کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانش‌آموزان‌ ایرانی‌ چقدر ورزش می‌کنند؟

5 ارديبهشت 1392 ساعت 17:53

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح ملی آموزش رشته های ژیمناستیک، شنا، دو و میدانی، طناورز و تنیس روی میز در مجموع برای شش میلیون دانش آموز در کشور اجرا می شود.


به گزارش جهان به نقل از ایسنا، کیومرث هاشمی در همایش ژیمناستیک استان کرمان افزود: به طور متوسط در هر پایه ابتدایی یک میلیون دانش‌آموز رشته های مختلف ورزشی پایه را آموزش می بینند.

وی یادآور شد: هم اکنون 12 میلیون و 500 نفر دانش آموز در کشور دست کم روزی 20 دقیقه فعالیت ورزشی دارند.

به گفته وی، آموزش و پرورش معتقد است که برای نهادینه کردن ورزش های پایه باید به ورزش ابتدایی توجه کرد و به همین دلیل در اقدامی بی سابقه 15 هزار معلم تربیت بدنی برای مدارس ابتدایی جذب شد.

هاشمی، اظهار کرد: زمانی کشور می تواند به توسعه پایدار برسد که به ورزش دانش آموزی توجه شود.

ورزش کردن در تمامی کشور باید به یک فرهنگ تبدیل شود

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: ورزش کردن در تمامی کشور باید به یک فرهنگ تبدیل شود تا بیش از گذشته توسعه و گسترش یابد و از دل آن قهرمانان بسیاری بیرون می آید.

وی افزود: اگرچه بر اساس آمارها سه میلیون و 500 نفر در کشور بیمه ورزشی دارند اما مدعی هستیم که همه درگیر ورزش هستند.

معاون آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نظام باشگاه‌داری ما قابل تعریف نیست، گفت: در بحث ورزش قهرمانی در حال حاضر 1700 مدرسه تخصصی ورزش در آموزش و پرورش کشور داریم که در گذشته فقط هشت مورد بوده است.

وی بیان کرد: باید برای رفع نگرانی جامعه و افراد متدین، تربیت اسلامی را از طریق ورزش داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تنها مسیر گسترش و توسعه ورزش قهرمانی، توجه به دانش آموزان است و باید بر روی ورزش دانش آموزان سرمایه گذاری کرد تا نتیجه لازم و مورد نظر رهبر معظم انقلاب در این زمینه محقق شود.

وی ادامه داد: وقتی در رشته های مدال آوری مانند شنا، دو و میدانی و ژیمناستیک نمی توانیم در المپیک یا بازی های آسیایی مدال کسب کنیم باید در رشته های پایه و پر مدال برنامه ریزی کنیم.

هاشمی اظهار کرد: اگر چه در جامعه ما نتیجه نگرفتن و کسب نکردن مدال در یک رشته، شکست همه ورزش تلقی می شود، اما باید برای موفقیت در ورزش قهرمانی از مدارس ابتدایی آغاز کرد.

وی تاکید کرد: خانواده ها باید به درس ورزش نیز مانند سایر دروس توجه کنند و کم شدن نمره ورزشی آنها با انتقاد والدین روبرو نشود.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد دانش آموزان پایه سوم زیر پوشش طرح شنا قرار دارند، گفت: در ابتدای این طرح هدف ما اجرای 50 درصدی آن بود که هم اکنون بسیار خوب پیش رفته است.

هاشمی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح 400 استخر را در مرحله بهره برداری داریم و این طرح ها با کار کارشناسی و مشاوره اجرا می شود.


کد مطلب: 283325

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/283325/دانش-آموزان-ایرانی-چقدر-ورزش-می-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com