يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۲
۲
سروری در همایش خدمت‌گزاران آبادانی و پیشرفت:

اصولگرایان بایددرانتخابات‌شوراهابه لیست واحدبرسند

حدادعادل: همزمانی دو انتخابات از ابتکارات مجلس هفتم بود
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب: 285079
همایش خدمتگزاری نمایش همدلی و وحدت در جهت ایجاد وحدت در جبهه اصولگرایی در انتخابات شورای شهر به همت جبهه خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت در تهران برگزار شد.
اصولگرایان بایددرانتخابات‌شوراهابه لیست واحدبرسند
به گزارش جهان، در این مراسم پرویز سروری رئیس ستاد تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت ، محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس، غلامعلی حدادعادل کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، مهدی طائب رئیس قرار گاه عمار ، مهرداد بذرپاش نماینده مجلس ، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور داشتند.

غلامعلی حدادعادل عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان عصر امروز در همایش خدمت‌گزاران آبادانی و پیشرفت با اشاره به اینکه همزمانی انتخابات شوراها با انتخابات ریاست‌جمهوری از ابتکارات مجلس هفتم بود، افزود: بنده در آن زمان بر این همزمانی اصرار داشتم اما بعضی آقایان مخالفت می‌کردند در حالی که بنده مطمئن بودم این کار به سود شوراها و کشور است و تجربه هم نشان داده که نامزدهای منتخب در انتخابات شوراها با رای بالایی انتخاب شده‌اند و شوراها جدی گرفته‌ شده‌اند.

وی همچنین ادامه داد: البته باید مراقب بود این همزمانی ما را غافل نکند و دوستداران انقلاب همزمان به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها حساسیت داشته باشند.



عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان ادامه داد: شوراها واقعاً باید در مسائل شهری کمک کنند. بنده شخصاً معتقدم یکی از شاخص‌های حکومت خوب توجه به محیط‌زیست است در حالیکه امروز محیط‌زیست در معرض انواع خطرها قرار گرفته است.

دکتر حداد عادل تصریح کرد: در داخل شهر تهران مسائل متعددی در داخل این شهر و روستاهای اطراف آن وجود دارد که اگر مدیریت نشود، زندگی‌ها به سرعت و به شدت تباه می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم باید در انتخابات شوراها حضور فعالی داشته باشند و با دولت برای اداره بستر شهر و روستا همکاری کنند. این انتخابات شوراها در عین حال یک ارزش ذاتی دارد که تمرینی برای انتخابات مجلس دهم است یعنی مردم با رای دادن به نامزدهای شوراها تمرین می‌کنند که در انتخابات‌های آینده با بصیرت شرکت کنند.

عضو ائتلاف پیشرفت با اشاره به بعضی نگرانی‌ها در خصوص انتخابات شوراها اظهار داشت: معتقدم باید در مرکز پژوهش‌های مجلس آسیب‌شناسی درباره شوراها انجام شود که چرا‌که ما نزدیک به ۱۴ سال شوراها را تجربه کرده‌ایم و این زمان کافی است که در حال حاضر آسیب‌شناسی کنیم.

حدادعادل ادامه داد: نگرانم که مبادا خدای نکرده در بعضی شهرهای کوچک عده‌ای با اعمال نفوذ و پول خرج کردن و با استفاده از ثروت و قدرت در انتخابات شوراها رای بیاورند و اهداف سودجویانه خود را به عنوان مصوبه شوراها انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید نگران باشیم تا افراد نامناسبی وارد شوراها نشوند، افزود: باید در شوراهای اسلامی شهر و روستا افرادی انتخاب شوند که شناخته شده، امتحان‌ پس‌داده، بصیر و آشنا به مسائل شهری باشند تا وقتی در شورا رای می‌دهند، به نفع منافع نامشروع خود یا کسی نباشد بلکه نفع عمومی را در نظر بگیرند.

عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه در 2 دوره اخیر شورای شهر تهران شاهد حضور شخصیت‌هایی بودیم که مورد اعتماد بودند، افزود: امیدوارم در انتخابات آینده شوراها هیئت نظارت مجلس به وظیفه خود عمل کند و مردم نیز تحت تاثیر تبلیغات دروغین قرار نگیرند و به دنبال انتخاب اصلح باشند و افرادی را انتخاب کنند که نمی‌خواهند شوراها را سکویی برای منافع خود کنند.

حدادعادل با بیان اینکه انشاءالله شاهد انتخابات خوبی در عرصه شوراها و ریاست‌جمهوری باشیم که حاصل آن یک انتخاب خوب باشد، اظهار داشت: آن چیزی که ما در انتخابات 24 خرداد می‌خواهیم و رهبر معظم انقلاب هم خواستار آن هستند یک انتخابات خوب و یک انتخاب خوب است باید خودمان را برای کشور بخواهیم نه کشور را برای خودمان و کاری نکنیم که نسل آینده ما را نفرین کند.

سروری: اصولگرایان باید در انتخابات شوراها به لیست واحد برسند

رئیس ستاد جبهه خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان و حلقه انحراف به انتخابات شورای شهر چشم دوخته‌اند، گفت: اصولگرایان باید از تکثر در شوراها پرهیز کرده و به لیست واحدی برسند.

به گزارش جهان، پرویز سروری رئیس ستاد خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت در همایش این جبهه که عصر امروز یکشنبه در سالن سیدالشهدای تهران برگزار شد، اظهار داشت: امری که باعث شده ما امروز اینجا دور یکدیگر جمع شویم انتخابات بسیار مهم شوراهاست. چرا که ما در این دوره با یک پدیده متفاوت نسبت به گذشته مواجه هستیم و آن همزان شدن این انتخابات با انتخابات ریاست‌جمهوری است.

ایشان با بیان اینکه در انتخابات قبلی شوراها ظرفیت نیروهای اصولگرا بر این انتخابات تمرکز داشت، تصریح کرد: ما در این دوره شاهدیم شخصیت‌های توانمند عرصه وحدت و انسجام اصولگرایی امروز در قالب رقیب وارد رقابت شده‌اند و ما امکان گذشته را از دست داده‌ایم.


رئیس ستاد جبهه خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت، افزود: اگر وحدت، همدلی و انسجام شکل نگیرد رقبا از این غفلت استفاده کرده و فضای جدیدی برای کشور ایجاد می‌کنند. از این رو باید به اصل وحدت در انتخابات شوراها توجه داشت.

وی بر همین اساس به ترفند دشمن برای مورد هدف قرار دادن انتخابات در کشورمان اشاره کرد و همچنین ادامه داد: اولین ترفند دشمن در این زمینه به سنگ خورد؛ دشمن طراحی کرده بود که انتخابات عراق، لبنان و ایران را بر اساس وقایع سوریه برنامه‌ریزی کند که در انتخابات عراق ما دیدیدم نیروهای انقلاب به پیروزی رسیدند. از این رو دشمن به انتخابات ایران به عنوان موتور تحولات منطقه توجه دارد و تمام ظرفیت خود را برای انتخابات ۹۲ بسیج کرده است.

رئیس ستاد خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت  تأکید کرد: ما در انتخابات ریاست‌جمهوری با رقیب اصلاح‌طلب و حلقه انحراف مواجه هستیم و آنها به این دلبسته‌اند که با تولید شرایط اضطراری گزینه خود را به نظام تحمیل کنند که قطعاً شکست خواهند خورد از این رو بر روی شوراهای شهر تمرکز کرده‌اند چرا که امکان رقابت در این انتخابات برای آنها قطعی است.

سروری با هشدار نسبت به اینکه احساس می‌شود دست‌های پشت صحنه به دنبال تکثر و ائتلاف نیروهای انقلاب است، یادآور شد: تکثر در انتخابات ریاست‌جمهوری و لیست‌های متعدد در انتخابات شورای شهر باعث می‌شود زمینه برای تقسیم سبد آرای نیروهای اصولگرا فراهم شود.

رئیس ستاد جبهه خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت، با اشاره به نام‌گذاری این همایش به عنوان «حماسه خدمتگزاری، همدلی و وحدت»‌ادامه داد: حلقه انحراف و اصلاح‌طلبان برای خود یک رقیب اصولگرا قائل هستند و این باعث شده تلاش زیادی کنند چرا که استراتژی دو طرف مبتنی بر ایجاد تکثر است.

وی بر همین اساس به تلاش جریان رسانه‌ای اصلاح‌طلبی و انحراف اشاره کرد و گفت: آنها به دنبال غفلت نیروهای انقلاب هستند و دغدغه ما نیز نگاه سیاسی و ابزاری به شوراها که از سوی این دو جریان نسبت به انتخابات دیده می‌شود.

سروری با بیان اینکه این دوجریان یک دفعه یک یا چند طیف را مجبور به ثبت نام در انتخابات شوراها کردند تا از محبوبیت این اقشار استفاده کرده و خود را بر شوراها تحمیل کنند، اظهار داشت: این نگاه ابزاری به شوراها بسیار خطرناک است.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان شوراها را تنها بستر ممکن برای استمرار حضور حلقه انحرافی در عرصه قدرت دانست و یادآور شد: همزمانی دو انتخابات بزرگ زمینه غفلت را برای اصولگرایان فراهم کرده است و رقبا به آن به عنوان یک فرصت طلایی نگاه می‌کنند.

وی بر همین اساس تأکید کرد: لیست‌ها باید با حداکثر اشتراکات بسته شود و ما نگاه جناحی و حزبی خود را باید در این انتخابات رها کنیم و به عرصه توجه داشته باشیم و بر همین اساس به فهرست واحد برسیم چرا که در غیر این صورت دچار خسارت خواهیم شد.

سروری با بیان اینکه بزرگان اصولگرایی باید به ظرفیت‌های اصولگرایان توجه کنند و زمینه انسجام را در لیست اصولگرایان فراهم کنند، افزود: لیست‌ها در انتخابات شورای شهر باید مبتنی بر نیاز مردم و نه سیاسی‌کاری شکل بگیرد چرا که اداره شهر نیاز به تخصص‌های مختلفی دارد.

رئیس ستاد جبهه خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت، با اشاره به لزوم برخورداری افراد یک لیست از صلاحیت اخلاقی، اعتقادی و کارآمدی تصریح کرد: ما باید از نگاه مجمع‌الجزایری به لیست خود خودداری کنیم چرا که این امر برای شهر آثار مخربی دارد و ما این تجربه تلخ را در شورای اول احساس کردیم که آنها به جای خدمتگذاری دچار تنش و چالش بوده‌اند و تعادل شهر را به هم ریختند. طوری که هنوز مردم تهران از آثار آن رنج می‌برند.

وی شوراهای دوم و سوم را به دلیل خدمت‌رسانی بالنده و سازنده عنوان کرد و افزود: ما باید با بررسی نقاط قوت و ضعف دوره‌های قبلی گام‌های بعدی را با سرعت و اقتدار برداریم.

سروری در پایان با اشاره به همزمانی انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: نباید شوراها به متغیری از دولت‌ها تبدیل شود چرا که وابستگی و سرسپردگی شوراها به دولت یک آسیب بزرگ است البته تعامل با دولت را لازم می‌دانیم اما حفظ استقلال شوراها یک اصل ضروری است.

چمران: در شورا هم به تخصص نيازمنديم هم تجربه

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شورا هم ‌به نیروهای متخصص نياز داریم و هم نیروهای باتجربه بنابراین باید این دو رویکرد مهم را با هم در نظر گرفت.

به گزارش جهان، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران عصر امروز یکشنبه در حاشیه همایش "حماسه خدمت‌گزاری؛ نمایش همدلی و وحدت" در جمع خبرنگاران درباره اینکه در انتخابات شوراها با کدامیک از تشکل‌های اصولگرا لیست مشترک ارائه خواهید داد، گفت:‌ بنا داریم با جبهه پیروان، جبهه ایستادگی، آبادانی و پیشرفت، جبهه پایداری و آبادگران لیست واحد ارائه دهیم.

وی درباره اینکه آیا به نظر شما حضور نیروهای متخصص و یا نیروهای با تجربه در شورای شهر تهران لازم است، افزود: معتقدم ما در شورا هم ‌به نیروهای متخصص نياز داریم و هم نیروهای باتجربه بنابراین باید این دو رویکرد مهم را با هم در نظر گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره اینکه آیا هاشمی‌رفسنجانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد یا نه فقط به این مطلب بسنده کرد که این موضوع را باید از فرزندش سؤال کنید.

خبرنگاری از چمران سوال کرد آیا نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهید شد که وی در پاسخ اظهار داشت: نمی‌دانم؛ این خبرنگار در ادامه سوال کرد گفته می‌شود مهدی چمران از سوی دولت در انتخابات شرکت خواهد کرد که چمران در پاسخ گفت: این خبر کذب است و اگر من بیایم، مستقل مستقل می‌آیم و کاندیدای هیچ نهادی نخواهم شد.

مهدی چمران همچنین درباره صحبت‌هایش در اهواز افزود: بعضی از رسانه‌ها فقط بخشی از صحبت‌های من را پوشش دادند ضمن آنکه در آن نشست من اصلاً درباره 24 خرداد صحبت نکرده‌ام و همه حرف‌هایم هم بیان نشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا کنه به شوراها اهمیت بیشتری داد
آخه یه وقت تحت الشعاع ریاست جمهوری قرار نگیره