سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

وزیر اطلاعات: آمریکا به شدت از ایجاد بحران سوریه پشیمان است

پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 284492
وزیر اطلاعات گفت: اختلافات و درگیری‌هایی که امروز بین شیعه و سنی در منطقه شاهد آن هستیم حرکتی انگلیسی است و سرویس جاسوسی انگلیس به صورت سنگین در این زمینه وارد عمل شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی امروز در نوزدهمین همایش سراسری هیئت رزمندگان اسلام که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در سال ۹۲ به تبیین مقوله حماسه پرداخت و اظهار داشت: حماسه مقوله‌ای دارای ویژگی‌های خاص است و این واژه به حوادث خاصی در طول تاریخ همچون قیام امام حسین(ع) و واقعه کربلا و وقایع جنگ تحمیلی که در راستای حماسه کربلا بود اطلاق می‌شود.

وی با طرح این سئوال که در حرکت تاریخی امام حسین (ع) در واقعه عاشورا و در دفاع مقدس چه اتفاقی افتاد که از این وقایع به عنوان حماسه نام می‌برند، بیان داشت: در این حرکت‌ها همیشه یک گروه کم هستند که ملت و امت‌ها را مورد تأثیر خود قرار داده و حرکت‌های بزرگی انجام می‌دهند که حماسه نام گرفته می‌شود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه این قلیل در جمعیت‌هایی از قبیل هیئت رزمندگان شکل می‌گیرد ابراز داشت: این جمعیت نکته ظریفی دارد که در حرکت‌ها فقط خداوند را در نظر می‌گیرد و به هیچ وجه محاسبات مادی در کارشان نیست، در حرکت‌های حماسی فرد مهاجر است و برگشتی برای خود نمی‌بیند و فقط به تکلیف عمل می‌کند.

مصلحی افزود: در حماسه خدا محور بودن حرف اول را می‌زند و از قلیل بودن نباید هراسید. امام علی(ع) می‌فرمایند، هنگامی که در صراط مستقیم قدم گذاشتی هر چه جلوتر روی از تو جدا می‌شوند و کمتر می‌بینی، وحشت نکن و جلو برو؛ این طبیعت حماسه است و انسان‌هایی که فقط به دنبال ادای تکلیف باشند و به خدا توکل کنند به پیروزی خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی از این مسیر مستقیم کمی زاویه بگیرد سیلی محکمی خواهد خورد گفت: برخی سیلی می‌خورند و برمی گردند ولی برخی دیگر همچنان ادامه مسیر را دنبال می‌کنند و به انحراف کشیده می‌شوند.

وزیر اطلاعات دولت دهم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران ارائه الگو به ملت‌های دنیا حتی کشورهایی است که با اسلام بیگانه بودند ابراز داشت: نظام این الگوها را با نرمی صادر کرد و در واقع جنگ نرم دشمن علیه ایران در تقابل با حرکت نرم ما در آگاهی بخشی و ایجاد بیداری در دنیا بود.

مصلحی با بیان اینکه انقلاب ایران چهار الگو را در جهان مطرح کرد گفت: الگوی اول این بود که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و حضور گسترده اقشار مختلف ملت شکل گرفت و توانست نظامی با محوریت اسلام برپا کند که امروز گوشه‌هایی از آن در بیداری اسلامی در حال شکل گیری است. حرکت‌هایی که در سطح منطقه شکل گرفته برخلاف گفته عده‌ای که می‌گویند این حرکت آمریکایی و اسرائیلی است، طبق استناد موثق بیداری اسلامی است که آمریکا و غربی‌ها را غافلگیر کرده است.

وی افزود: بیداری اسلامی که شکل گرفت استکبار به این فکر افتاد که این بیداری را در مسیر مورد نظر خود قرار دهد و به این منظور وارد عمل شد، ما نیز باید به عنوان انقلاب اسلامی در منطقه میدان را در دست بگیریم و رهبری با تدبیر این مسیر را هدایت می‌کنند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه الگوی مردم سالاری واقعی دینی، الگوی دیگری بود که توسط ایران به جهان صادر شد بیان داشت: اروپا و آمریکا دین را از صحنه زندگی و سیاست خود حذف کردند و امروز بی دینی چالش عمیق دنیای غرب است، ولی انقلاب اسلامی ایران نظامی دینی را به دنیا عرضه کرد و امروز خواسته اکثر ملت‌ها ایجاد چنین نظامی در کشورهایشان است.

وی ادامه داد: الگوی سوم، الگوی پیشرفت اسلامی بر پایه علم و دین است. غربی‌ها تفکری را در جهان مطرح کردند که دین مانع پیشرفت علم است ولی انقلاب اسلامی الگویی را به جهان نشان داد که در سایه دین می‌شود علم را پیش برد. امروز پیشرفت‌های علمی ما دشمن را به ستوه آورده و این جزئی از موفقیت‌های دین است.

وزیر اطلاعات الگوی چهارم انقلاب اسلامی را الگوی مقاومت و پایداری دانست و ابراز داشت: حوادثی که در منطقه و در کشورهایی همچون پاکستان، سوریه، لبنان و عراق رخ می‌دهد ممکن است ما را نگران کند ولی برای ما پیامی دارد که مقاومت در منطقه اوج گرفته و در حال پیشرفت است. در طول تاریخ هیچ زمانی ایران از نظر اقتدار در چنین جایگاهی که امروز در دنیا قرار دارد نبوده است.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به وقایعی که در سوریه انجام می‌شود گفت: آمریکا به شدت از این مسئله پشیمان است، آن‌ها برای گرفتن انتقام از بشار اسد و ایجاد امنیت برای اسرائیل وارد سوریه شدند ولی امروز مقاومتی در سوریه شکل گرفته است که نشأت گرفته از الگوی ایران است و دشمنان نیز آن را متوجه شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت و پایداری در دنیا در حال حرف زدن است افزود: پروژه ایران هراسی دشمنان دیگر در دنیا جواب نمی‌دهد، امروز به حول قوه الهی همه نقشه‌هایی که برای سرنگونی مقاومت در سوریه طراحی شد شکست خورده و مقاومت سوریه در مقابل همه کشورهای غربی و دلارهای منطقه در حال ایستادگی است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند در طراحی‌های جدید در مقابل این الگو سازی‌های ایران با جنگ نرم بایستد اظهار داشت: دشمنان برای رسیدن به مقصود خود به رویکرد تاریخی خود یعنی شعله‌ور کردن اختلافات شیعه و سنی باز گشته‌اند. اختلافات و درگیری‌هایی که امروز بین شیعه و سنی در منطقه شاهد آن هستیم حرکتی انگلیسی است و سرویس جاسوسی انگلیس به صورت سنگین در این زمینه وارد عمل شده است، آن‌ها می‌گویند به جای اینکه اسلام هراسی کنیم باید از اختلافات شیعه و سنی استفاده کرده و ضربات سنگینی را به اسلام وارد کنیم.

مصلحی ادامه داد: در این زمینه اتاق فکر هیئت رزمندگان باید شکل بگیرد، مسئله اختلاف افکنی بین شیعه و سنی را جدی بگیرید، دشمنان برای ما هم برنامه ریخته‌اند و باید مراقبت کنیم.

وی افزود: راهبرد بعدی آنان برای مقابله با الگوسازی، مشغول کردن همه جانبه جبهه مقاومت با اختلافات است و انصافاً باید به تدبیر و عمق تفکر سید حسن نصرالله آفرین گفت که تمام توطئه‌ها را با تدبیرش خنثی می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *