دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱۱
۳
همایش جبهه حماسه سازان؛

کوثری: زاکانی بر اساس تکلیف می‌آید/ چرا زاکانی را حمایت کردیم

زاکانی چه در زمان اصلاحات و چه بعد از آن با جریان انحرافی مقابله کرد
پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب: 280912
آقای زاکانی بعد از قطع نامه رفتند به دنبال کسب علم که بسیار مهم و به جا بود. ایشان چه در زمان دولت اصلاحات و چه بعد از آن به عنوان مسئول بسیج دانشجویی آمدند و با جریان انحرافی مقابله کردند.
کوثری: زاکانی بر اساس تکلیف می‌آید/ چرا زاکانی را حمایت کردیم
به گزارش جهان، محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس ، فرمانده سابق لشگر 27 محمد رسول الله و از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس امروز در اولین همایش "مشق حماسه" که به همت جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: ما امروز دور هم جمع شده ایم  برای هدفی که مشخص شده است و حماسه بزرگی که می خواهد انجام شود و این حماسه را باید با ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی انجام بدهیم.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حماسه هیچ‌گاه بدون ایثار و از خود گذشتگی انجام نمی گیرد گفت: اگر انسان از خود گذشته شد و منافع شخصی خود را ندید آن وقت عملش تبدیل به یک  حماسه می شود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه باید از خود گذشت تا حماسه انقلاب اسلامی، دفاع مقس را خلق کرد گفت: امام (ره) فرمودند مهم این است که انقلاب اسلامی ما انقلابی است که به دست مردم شکل گرفته است و مردم باید آن را به آخر برسانند.
 
کوثری ادامه داد: من به عنوان برادر کوچک شما می گویم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که من یک دیپلمات نیستم و یک انقلابی هستم این جمله ایشان بسیار معنا دارد. دیپلمات ها معمولا در چارچوب هایی صحبت کرده و رفتار می کنند اما یک فرد انقلابی هر آن و هر لحظه باید به هوش باشد چرا که دشمن دست از سر ما برنداشته است. یک فرد انقلابی هیچ جای ثابتی را برای خودش در نظر نمی گیرد.
 
فرمانده سابق لشگر 27 محمد رسول الله با بیان اینکه ما هنوز با دشمن درگیر هستیم اظهار کرد: از نظر کشورداری ما می گوییم که در آرامش هستیم و باید برای ایجاد آرامش تلاش کنیم اما وقتی رهبری می فرمایند من یک انقلابی هستم نشان می دهد و ما نیز باید بفهمیم که در حال درگیری شدید با دشمنی هستیم که به هیچ وجه چشم دیدن ما را ندارد و ضربات پی در پی از ما خورده است.
 
سردار کوثری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: درانجام امور مختلف اگر مسیر را درست و با بصیرت بشناسیم نه تنها خسته نمی شویم بلکه چون در راه خداوند بزرگ قدم بر می داریم سرحال تر و قبراق تر به نظر می رسیم. همانطور که رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس حتی در روزهای آخر جنگ به مراتب قوی تر از روزهای ابتدایی جنگ در مقابل دشمن ایستادند.
 
وی گفت: بعضی ها می گویند دیگر بس است اما باید بگویم که زندگی انسانها همیشه در حال درگیری و مبارزه و محک و امتحان است. ما در همه لحظات در حال امتحان پس دادن هستیم که آیا یک لحظه به غفلت می افتیم یا اینکه هر روز با آگاهی کامل و بصیرت بیشتر مسیر خودمان را ادامه می دهیم.
 
در حماسه های گذشته ضربات پی در پی به دشمن ، استکبار جهانی و صهیونیست ها وارد کردیم


عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به اینکه اگر هر چه بصیرت و آگاهی ما در ادامه مسیر بیشتر باشد می بینیم که با صلابت بیشتری طریق خودمان را می پیماییم، ادامه داد: ما در حماسه های گذشته ضربات پی در پی به دشمن ، استکبار جهانی و صهیونیست ها وارد کردیم.
 
فرمانده سابق لشگر 27 محمد رسول الله اضافه کرد: حضرت امام می فرماید ما در دوران دفاع مقدس به مردم جهان و خصوصا مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرتها می توانیم سالیان سال دفاع کنیم.
 
نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه خلق این گونه حماسه ها آدمهای مربوط به خودش را می خواهد گفت همه می توانند در این عرصه حضور یابند و تنها نیاز به اراده قوی دارند.
 
 کوثری اظهار داشت: شماهایی که امروز اینجا جمع شده اید و می خواهید یک حرف را به جامعه منتقل کنید و از یک فرد حماسی حمایت کنید که در چند حماسه به خوبی امتحان پس داده است باید نسبت به مسیری که حضرت امام مشخص کرده اند توجه داشته باشیم و در همان مسیر حرکت کنیم.
 
امام با کمترین امکانات بزرگترین حماسه را خلق کند

وی با اشاره به چند جمله از امام (ره) که فرمودند "من خادم شما ملت عزیز هستم و آمده ام که بزرگواری شما را حفظ کنم، من آمده ام که دشمنان شما را به زمین بزنم، من آمده ام که ملت را یک ملت مستقل کنم و دولت اگر می خواهد دولتی باشد که مستقل باشد، من آمده ام که دست اجانب را کوتاه کنم" گفت: مگر امام (ره) چه چیزی داشت که این چنین با صلابت مطالبش را بیان می کرد و برای دلخوش کردن کسی حرف نمی زد. امام (ره) به قدرت لایزال الهی یقین داشت و به این خاطر در مدیریت جنگ و حماسه نیز با همین اعتقاد وارد شد و توانست با کمترین امکانات بزرگترین نتیجه و حماسه را خلق کند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مدیریتی که امام خمینی در دوران 8 سال دفاع مقدس داشت آثارش در جنگ و تاکنون ادامه دارد البته شاید برخی ها در اجرا اشکالاتی داشته باشند اما اصل و اساس آن مدیریتی که در حماسه دفاع مقدس انجام شد بی نظیر بود و آثارش امروز در منطقه نمایان است.
 
وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: حماسه ای که توسط مدیران حماسه ساز اتفاق افتاد به خاطر از خود گذشتگی آنها بود. این افراد منافع بزرگ را به منافع شخصی خود ترجیح دادند که اگر این طور شود نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد.
 
کوثری افزود: در این رابطه هوشیاری، آگاهی و دقیق بودن و پشت سر ولی امر مسلمین حرکت کردن از شاخصه های اصلی و از جمله شاخصه های دیگر به موقع تصمیم گرفتن و وارد صحنه شدن است.
 
فرمانده سابق لشگر 27 محمد رسول الله اظهار داشت: اینکه در موارد خاص بخواهیم آینده نگری کنیم و به موقع تصمیم نگیریم و وارد صحنه نشویم هیچ وقت حماسه خلق نمی شود.
 
کوثری با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس برخی آمدند مدتی ماندند و برگشتند اما بعضی ها آمدند و ثابت قدم ماندند گفت حضرت امام این مسیر را مشخص کردند که تکلیف این است که همه در جبهه ها حضور داشته باشند اما در همان ایام برخی ها به امام (ره) چسبیده بودند و می گفتند اینجا واجب تر است و برای این کار خود توجیه هم داشتند.
 
زاکانی در دوران دفاع مقدس با سن کم اما آگاهانه آمد و ایستاد


عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس بیان داشت: برخی در دوران دفاع مقدس با سن و سال کم اما آگاهانه آمدند و با همه سختی های جنگ و جبهه و دشمنان ایستادگی کرده و مسئولیت می پذیرفتند و یکی از این کسانی که من احساس وظیفه و احساس تکلیف کردم که بیایم و بگوییم برادر عزیزمان آقای دکتر زاکانی است که در همان سن و سال پایین به جبهه آمد و مسئولیت پذیرفت با اینکه شاید ایشان دوره ای ندیده بود و یا اینکه علاقه ای به مسائل نظامی نداشت اما به عنوان یک بسیجی آمد و وارد صحنه شد چرا که آن زمان حضرت امام خمینی (ره) این را می خواستند.
 
کوثری گفت: اگر این طور افراد از خود گذشته و فداکار در جنگ حاضر نمی شدند چه اتفاقی می افتاد و ما به نسل های فعلی و آینده چه جوابی باید می دادیم؟
 
وی با اشاره به حضور جانبازانی که در این همایش حضور داشتند گفت: این جانبازان عزیز که در آن ایام در صحنه جنگ حضور داشتند می دانند که با کمترین امکانات رزمندگان اسلام در مقابل دشمنی که همه جوره تا بن دندان مسلح بود ایستادگی کردند.
 
نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: تصمیم گیری افراد در آن ایام و اینکه در جبهه ها به فکر آینده خود نبودند و در آن لحظه تنها احساس تکلیف کردند که امام از آنها خواسته در جبهه ها حضور داشته باشند بسیار مهم است. بسیاری از افراد در دوران جنگ در شهرها حضور داشتند و هیچ قدمی برنداشتند.
 
کوثری گفت: بعد از دوران جنگ نیز عده ای در دوران دوم خرداد که برخی قصد داشتند نظام و انقلاب را از بین ببرند مانند دوران جنگ ایستادگی کردند.
 
وی افزود: بعد از پذیرش قطعنامه برادر عزیزمان آقای دکتر زاکانی به دنبال درس و تحصیلات خود رفت و این اقدام او مانند حضورش در جبهه به موقع و لازم بود چرا که در زمانی که کشور نیاز به علم  و دانش داشت ایشان پا به دانشگاه گذاشتند و به مدارج عالیه رسیدند.
 
چرا زاکانی را حمایت کردیم


وی با بیان اینکه زاکانی نه تنها مقابل جریان انحرافی ایستاد بلکه در زمان اصلاحات نیز به عنوان مسئول بسیج دانشجویی وظیفه اش را به خوبی انجام داد و ما نیز چون از ایشان از همان دوران دفاع مقدس شناخت کافی را داشتیم حمایتش می کردیم.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما برای خودمان هیچ چیزی جز احساس مسئولیت نداریم و باید همیشه در صحنه های مختلف حضور داشته باشیم چرا که در غیر این صورت ولی امر است که تنها می ماند.
 
وی با بیان اینکه این طور نیست که با هر وسیله و هر مسیری که بخواهیم انقلاب را حفظ کنیم گفت: ما باید در مسیر درست و در جهت اسلام ناب حرکت کنیم و افتخار نیز می کنیم که در این مسیر هستیم.
 
کوثری افزود: مدیریت حماسی زمانی ایجاد می شود که در چارچوب ارزشهای اسلامی و الهی حرکت کنیم و رئیس جمهور آینده نیز باید در این مسیر قدم بردارد.
 
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: آقای زاکانی چنین ویژگی ای دارد و ایشان در تمام این مسیر از دوران دفاع مقدس که بنده ایشان را می شناسم تا بعد از آن و حتی تا به امروز محکم در مقابل دشمنان ایستاده و پایبند به ارزشهای دینی و اسلامی است.
 
کوثری با اشاره به ویژگی های زاکاتی گفت: زاکانی فردی پرکار و شجاع است و در حال حاضر نیز خودش زیاد تمایلی برای حضور در عرصه انتخابات ندارد اما بر اساس تکلیف آمده است.
 
فرمانده سابق لشگر 27 محمد رسول الله گفت: این تکلیف از سوی رفقای آقای زاکانی بر وی نهاده شده است تا مانند دوران دفاع مقدس ایشان مسئولیت بپذیرند.
 
وی افزود: طبق صحبتی که با خود آقای دکتر زاکانی داشتیم و اعتقادی که ایشان دارند حتما اگر فرد اصلح و بهتری نسبت به ایشان در انتخابات حاضر شود همه از او حمایت می کنیم همانطور که در دوران دفاع مقدس هیچ کس تنها به فکر خودش نبود.
 
با یک مدیریت حماسی این مسیر را ادامه دهیم


کوثری با بیان اینکه کسی که می خواهد رئیس جمهور شود باید نقاط قوت دولت فعلی منهای نقاط ضعف آنها را داشته باشد گفت: می توانیم با یک مدیریت حماسی این مسیر را ادامه دهیم.
 
این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: ما در آینده کارمان سخت تر می شود چرا که دشمن می خواهد جلوی انقلاب ما را بگیرد و آن را ساقط کند.
 
وی با بیان جملاتی از شهید آوینی که فرمودند شهادت زیباست اما پای بیرق ولایت ایستادن از آن زیباتر است یا اینکه خون دادن برای امام زیباست اما خون دل خوردن برای امام خامنه ای از آن هم زیباتر است گفت: امیدوارم بتوانیم این مسیر را با صلابت بیشتر ادامه دهیم.
 
کوثری با اشاره به اینکه یکی از آنهایی که توانسته است حماسه های گذشته را خلق کند زاکانی بوده است گفت: امیدواریم بار دیگر در این مسیر حماسه سازی کنیم و پرچم انقلاب را به دستان صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) برسانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فقط جليلي يا لنكراني
عشق است حاج محمد کوثری، انصافا که هنوز هم لیاقت فرماندهی بچه بسیجی ها را داری.
سید
ممکن است بفرمایید کدام یک از آقایان بر اساس تکلیف نمیآیند ؟ !!