقلاب و نظام رسیده است و معلوم نیست سر انجام روند ناموزون و بدعت خطرناک تا کجا و نوبت حذف بعدی  از آن کیست؟"

مجمع روحانیون مبارز در پایان با "ابراز تأسف شدید از این اقدام ناموجه، مراتب سپاسگزاری و تشکر خود را از آیت الله هاشمی بخاطر فداکاری و ثبت نام در عرصه انتخابات" اعلام کرده است.

این مجمع اصلاح طلب گرچه نظام را به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری دهم متهم کرده بود، اما از سال گذشته به دنبال راهی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهور یازدهم و بازگشت به قدرت بود.

در واقع اعلام حمایت مجمع روحانیون از هاشمی آن هم در یک جلسه فوق العاده، پیش از آنکه بیانگر حمایت از رفسنجانی باشد، نشانگر اعتراف اعضای مجمع به حماقت و دروغ ایشان در متهم کردن نظام اسلامی به تقلب در انتخابات 88 بود.

آنان که در نتیجه عملکرد خود در فتنه 88 از ردصلاحیت محمدخاتمی، دبیر مجمع روحانیون، مطمئن بودند، تلاش زیادی برای کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات امسال کردند؛ زیرا بنابر جزئیات جلسات خصوصی مجمع، هاشمی می توانست به مثابه معبری برای عبور آنان از موانع قانونی باشد.

به گفته حسین شریعتمداری "تمامي شواهد و اسناد  کمترين ترديدي باقي نمي‌گذارد که مجموعه هماهنگ اصحاب فتنه و مديران بيروني آنها در انتخابات پيش روي براي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نقش يک قرباني را تعريف کرده وکليد زده بودند و البته، حمايت غيرقابل توجيه آقاي هاشمي از فتنه 88 در تيز کردن دندان طمع مجموعه ياد شده بي‌تأثير نبوده است... اين مجموعه در نهايت توانست مخالفت شديد و قبلا اعلام شده آيت‌الله هاشمي با کانديداتوري خويش را به موافقت تبديل کرده و ايشان را براي قرباني شدن آماده کند."

اطلاعات جدید شریعتمداری از پروژه نجات هاشمی

به نظر می رسد، افکار عمومی از مجمع روحانیون مبارز انتظار دارد به جای صدور بیانیه های پی‌درپی سیاسی، درباره خسارات و خون های ریخته شده مردم و بسیجیان مظلوم در فتنه 88 بویژه در آشوب شب 30 خرداد پاسخگو باشد.

سید محمد خاتمی، موسوی خوینی ها، محتشمی پور، موسوی لاری، حجتی کرمانی، بیات، مجید انصاری، محمدعلی ابطحی و هادی خامنه ای از اعضای مجمع روحانیون مبارز می باشند. این حزب در اسفند 66 و به دنبال اختلافات جدی با جامعه روحانیت مبارز تهران (که از جمله اعضای موثر آن اکبر هاشمی رفسنجانی بود) از این تشکل منشعب شد و به دبیرکلی مهدی کروبی تشکلیل شد. کروبی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 84 از دوستان سابق خود برید و حزب اعتماد ملی را بنیان نهاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
چرا چیزی را انکار می کنید که خودتان بهتر می دانید حضور ارزشمند آقای هاشمی چه فداکاری بزرگی بود؟ این از خود گذشتگی ایشان اوج دلسوزی برای نظام و انقلاب اسلامی بود وبعضی ها یا نخواستند آنرا درک کنند یا شما تحلیلی عمیقی نداشتند که با بصیرت این را ببینند.