يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
ولايتي:

رادیکال‌ترین علمای اهل تسنن دراجلاس تهران

انتخاب عنوان بهار عربی توطئه غرب بود
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 284546
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به حضور و سخنرانی رادیکال ترین علمای اهل تسنن در اجلاس علمای جهان اسلام اظهار داشت: این موضوع حاکی از اعتماد به نفس جمهوری اسلامی است که حتی به مخالفان فکری خود اجازه می دهد به بیان آراء خود بپردازند.
رادیکال‌ترین علمای اهل تسنن دراجلاس تهران
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی اکبر ولایتی شامگاه چهارشنبه در مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در حسینیه آیت الله مرعشی نجفی برگزار شد به ارائه گزارشی از اجلاس بیداری اسلامی در تهران پرداخت و اظهار داشت: ایده اصلی این اجلاس از سخنان مقام معظم رهبری گرفته و مجمع جهانی بیداری اسلامی چند هفته پس از آغاز حرکت مردم مصر با هدف جلوگیری از مصادره انقلاب های اسلامی تشکیل شد.

انتخاب عنوان بهار عربی برای بیداری اسلامی توطئه غرب بود

وی با اشاره به این که غرب با ورود به عرصه بیداری اسلامی سعی بر انحراف این جریان عظیم داشت تصریح کرد: نامگذاری بهارعربی و پس از آن ادعای تقلب در انتخابات توسط غربی ها، با هدف انحراف در این بیداری ها صورت گرفت. 

ولایتی با بیان این که غرب در انتخابات 88 ایران به دنبال القای این بود که یا میرحسین موسوی برنده انتخابات می شود یا تقلب صورت گرفته است خاطرنشان کرد: امروز همین توطئه را در کشورهای عربی و حتی ونزوئلا اجرامی کنند تا به اهداف خود دست یابند.

قرضاوی مطیع تمام و کمال امیر قطر است

وی بیان داشت: قرضاوی مطیع تمام و کمال امیر قطر است، حکم تکفیر علمای شیعه را هم صادر می کند، مجمع جهانی بیداری اسلامی در ایران با هدف مقابله با همین کارها صورت پذیرفته است.

ولایتی عنوان کرد: اگر بیداری اسلامی منطقه بهارعربی بود، شعارهای انقلابیون هم باید دارای محتوای پان عربیسم و احیای تفکری باشد که عرب بودن در آن اصل و اسلام هم به عنوان شاخه ای از آن مطرح است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان این که 75 درصد از کرسی های مجلس مصر در اختیار اخوان المسلمین قرار گرفت تصریح کرد: شعارهای بیداری اسلامی همان شعارهای انقلاب مردم ایران بود و شعارهای لیبرالیستی و نژاد پرستانه در انقلابیون کشور های اسلامی دیده نمی شد.

وی با بیان این که اجلاس علمای جهان اسلام با هدف باطل کردن ادعای اختلاف میان شیعه و سنی برگزار شد ابراز داشت: جمهوری اسلامی را نماد مردم سالاری دینی است، استکبار همواره به دنبال تفرقه میان شیعه و سنی است، این اختلاف میان مسلمانان، ادامه حکومت آنها را در پی دارد.

رادیکال ترین علمای اهل تسنن در اجلاس تهران حضور داشتند

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به حضور و سخنرانی رادیکال ترین علمای اهل تسنن در اجلاس علمای جهان اسلام اظهار داشت: این موضوع حاکی از اعتماد به نفس جمهوری اسلامی است که حتی به مخالفان فکری خود اجازه می دهد به بیان آراء خود بپردازند.

وی با اشاره به سخنان خط دهنده و تاریخی مقام معظم رهبری در اجلاس علمای جهان اسلام افزود: ایشان تاکید داشتنند حکومت سوریه شیعه نبوده و مخالفانش نیزلائیک هستند، بنابراین بحث دعوای شیعه و سنی در این کشور وجود ندارد.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل ادامه داد: در اجلاس تهران مخالفان و موافقان دولت سوریه به سخنرانی پرداختند و نظرات خود را در قالب بیانیه جامعی منتشر کردند که این پیروزی بزرگی برای نظام اسلامی بود.
 
به نفع هاشمی کنار نمی روم

نامزد ائتلاف سه گانه ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال های حاضرین در جلسه در خصوص برخی هزینه های دولت ازبیت المال برای تبلیغ کاندید های خاص خود، اظهار داشت: اگر برای تبلیغات از ظرفیت ها و بودجه بیت المال استفاده جایز نیست و در این باره شورای نگهبان به نتیجه خواهد رسید و تعیین کننده است.

وی با تاکید بر این که به نفع هاشمی کنار نمی روم عنوان داشت: بنده تاکنون سخنرانی انتخاباتی نداشته ام، هر سخنرانی که بوده درباره موضوع آن جلسه صحبت کرده ام و اگر در کنار آن سوال انتخاباتی از من داشتند به آن ها پاسخ گفتم.

باید به حال اقتصاد کشور تاسف خورد

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ابراز داشت: با توجه به همسایگی جمهوری اسلامی با 15 کشور، نمی توان این کشور را محاصره اقتصادی کرد، در حالی که با وجود این همه ظرفیت در کشور شاهد این مشکلات کنونی هستیم و باید به حال اقتصاد کشور باید تاسف بخوریم.

ولایتی افزود: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در اداره کشور باید به جذب حداکثری و دفع حداقلی توجه داشته باشیم و این امر به این معناست که اختلاف سلیقه ها نباید مانع به کار گیری افراد متخصص و متعهد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *