دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

انتقاد تند معاون اوباما از دولت بوش

جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 285893
معاون رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اشتباه دولت بوش در آغاز حمله نظامی به عراق، گفت که نمی‌خواهیم مانند دولت قبل اشتباه کنیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با مجله رولینگ استون، گفت: به دلیل اشتباهاتی که دولت جورج بوش در عراق مرتکب شد، دولت کنونی در مسئله سوریه با احتیاط گام بر می‌دارد.
 
بایدن با ادعای اینکه اوباما و دولتش برای بهبودی چهره آمریکا در جهان تلاش کردند، گفت:‌ «ما نمی‌خواهیم مانند آنچه که دولت قبل در عراق انجام داد و دم از سلاح‌های کشتار جمعی می‌زد، مرتکب اشتباه بزرگ شویم.»
 
وی افزود: «آثار و مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد احتمالا از سلاح های شیمیایی در سوریه استفاده شده است.»
 
بایدن تصریح کرد: «آنچه که نمی‌دانیم و با دقت درباره آن موشکافی می‌کنیم این است که آیا این سلاح‌ها در جریان تبادل آتش و حملات توپخانه‌ای استفاده شده‌اند و یا نتیجه یک انفجار یا چیز دیگری است.»
 
وی اظهار داشت: «همچنین هنوز نمی‌دانیم که آیا این سلاح‌ها توسط گروهی از مخالفان سوری استفاده شده که با تروریست‌های القاعده ارتباط دارند.»
 
معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: اگرچه احتمال استفاده از این سلاح‌ها توسط دولت سوریه وجود دارد اما هنوز مدرک قطعی درباره آن موجود نیست.
 
وی افزود: «هرزمان که استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه تایید شود، اوباما به شیوه مناسب به آن پاسخ می‌دهد.»
 
بایدن گفت: «یک درس که می‌توان از جنگ عراق یاد گرفت و دولت قبلی... چطور بگویم؟ در مدیریت امور در عراق، آنها همه نهادها را از بین بردند. هیچ ساختاری بجا نماند. در عراق حتی دپارتمان امور عام‌المنفعه نیز باقی نماند.»
 
وی تاکید کرد: «نمی‌خواهیم تریلیون ها دلار هزینه کرده، 160 هزار سرباز به جنگ فرستاده و 6 هزار تلفات بدهیم.»
 
دولت بوش در سال 2003 به بهانه وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق به این کشور لشکر کشی کرد.
 
اخیرا نیز برخی گزارشات با ادعای استفاده سلاح‌های شیمیایی توسط دولت سوریه، اوباما و دولتش را برای مداخله نظامی در این کشور تحت فشار قرار داده است.
 
دولت سوریه بارها این ادعاها را تکذیب و اعلام کرده است گروه‌های معارض و تروریست با استفاده از این سلاح‌ها قصد دارند زمینه مداخله نظامی در سوریه را فراهم کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *