يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۳

فاطمی: گره فرهنگ به دست افرادی مثل زاکانی باز می‌شود

شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۳۸
کد مطلب: 282308
کاری که دشمن کرده تغییر نگاه مدیران و سرگرم کردن آنها به کار سطحی است. دشمن توانست با سیاست فریب مدیران و تغییر یا کنار گذاشتن اصول در ذهن مدیران کاری بکند که در حوزه رسانه و سینما صدای واحد شکل نگیرد.
فاطمی: گره فرهنگ به دست افرادی مثل زاکانی باز می‌شود
عباس فاطمی نویسنده و پژوهشگر در میزگرد آسیب شناسی ۳۴ ساله فرهنگی کشور، با بیان اینکه امام قبل از انقلاب در پاریس در مورد مسائل فرهنگی بسیار صحبت می کردند اظهار داشت: مسائل فنی در صدر سخنان امام بود مثلا در مورد مارکسیست ها به راحتی فرمودند ما با اینها همکاری نمی کنیم.

به گزارش مهر، فاطمی با بیان اینکه تمام رویش های خوب جامعه ما از خانواده سرچشمه می گیرد، تصریح کرد: کاری که نظام آموزش و پرورش ما باید در زمینه فرهنگی انجام دهد درست انجام نمی شود. عمدتا مدیران ما آدم های متعهد هستند ولی یا فرصت اعمال تغییرات ندارند یا اراده انجام آن را تصور نمی کنند.

وی ادامه داد: کاری که دشمن کرده تغییر نگاه مدیران و سرگرم کردن آنها به کار سطحی است. دشمن توانست با سیاست فریب مدیران و تغییر یا کنار گذاشتن اصول در ذهن مدیران کاری بکند که در حوزه رسانه و سینما صدای واحد شکل نگیرد.

این نویسنده و پژوهشگر با اشاره به اینکه انقلاب ما نیاز به فرماندهی واخد فرهنگی دارد، اظهار داشت: بودجه های فرهنگی در کشور بسیار ناچیز است امیدواریم حماسه ای که امسال مردم رقم می زنند فضایی باز شود و فرصت پیش بیاید بازنگری در قانون اساسی شکل بگیرد و به دستگاه فرهنگی بیشتر پرداخته شود.

عباس فاطمی، در بخش دیگری از سخنانش درباره انتخابات، گفت: اولویت اول باید با کسی باشد که می خواهد به مردم و به فرهنگ خدمت کند. در کشور اتاق فکر، شورای راهبردی و شورای سیاستگذاری بسیار وجود دارد اما در زمینه عمل ضعیف عمل کرده ایم. اگر در حال حاضر حوزه دفاعی اینقدر منسجم است به خاطر این است که فرماندهی آن برعهده مقام معظم رهبری است. البته نمی گویم حضرت آقا بیاید فرهنگ را دست بگیرد بلکه منظورم این است که باید نگاه ایشان در عرصه فرهنگ حاکم باشد.

فاطمی با بیان اینکه زاکانی به مقوله فرهنگ بسیار بها می دهد، اظهار داشت: در دولت آینده من به آقای زاکانی بسیار امیدوارم و اگر مردم به او اقبال کنند امید دارم گره فرهنگی کشور به دست افرادی مثل زاکانی باز شود.

مشروح کامل این میزگرد بزودی منتشر می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *