دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
پورمحمدی:

رأی حلال، شعار داخلی ستادم است

شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 281193
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ‌مقام معظم رهبری امسال را به عنوان سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی نامگذاری کردند؛ حماسه یک حرکت وسیع و قدرتمند است که با حرکت‌های عادی متفاوت است.
رأی حلال، شعار داخلی ستادم است
به گزارش جهان، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه حماسه نیازمند یک انرژی ویژه و خاص است گفت: این انرژی زمانی به وجود می‌اید که جوانان در صحنه حضور پیدا کند. این انرژی وقتی تولید می‌شود که اراده جوانان جلب شود. سربازان اصلی خلق حماسه اقتصادی در شرایط امروز جامعه جوانان است.

وی با اشاره به اینکه جوانان جامعه ما انگیزه بسیار خوبی دارند و یکی از مصداق‌های این مسئله پایین بودن سن نسل دانشمندان ما است، ادامه داد: اگر جوانان احساس مسئولیت کرده و حساسیت شرایط را به خوبی احساس می‌کنند و از وضعیت فعلی کشور تحلیل روشنی پیدا کنند و تصمیم بگیرند در صحنه حضور پیدا کنند حماسه سیاسی و به دنبال آن حماسه اقتصادی شکل می‌گیرد از این جهت نگاه ما به جوانان ویژه است جوانان امید امروز و فردای کشور هستند البته نه اینکه الان انتخابات است نقش جوانان را برجسته کنیم بلکه برای خلق حماسه اقتصادی ناگزیریم جوانان را به میدان بیاوریم تا گام‌های بلندتری برداشته و بتواند نسل آینده را به دنبال خود به میدان بیاورد.

اگر در حوزه اقتصاد جوانان به صحنه بیایند همچون انرژی هسته‌ای موفق خواهیم بود

پورمحمدی افزود: این نسل جوان انقلاب و جنگ را تجربه نکرده‌اند اما آنقدر انگیزه دارند احساس ملی و احساس دینی دارند و به کشور و ملت خود آنقدر تعلق دارند که در سن سی سالگی به یک دانشمند تمام عیار تبدیل شده‌اند، انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان مدیون حضور جوانان متخصص در صحنه است و مطمئن باشید که اگر در سایر حوزه‌ها ازجمله اقتصادی نیز جوانان به صحنه بیایند ما به پیشرفت‌های قابل توجهی دست خواهیم یافت.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان افزود: امروز ما 4 میلیون دانشجو، 6 میلیون فارغ‌التحصیل و صدها هزار جوان متخصص داریم این شرایط به خوبی برای خلق حماسه محیا است.

بسیج همه افراد برای خلق حماسه سیاسی

وی با بیان این که به فرموده مقام معظم رهبری رای‌شان در انتخابات ریاست جمهوری مشخص نیست، گفت: امروز مشخص نیست که نام چه کسی روز 24 خرداد از صندوق‌های رای بیرون می‌آید. امروز حتی نظرسنجی‌ها هم گویای آن نیست که چه کسی بالاترین رای را دارند. اگر مردم خوب دقت کنند انتخاب قوی‌ را خواهند کرد و اگر دقت نکنند انتخاب متوسط یا ضعیفی خواهند داشت. جوانان باید مردم را برای شناخت عمیق از افراد بسیج کنند تا ضمن اینکه حماسه سیاسی خلق شود فرد قوی سکان‌ اداره کشور را به دست گیرد.

اگر افراد شرایط ائتلاف اکثریت اصولگرایان را بپذیرند می‌توانند به آن اضافه شوند

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در بخش پرسش و پاسخ و در پاسخ به این سؤال که آیا نیاز است اصولگرایان همه روی یک گزینه متحد شوند گفت:‌ اگر این مسئله محقق شود که خیلی خوب است ولی این به یک قاعده و یا تشکل‌های منسجم نیازمند است که الان بین اصولگرایان وجود ندارد. امروز هم تشکل‌های مختلف اصولگرا وجود دارد که نامزد معرفی کردند و هم افراد به صورت مستقل وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شدند. تلاش بزرگان ودلسوزان بر این است که بین نامزدهای اصولگرا ائتلاف شود تاکنون در ائتلاف سه و پنج نفره شکل گرفته است که بنده عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان هستم. البته ائتلاف پنج نفره باز است و اعلام کردیم آماده‌ایم چنانچه افراد شرایط ائتلاف را بپذیرند به آن اضافه شوند.

تلاش خواهیم کرد نگاه به دیپلماسی کشور حرفه‌ای‌تر شود

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که اگر رئیس‌جمهور شدید در قبال مسئله کشور سوریه چه کار خواهید کرد گفت: الان در سوریه تمام سرویس‌های قدرتمند جاسوسی دنیا وارد شدند. ترکیه و کشورهای عربی هم به آنان کمک می‌دهند. این مجموعه‌ها به صورت پیوسته در سوریه کار می‌کنند. اما نکته مهم آن است که جمهوری اسلامی توانایی فوق‌العاده‌ای در طول سال‌های گذشته به دست آورده است.

«مهم آن است که بتوانیم شرایط داخلی را از ثبات بیشتری برخوردار کنیم. اگر وضع داخلی را سامان داده و بهبود بخشیم عملا در فضای بین‌المللی تاثیر بیشتری خواهیم داشت. دیپلماسی برآیند اقتدار داخلی است و اگرا قتدار داخلی ما بیشتر شود اثر گذاری خارجی ما نیز بیشتر خواهد شد. چنانچه بتوانیم به دولت راه یابیم تلاش خواهم کرد نگاه به دیپلماسی کشور حرفه‌ای‌تر شود.»

فقط مردم حق دارند انتخابات را با مشارکت خودشان مهندسی کنند

یکی ازجوانان حاضر در نشست از عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان پرسید که نظر شما درباره این گفته رئیس جمهور که هیچ‌کس حق مهندسی انتخابات را ندارد چیست، گفت: این حرف خوبی است و هیچ کس حتی گوینده این حرف حق ندارد در انتخابات تاثیر گذاشته و انتخابات را مهندسی کند. دستگاه اجرایی امکانات و ظرفیت‌های زیادی دارد که هیچ دستگاهی به پای آن نمی‌رسد. از این جهت دولت باید بیشترین التزام را به رعایت قانون درخصوص عدم دخالت در انتخابات و تاثیرگذاری به نفع کاندیدای خاص داشته باشد. فقط مردم هستند که حق دارند انتخابات را با مشارکت‌ خودشان مهندسی کنند.

برای کاهش تورم باید مانع تزریق نقدینگی در کشور شد

وی در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌ای درباره کاهش نرخ تورم و رفع گرانی خواهید داشت، گفت: دغدغه جدی همه ما گرانی و تورم است. واقعا این موضوع دارد مردم را به شدت آزار می‌دهد هر کسی هم مسئول می‌شود باید اول این مسئله را چاره کند. اما همه می‌دانیم که مسئله تورم چیزی نیست که به سرعت و سهولت رفع شود. یک سیری طی شده است تا دلار به قیمت 3400 الی 3500 تومان رسیده است. این مسئله یک تورم فراوانی به وجود آوردهاست برخی کالاها حتی به 50 درصد گران شده‌اند در گام اول باید جلوی افزایش تورم را گرفت.

کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تورم با تزریق نقدینگی ایجاد شد که پیوسته در حال انجام است گفت: در گام بعدی باید جلوی سیاست تزریق نقدینگی را گرفت. حرکتی بعدی که باید انجام دهیم این است که ما هزینه‌های کشور را کاهش دهیم. تا هزینه‌های کشور را کاهش ندهیم عملا باید پول تزریق کنیم که به تورم دامن می‌زند. بنابراین گام اول کنترل تورم و کاهش نقدینگی با کاهش هزینه دولت است که باید اتفاق بیفتد. بعد باید به سرعت به موضوع تولید پرداخته شود. کمک وحمایت‌های مادی و معنوی از تولید گران باعث می‌شود تولید بتواند به سرعت در فضای اقتصادی کشور نقش تعیین کننده خود را ایفا کند. اگر تولید به نقش تعیین کننده خود برسد عملا با افزایش کالا گرانی را کاهش می‌دهیم و با کنترل تورم و کاهش نقدینگی مانع تورم می‌شویم. اگر این سیر منظم ادامه پیدا کند که از طرفی کاهش نقدینگی و کاهش تورم را خواهیم داشت و از طرفی با افزایش تولید کاهش قیمت‌ها را خواهیم داشت این مسیری است که ناگزیر باید طی شود.

پورمحمدی در ادامه گفت: البته باید در کنار این سیاست‌ کارهای دیگری صورت گیرد. نظام تسهیلاتی، بیمه، نظام وارداتی و گمرک و نظام بانکی اصلاح و خانه تکانی شود تا مجموعه اقتصادی ما شکل سالم، مولد و رو به رشد خود را طی کند. بنابراین یکسری اقدامات اولویت داشته و لازم است در گام اول به آن پرداخته شود و مسائل دیگر زمان‌بر است.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در پاسخ به این سؤال که آیا بعد از ورود به دولت بحث واریز یارانه‌ها راادامه خواهید داد، گفت: یارانه‌ها باید برای بخش‌هایی از جامعه ادامه پیدا کند چرا که بخشی از جامعه آسیب پذیر و نیازمند کمک دولت هستند. عده‌ای نه از باب ناتوانی بلکه فعالیت مثبت هم دارند اما فعالیت‌های آنان درآمد ساز نیست. خیلی از حوزه‌های هنری و فرهنگی مولد هستند ولی درآمدساز نیست که باید حتما به آنان نیز کمک شود. اما این که همه پول مملکت علی‌السویه در کشور توزیع شود و حتی کمبودش را از جاهای دیگر برداشت کنیم و یارانه بپردازیم و به این تورم گرانی دامن بزنیم حتما سیاست غلطی است که به تولید و اقتصاد کشور آسیب خواهد زد.

وی با بیان اینکه قانون هدفمندی را باید به دقت تعقیب کرد که متاسفانه تا امروز درست انجام نشد،‌گفت: نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان تا امروز یارانه پرداخت شده است و این پول به جای اینکه برای ما رفاه،‌کاهش تورم و اشتغال تولید کند به ضد خود تبدیل شد.

اختصاص مسکن با متراژهای کم برای زوج‌های جوان

وی درباره مسکن جوانان که سؤال بعدی یکی از دانشجویان بود گفت: در خصوص مسکن مهر اقداماتی انجام شد که بحث سر این بود که خوب اجرا شد یا خیر از آن می‌گذریم. فکر می‌کنم اگر بتوانیم یک مجموعه از مسکن‌های با متراژ کم برای یک زوج دو نفری برای سال‌های اول زندگی‌شان به صورت رهن و اجاره فراهم کنیم خوب است. این برنامه باید در کنار مسکن مهر، در نظر گرفته شود. مسکن مهر بسیاری از بودجه‌های ما را به سمت خود برده که نمی‌خواهم وارد جزئیات آن شوم اما به اندازه این مقدار بودجه خروجی نداشت.

شعار درون ستادی من رای حلال است

یکی از حاضرین پرسید که برای برگردان اخلاق سیاسی به کشور چه راهکاری دارید که عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در پاسخ گفت: قدم اول باید از خودمان شروع کنیم. من به ستادهای خود هم گفتم که شعار درون ستادی من رای حلال است. حرف من این است که ما باید بداخلاق را از خود شروع کنیم. نباید دروغ بگوییم ریا نکنیم فریب ندهیم از روش‌های ناسالم و غیراخلاقی برای اخذ رای استفاده نکنیم. اگر اخلاقی و قانونی عمل کردیم در مقام بعدی می‌توانیم در دولت نیز اخلاقی عمل کنیم. اگر ما شروع کننده باشیم می‌توانیم به دیگران نیز توصیه کنیم که اخلاقی عملی کنند.

در دوران مسئولیتم شعاری ندادم که به آن عمل نکرده باشم

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در خصوص سؤال یکی از حاضران مبنی بر این که شعارهایی که از سوی نامزدهای انتخاباتی مطرح می‌شودچقدر باید جنبه عملی داشته باشد و چقدر روی این حرف‌ها محکم ایستاده‌اند گفت: باید یا حزب داشته باشیم که این شعارها را ضمانت کند و اگر نماینده آن حزب به شعارهای خود عمل نکرد دیگر به آن حزب رای داده نشود حال که این وضعیت در کشور حاکم نیست یک راه بیشتر نداریم جز این که به کارنامه، سوابق، شخصیت، جایگاه و میدان‌هایی که افراد در آن عمل کرده‌اند رابررسی کنید. اگر راه دیگری وجود داشته باشد شما ارائه کنید تا طبق آن عمل شود. ما الان راهکاری برای سنجش افراد نداریم جز عملکرد و سوابق افراد بنده در جایگاه‌های مختلفی مسئولیت داشتم و کارنامه من نیز کاملا مشخص است. طی سال‌هایی که مسئولیت داشته‌ام هیچ گاه شعاری نداده‌ام که نتوانسته باشم به آن عمل کنم.

پورمحمدی افزود: بنده بنای آن را ندارم که شعاری که جنبه عملی نداشته باشد را مطرح کنم این ویژگی شخصی من است که اگر توان انجام کاری را ندارم قول نمی‌دهم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص مذاکره با آمریکا گفت: اصول روابط خارجی جزو سیاست‌های کلی نظام است و توسط رهبری تعیین می‌شود طبق قانون اساسی سیاست‌های کلی توسط رهبری باید تدوین و ابلاغ دستگاه اجرایی باید تبعیت کند. ضمن اینکه مقام معظم رهبری این را تبیین و ابلاغ فرمودند. البته بنده معتقدم در شرایط فعلی مذاکره با آمریکا مشکلی از ما را حل نمی‌کند.و بیش از آنکه به نفع ما باشد به نفع آمریکاست اما می‌توانیم در شرایط قابل قبول که منافع ما تامین شود وارد مذاکره با آمریکا شویم. در غیر این صورت ممکن است طی یک مذاکرات طولانی ما زمین‌گیر شده و جمهوری اسلامی از تاخت و تاز باز داشته شود و عملا چیزی به ما داده نشود.

پورمحمدی افزود: باید بدانیم در مذاکرات چه چیزی می‌دهیم و چه به دست می‌دهیم. بنده معتقدم لزومی ندارد ما همیشه با آمریکا در حال جنگ و جدال باشیم. ما این ظرفیت داریم که تامین منافع خود را با آمریکا جلو ببریم که نیازمند هوشمندی و تدبیر است.

بی‌تدبیری برخی مسئولان به دشمن فضا داده تا بر شدت‌ تحریم‌ها بیفزاید

وی در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید چند درصد از مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها بازمی‌گردد و چند درصد به ناکارآمدی مسئولین، گفت:‌ تعیین درصد مشکل است اما یک واقعیت این است که تحریم‌ها بر اقتصاد ما تاثیر سختی گذاشته است و بی‌تدبیری‌ها هم مشکلات فراوانی هم برای ما به وجود آورده است. بی‌تدبیری‌ها به دشمن فضا داده است که بر تحریم‌ها افزوده و آن را تشدید کند. در جلساتی که با فعالین اقتصادی داشته‌آم بارها گفته‌اند که ما حریف تحریم دشمن می‌شویم ولی خود تحریمی‌های داخلی را برطرف کنید. البته الان تحریم‌ها خیلی سخت هستند ولی این حرف تا حدی قابل پذیرش است ما باید تلاش کنیم موانع توسعه اقتصادی را برداریم تا تولید کننده و فعال اقتصادی بتواند با جدیت به فعالیت خود در حوزه اقتصادی کشور اقدام کند و ما نیز پشتیبانی لازم از او داشته باشیم و با هم تحریم را شکسته و تحریم کننده را مایوس کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *