شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

«کتاب انقلاب» رونمایی می‌شود

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 288718
کتاب «انقلاب، فصل بیداری» شرح و تاملی بر «صحیفه نور» امام‌خمینی(ره) در فرهنگسرای اندیشه رونمایی و نقد و بررسی می‌شود.
به جهان به نقل از فارس، در آستانه فرا رسیدن سالروز رحلت امام خمینی(ره)، کتاب «انقلاب، فصل بیداری» باز خوانی صحیفه نور امام خمینی(ره) به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری دوشنبه ۶ خرداد ماه ساعت ۱۶:۳۰ در فرهنگسرای اندیشه رونمایی و نقد و بررسی می شود.

این کتاب با زیرعنوان «فصل بیداری» به بازخوانی اندیشه‌های بنیان‌گذارجمهوری اسلامی ایران می‌پردازد. بخشی از این اندیشه‌ها در مجموعه‌کتاب«صحیفه نور» مکتوب شده و مولف کوشیده است پس از تلخیص سخنان امام خمینی (ره) با اضافه کردن شرح‌هایی مخاطب را به تامل در بیانات بنیان‌گذار فقید انقلاب اسلامی ترغیب کند.

 https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000288/nf00288718-1.jpg

زائری در مقدمه کتاب خود نوشته است:«سخنان دلنشین و گهربار امام راحل خلاصه و چکیده معارف اسلامی و الهی به زبان روز است و «صحیفه نور» جاودان و خواندنی و تازه خواهد ماند؛ مجموعه‌ای که چکیده و روح معارف اسلامی و الهی را در قالب زمان معاصر برای همگان عرضه می‌کند و این کتاب کوچک، پنجره‌ای به آن آسمان بزرگ و گسترده خواهد بود تا «صحیفه نور» را به تناسب استفاده و نیاز عموم مخاطبان از آغاز و به تدریج به بازخوانی بنشینیم و بهانه‌ای باشد تا مشتاقان و تشنگان آن سخن گوارا را پیاله‌ای بنوشاند.»

به گزارش فارس، نویسنده «کتاب انقلاب» سالها اوضاع فرهنگی کشور را رصد کرده و علاوه بر نقد و نظر در این حوزه راه‌کارهای اصلاحی جالبی نیز ارائه کرده است. محمدرضا زائری این بار در تازه ترین اثر خود به سراغ معمار انقلاب اسلامی رفته و اندیشه‌های این روح آسمانی را ورق زده است تا با استفاده از آن اثری از امام خمینی را فراچنگ بیاورد.

محمدرضا زائری در «کتاب انقلاب» به صورت کلاسیک و به شیوه حوزویان صحیفه امام خمینی را بازخوانی کرده است. وی از زمانی که در لبنان بود این کار را شروع کرده و هم‌اکنون فصل اول از بازخوانیهایی صحیفه نور را با عنوان فرعی فصل بیداری به دفترنشر فرهنگ اسلامی داده است.

نکته مهم درباره این اثر این است که برخلاف سایر آثار زائری، «کتاب انقلاب» مثل کارهای قلمی قبل از این زائری فانتزی‌ نیست. متنی روان دارد و در جای جای آن نگاه انتقادی از وضع فعلی فرهنگ و سیاست انقلاب اسلامی وجود دارد. وی انقلاب از ابتدای نهضت امام خمینی (ره) را بررسی می‌کند و با بررسی مسیر بیداری ملت ایران بر علیه طاغوت پله پله خواننده را با مبارزه‌ای پانزده‌ ساله همراه می‌کند.

می‌توان این حرکت محمدرضا زائری را در تالیف این کتاب شیوه جدیدی در بازخوانی نظرات رهبر کبیر انقلاب اسلامی دانست که فارغ از جناح بندی‌های سیاسی رایج در حال حاضر نه برای مچ‌گیری که برای اصلاح و بیداری نوشته شده است. «کتاب انقلاب» صراحت دارد و در نقد کژی‌ها صورت گرفته مسامحه ندارد، اشکالاتی را که در طول انقلاب رخ داده را نقد کرده و می‌توان آن را یک جریان تازه در حوزه فرهنگی انقلاب اسلامی دانست.

کتاب انقلاب فصل بیداری به قلم محمدرضا زائری توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و از سوی فرهنگ سرای اندیشه با حضور مسئولان کشوری رونمایی و نقد و بررسی می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *