شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱۱
۱
قاب حماسه/

عکس / درختی که در روز قیامت مباهات خواهد کرد

چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 286937
عکسی که می بینید، درنخستین سال های دفاع مقدس گرفته شده است و درخت نخلی در قرارگاه رزمندگان اسلام نشان می دهد. درختی که بسیجیان، به هنگام نماز و استراحت، تجهیزات انفرادی خود را به آن آویخته اند.
به گزارش جهان نيوز، درخت نخل، عمدتا در کشورهای اسلامی می روید و بیشترین نخلستان های جهان در ایران و عراق قرار دارند. در میان مسلمانان، درخت نخل احترام فراوانی دارد و به لحاظ شباهت اعجاب انگیز دوره حیاتش به دوره حیات انسان، پیوستگی عمیقی میان مسلمانان و درخت نخل وجود دارد تا جایی که از بریدن درخت نخل در اصطلاح با عنوان کشتن درخت نخل یاد می شود. درخت نخل در ۱۶ سالگی بالغ می‌شود و ثمر می‌دهد و در پیری، دندان نخل که «تَوَخْتَکْ» نامیده می‌شود، می‌ریزد. اگر هنگام جابه‌جایی سر نخل صدمه ببیند خشک می‌شود، چون در سر نخل ماده‌ای وجود دارد به نام«کَچ» که همانند مغز فعالیت و زندگی نخل را کنترل می‌کند. همچنین درخت نخل در آب خفه می‌شود، به طوری که اگر آب از سر نخل بگذرد مرگ درخت نخل حتمی است.

در سال های دفاع مقدس،منطقه خوزستان، اصلی ترین میدان نبرد میان سپاه اسلام و متجاوزان بعثی بود. خوزستان دومین رویشگاه اصلی نخل در ایران است و درختان نخل فراوانی در طول سال های جنگ کشته شدند. بسیاری از این درختان شاهد جنایات متجاوزان و حماسه های مدافعان بودند.

عکسی که می بینید، درنخستین سال های دفاع مقدس گرفته شده است و درخت نخلی در قرارگاه رزمندگان اسلام نشان می دهد. درختی که بسیجیان، به هنگام نماز و استراحت، تجهیزات انفرادی خود را به آن آویخته اند. این نخل، در روز حشر شهادت خواهد داد که چه سهمی در دفاع ملت مسلمان ایران از عزت و شرف خود داشته است و به آن فخر و مباهات خواهد نمود. و چه بیچاره اند انسان هایی که در آن روزها بودند اما به قدر همین درخت، در کنار ملتِ خود نبودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ساناز
United Kingdom
بسیار تاثیرگذار بود متشکرم..