پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

اکران دو فیلم ضدسوری در جشنواره کن

يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 282543
دو فیلم «سگ» و «عناصری بر بوم» که با نگاهی به حوادث اخیر سوریه و در مخالفت با دولت این کشور ساخته شده است در جشنواره کن به نمایش درخواهد آمد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از پایگاه خبری العربیه نوشت: جشنواره کن برای دوره جدید خود در راستای حمایت از آنچه انقلاب مردم سوریه خوانده است فیلمی درباره این حوادث را در بخش فیلم‌های کوتاه این جشنواره پذیرفت.

بنابر این گزارش، فیلم «سگ» ساخته «فارس خاشوق» که به بازتاب حوادث اخیر در سوریه در میان اتباع این کشور در خارج از سوریه می‌پردازد قرار است برای نخستین بار در جشنواره کن به نمایش درآید.

فیلم «سگ» که در مارس 2013 یعنی تنها یک ماه پیش در امارات فیلمبرداری و ساخته شده است گفته است تلاش کرده تا «دیکتاتوری 40 ساله» و «خونریزی‌ها» در این کشور را رسوا کند.

این فیلم 20 دقیقه‌ای به گفته کارگردان آن بدون ورود به کلیشه‌ها سلوک شخصیت‌ها و رفتار آنها درباره سخن آنها از حوادث سوریه را به تصویر کشیده است.

فارس خاشوق که متولد شهر «حمص» سوریه است، درباره اینکه آیا حضور این فیلم در جشنواره کن سیاسی است، گفته است: بدون شک در وضعیت سیاسی و انسانی در سوریه تولیدات هنری نقش مهمی دارند اما نمی‌توان به ضرس قاطع بگویم این فیلم با چه نگاهی وارد جشنواره کن شده است

فیلم سوری «عناصری بر بوم» به کارگردانی «جلال الماغوط» فیلم دیگر ضدسوری است که در بخش فیلم‌های کوتاه شصت‌ششمین دوره جشنواره کن به نمایش درخواهد آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *