جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱
سردار وحیدی در کمیسیون امنیت ملی:

موشک‌های ایران نقطه زن شده‌اند

سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب: 283041
وزیر دفاع در کمیسیون امنیت ملی گفت: امروز صنعت موشکی، هم موشک‌های بالستیک و هم کروز جمهوری اسلامی ایران از جهت دقت و برد مسافت به رتبه‌های عالی دست یافته‌اند طوری که امروز موشک‌های جمهوری اسلامی «نقطه زن» شده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون، اظهار داشت:وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن توضیح درباره عملیات مین‌زدایی در مناطق عملیاتی اظهار کرد که حوزه دفاعی کشور به بلوغ خود رسیده و راه سخت بلوغ در این حوزه با سیاست و استقلال صنعت دفاعی کشور طی شده است.

وی افزود:سردار وحیدی به منظور پاسخ به سوالات فتح‌الله حسینی نماینده قصرشیرین سرپل ذهاب و گیلان غرب، شوهانی نماینده ایلام و سیدسعید حیدری طیب نماینده کرمانشاه در جلسه این کمیسیون حضور داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: وزیر دفاع در این جلسه اظهار کرد که همایشی که در کرمانشاه برگزار شد با هدف تجلیل خانواده‌های شهدا و جانبازانی بود که موفق انجام مرحله اول پاکسازی مناطق عملیاتی شده بود و این به معنای انجام تمامی مراحل پاکسازی وپاکسازی تمام مناطق دارای مین نیست و تیم‌های پاکسازی‌کننده در این منطقه حضور داشته و سایر مراحل کار را دنبال می‌کنند.

نقوی حسینی همچنین اظهار داشت: وحیدی با اشاره به فراز و فرودهای تاکتیک‌ها واستراتژی‌های دفاعی کشورهای منطقه گفت که جمهوری اسلامی ایران باید خود را همواره آماده دفاع نگه دارد و برای دستیابی به آمادگی کامل باید در حوزه دفاعی بسیار تلاش شود.

وی تصریح کرد: وزیر دفاع همچنین گفت که امروز با افتخار می‌گویم که در حوزه دفاعی کشور به بلوغ خود رسیده‌ایم و راه سخت بلوغ در این بخش با سیاست خودکفایی و استقلال صنعت دفاعی کشور طی شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به فهرست دستاوردها و برنامه‌های حوزه دفاعی اشاره کرد و اظهار داشت که امروز صنعت موشکی، هم موشک‌های بالستیک و هم کروزهای جمهوری اسلامی ایران از جهت دقت و برد مسافت به رتبه‌های عالی دست یافته‌اند طوری که امروز موشک‌های جمهوری اسلامی «نقطه زن» شده‌اند و قادر به دفاع و تامین امنیت کامل هستند.

نقوی حسینی همچنین گفت: سردار وحیدی با اشاره به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در حوزه شناورها، زیردریایی‌ها و شناورهای پرنده اظهار داشت که در این حوزه نیز از ظرفیت‌های پیشرفته و قابل قبولی برخوردار هستیم و در زمینه بالگردها، هواپیماها و پهپادها نیز پس از رونمایی هواپیمای قاهر، دو نوع هواپیمای دیگر در دست طراحی وساخت داریم. به گفته وحیدی، موفقیت‌های جمهوری اسلامی در حوزه پهپادها به قدری بود که دواطلبانی در کشورهای دیگر پیدا کرده است البته از تولید انواع سلاح‌های دفاعی زمینی غافل نبوده‌ایم.

براساس این گزارش، نمایندگان سوال‌کننده از وزیر دفاع درخواست کردند که هم شخص وزیر و هم مسوولین مربوطه به استان‌های کرمانشاه نیز از خانواده آسیب دیدگان و مردم در مناطق دارای مین دلجویی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *