جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

سلیمان، خواهان خلع سلاح حزب الله است؟

جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب: 285929
رئیس جمهور لبنان گفت: اگر تسلیحات در اختیار حزب الله برای محافظت از لبنان در برابر تجاوزات اسرائیل به ارتش این کشور واگذار شود، بهتر می توان از کشور دفاع کرد.
سلیمان، خواهان خلع سلاح حزب الله است؟
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از دیلی استار نوشت:

میشل سلیمان، رئیس جمهور لبنان امروز جمعه گفت: آنچه کشور را از تهاجم خارجی محافظت می کند، دیدگاه استراتژیک به این مساله است که تسلیحات حزب الله زمانی به حفاظت از لبنان در برابر اسرائیل کمک می کند که در اختیار و تحت فرمان ارتش بوده و برای محافظت از خاک این کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

وی در حالی این سخنان را ایراد کرده است که روز گذشته سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان بر حمایت مقاومت از سوریه و مداخله برای آزادی جولان سخن گفت.

رئیس جمهور لبنان سال گذشته با ارائه طرح پیشنهادی استراتژی های دفاع ملی از حزب الله خواسته بود تسلیحات خود را تحت فرمان ارتش لبنان درآورد.

اگرچه بر اساس این طرح لازم نیست حزب الله اسلحه خود را تحویل بدهد، طبق «بیانیه بعبدا» توافق میان رهبران گروه های رقیب برای فاصله انداختن میان لبنان و مناقشات منطقه خصوصا بحران سوریه می تواند امنیت کشور را تضمین کند.

سلیمان تاکید کرد: آنچه لبنان و اقتصاد این کشور را محافظت می کند نظام داخلی آن و تقویت حاکیمت قانون و همچنین بیانیه بعبداست که بر بی طرفی لبنان و عدم مداخله در امور دیگر کشورها تاکید می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *