دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

دستگیری سارق عابربانک در مشهد

چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب: 282019
رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی گفت: سارق عابربانک در مشهد دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سیدمحسن عرفانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهروندی با ارائه شکایت قضایی به پلیس فتا خراسان‌رضوی مراجعه کرد و خواستار رسیدگی به شکایت خود مبنی بر برداشت غیرمجاز به مبلغ 30 میلیون ریال از حساب عابر بانکش شد.

وی ادامه داد: تحقیقات پلیس نشان داد که کارت عابربانک شاکی پرونده، سرقت و مبلغ موردنظر از حساب او برداشت شده است، در این راستا پلیس با هماهنگی مقام قضایی و انجام اقدامات اطلاعاتی، سارق اینترنتی را در مشهد شناسایی و به طور ضربتی او را دستگیر کرد.

عرفانی عنوان کرد‌‌: متهم 22 ساله در بازجویی‌های اولیه به ارتکاب سرقت اعتراف کرد و گفت که پس از سرقت کارت عابربانک با توجه به اینکه رمز کارت نیز همراه آن بود، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شاکی به مبلغ 30 میلیون ریال کردم.

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: با تکمیل تحقیقات و جمع‌آوری تمامی شواهد و دلایل، پرونده به همراه متهم به مراجع قضایی ارسال شد که برابر حکم قضایی صادره، متهم با قرار وثیقه یکصد و پنجاه میلیون ریالی روانه زندان شد.

وی اظهار کرد: افراد به منظور پیشگیری از اینگونه سرقت‌ها، از نگهداری رمز در کنار کارت عابر بانک خودداری و از افشا رمز عابربانکی خود در نزد افراد غیر خودداری کنند.
 
سارق حرفه‌ای به 17 فقره سرقت در مشهد اعتراف کرد

حسین بیدمشکی، رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی نیز در ادامه اظهار کرد: دو سارق حرفه‌ای مغازه در مشهد توسط کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی دستگیر و به ارتکاب 17 فقره سرقت اعتراف کردند.

وی ادامه داد: به دنبال سرقت‌های متعدد از مغازه‌های محدوده خواجه‌ربیع و خیابان حر مشهد و با توجه به شیوه مشابه در وقوع سرقت‌های انجام شده، پرونده‌ای تشکیل و کارآگاهان با این فرضیه که سرقت‌ها توسط اعضای یک باند صورت گرفته، وارد عمل شدند.

بیدمشکی خاطرنشان کرد: کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی در مشهد با مطالعه 17 فقره سرقت گزارش شده از مغازه‌ها در حوزه استحفاظی خود به سرنخ‌هایی رسیدند که منجر به شناسایی دو سارق حرفه‌ای به عنوان مظنون پرونده شد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی عنوان کرد:‌ پلیس، این دو متهم را پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کرد؛ متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی در برابر شواهد و ادله‌ای قرار گرفتند که راهی جز بیان حقیقت راهی برایشان نگذاشت.

وی در پایان بیان کرد:‌ متهمان به ارتکاب 17 فقره سرقت از مغازه‌ها تاکنون اعتراف کرده‌اند و تحقیقات از این سارقان برای کشف دیگر سرقت‌های انجام شده ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *