سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
۴
به بهانه روز معلم

عکس / معلمی که فرمانده شد

چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب: 284378
عکسی که می بینید، در سال 1359 و در کردستان(احتمالا" پاوه") گرفته شده است. محمد ابراهیم همت، معلمی از اهالی شهرضا(شهرستانی در استان اصفهان)، از طریق عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، داوطلبانه در مناطق کرد نشین حاضر شده و و به آموزش کودکانِ محروم کرد مشغول شده است.
عکس / معلمی که فرمانده شد
به گزارش جهان نيوز، عکسی که می بینید، در سال 1359 و در مناطق کردنشین(احتمالا" پاوه") گرفته شده است. محمد ابراهیم همت، معلمی از اهالی شهرضا(شهرستانی در استان اصفهان)، از طریق عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، داوطلبانه در مناطق کردنشین حاضر شده و و به آموزش کودکانِ محروم کرد مشغول شده است. وی مسئولیت تبلیغات سپاه در این شهرستان را نیز بر عهده داشت. این معلمِ ۲۴ ساله، در همین سال به عنوان مسئول روابط عمومی سپاه شهرستانِ "پاوه" معرفی شد و پس از مدتی به فرماندهی این سپاه رسیده و تنها دو سال بعد، فرماندهی اصلی ترین یگانِ پیاده سپاه پاسداران به او واگذار گردید. او در سال ۱۳۶۰ به سفر حج مشرف شد و از آن پس در جبهه های نبرد به «حاج همت» ملقب گردید.
حاج همت، از محبوب ترین سردارانِ سال های دفاع مقدس به شمار می رود و گرچه حدود سه دهه از شهادت این فرمانده بی ادعا می گذرد اما هنوز هم به عنوان نمونه کاملی از مدیریتِ بسیجی، جایگاه ویژه ای در قلوب امت حزب الله دارد. او در تمام ایامی که فرماندهی هزاران پاسدار و بسیجی را بر عهده داشت، با تکیه بر خلق و خوی معلمانه اش، اثری جاودانه در میان رزمندگان و مجاهدانِ سال های دفاع مقدس بر جای گذاشت و به جا است که از ایشان با عنوان "معلم شهید" یاد شود.
مرقد مطهر حاج همت، در زادگاهش شهرضا قرار دارد و در بهشت زهرای تهران نیز سنگ مزاری به نام او، به رسم یادبود در قطعه ۲۴ نصب شده است(پایین پای شهید چمران)
در روز معلم، یاد آن "فرمانده معلم را گرامی داشته و شادی روحش صلواتی هدیه می کنیم.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
United States
عبرت های عاشورا ، این است که انسان تا با خودش جهادنکرده و دراین جهاد پیروز نشده ، نمی تواند در هر جهاد بیرون پیروز شود . یاران عاشورا ، ابتدا علاقه ها و تعلقات خود را به دنیا و جاذبه هایش بریدند تا توانستند در میدانی قدم نهند که سرنوشت محتوم آنان ، کشته شدن بود . اینان عاشورائیانی هستند که درس جوانمردی و فتوت را به همه جهانیان دادند . شادی روح شهدای اسلام صلوات
سید بهنام
شادی روح شهید همت صلوات
Iran, Islamic Republic of
تو زنده هستی و سر مشق مرد بارانی که دنباله روی ارزوهای قشنگت شده
اقای بهجت درد و بلات بخوره تو سر اون نامسلمون که ما را از هدف دور کرد