چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۳

فعالان سیاسی و اقتصادی از شعار رهبر معظم انقلاب برای سال 92 می‌گویند

پنجشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب: 277913
رهبر معظم انقلاب در پیام به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۲، با اشاره به حرکت رو به جلوی ملت ایران در سال گذشته بویژه در مواجهه ی اقتصادی و سیاسی با جهان استکبار، چشم انداز سال ۹۲ را امیدوارانه و همراه با پیشرفت و تحرک و ورزیدگی و حضور جهادی ملت ایران در عرصه های سیاسی و اقتصادی دانستند و تاکید کردند: با این نگاه، سال ۹۲ را "سال حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی" نامگذاری می کنیم.
فعالان سیاسی و اقتصادی از شعار رهبر معظم انقلاب برای سال 92 می‌گویند
سرویس سیاسی جهان نيوز - علی‌ رجبی: رهبر معظم انقلاب در پیام به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۲، با اشاره به حرکت رو به جلوی ملت ایران در سال گذشته بویژه در مواجهه ی اقتصادی و سیاسی با جهان استکبار، چشم انداز سال ۹۲ را امیدوارانه و همراه با پیشرفت و تحرک و ورزیدگی و حضور جهادی ملت ایران در عرصه های سیاسی و اقتصادی دانستند و تاکید کردند: با این نگاه، سال ۹۲ را "سال حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی" نامگذاری می کنیم.

این پیام بازتاب گسترده ای در جامعه داشت و فعالان عرصه سیاسی و اقتصادی هم هر یک از دید خود تحلیل هایی درباره آن ارائه کردند. برای روشن تر شدن مفهوم پیام مهم رهبر انقلاب، در ادامه برخی از دیدگاه های سیاسیون و اهالی اقتصاد را می خوانید:

حجت الاسلام سالک، نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس
: 'حماسه اقتصادی' یکی از نقاط اساسی شکوه تمدن اسلامی و علامت پیشرفت جامعه دینی است. حماسه از علامت‌های رشد در زمینه علمی، عملی و عدم وابستگی است. ملت ایران در خرداد 92 با انتخاب فرد اصلح با خلق حماسه‌ای دیگر جهانیان را متعجب خواهدکرد .

الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس
: انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات شوراها در سال 92 دارای اهمیت هستند. مخاطب شعار ذکر شده غیر از مردم، مسئولان هم هستند و آنها بایستی به وظایف‌شان به درستی عمل کنند. ملت با همه ناملایمات و سوء‌مدیریت‌ها و همچنین فشارها در 22 بهمن حماسه‌ای خلق کردند که همگان را شگفت‌زده کرد. و به همین دلیل باید مسئولان در راستای کمک به ملت بکوشند.
در چند سال گذشته محور فشارهای بیرونی مسائل اقتصادی بوده است؛ طبیعتا راه مقابله با این فشارها هم اقتصاد است.

مهرداد بذرپاش نماینده تهران در مجلس:
در سال جدید در این دو محور باید کوشا باشیم و همه همت خود را به کار گیریم.  با حضور حماسی مردم در عرصه اقتصاد، به طور قطع اتفاقی خواهد افتاد که دشمن از امیدی که نقشه‌هایش بسته، نا امید شود و این جز با مجاهدت بِاَموالِهِم و اَنفُسِهِم میسّر نخواهد شد.

محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی:
متأسفانه شعارهای گذشته که برگرفته از مسائل اقتصادی بود، مورد توجه قرار نگرفت و امیدوارم در سال جاری با حماسه اقتصادی شاهد کاهش تورم، کاهش بیکاری و توجه ویژه به چشم‌انداز 20ساله باشیم.
در سال جاری انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود؛ انتخابات نماد مردم‌سالاری و دموکراسی است و امیدوارم ما در سال 92 شاهد حضور پرشور مردم و نقش‌آفرینی تمامی تشکل‌های سیاسی که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند، باشیم.

محمدحسن قدیری ابیانه، فعال سیاسی
: مردم ایران با حضور پررنگ خود در انتخابات یک حماسه بزرگ سیاسی را رقم خواهند زد و هرگونه فتنه احتمالی در سال 92 و تحرکات ساختارشکنانه دشمنان داخلی و خارجی را با حضور حماسی خود نقش بر آب می‌کند .

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی:
با ضربه شدیدی که باعث تحقیر آنها شده است دشمنان بدنبال تهدید ایران هستند و رهبر معظم انقلاب نیز از مردم و قوای سه‌گانه خواستند تا در سال 92 حماسه خودشان را تکمیل کنند.
با حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و همین طور تلاش در زمینه اقتصادی می توانیم کاری کنیم که دشمن ناامید شود و همچنین اقتصاد خود را رونق دهیم.

عماد افروغ نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و تحلیل‌گر و پژوهش‌گر مسائل سیاسی
: با توجه به تجربه‌ای که در چند سال گذشته داشتیم و تأکیدات مؤکدی که مقام معظم رهبری و تمامی نخبگان و روشن‌فکران در این زمینه داشتند، جامعه ما باید در سال کنونی از هرنوع بداخلاقی چه سیاسی و چه غیرسیاسی دور باشد و حقیقتاً زیبنده نظام ما نیست که به‌خصوص در سیاست بداخلاقی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب،
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب: مقام معظم رهبری بر خلاف خواست دیگران همواره خواستار حضور فعال، پررنگ و با نشاط مرد در صحنه هستند. در نظر ایشان حضور پررنگ مردم و نشاط سیاسی که امسال به «حماسه‌ سیاسی» آن را تعبیر کرده‌اند، بر همه‌ امور برتری دارد. «حماسه اقتصادی» یعنی ایرانی آن‌قدر کار کند که کار خود را به حماسه تبدیل کند و این حماسه نیز باید خودکفایی کشور را به دنبال داشته باشد.

بهرامن، نایب رئیس خانه معدن ایران
: سرمایه‌گذاری در مزیت‌های تولیدی کشور باعث تحقق 'حماسه اقتصادی' می‌شود. بخش معدن با سهم پنج درصد از تولید ناخالص داخلی می‌تواند نقش کلیدی در تحقق اقتصاد بدون نفت داشته باشد .

نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
: نامگذاری امسال به 'حماسه سیاسی و اقتصادی' نشان از هوشمندی و آینده‌نگری رهبر معظم انقلاب دارد. ملت با حضور خود در انتخابات، اثر تهدیدها و تحریم‌ها را به صفر رسانده و حماسه دیگری خلق می‌کند.

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون بهداشت و درمان آموزش پزشکی مجلس
: اگر جلودارهای مملکت یعنی مسئولان سیاسی ، قانونگذاری و قضایی این موضوع را جدی بگیرند و در ایجاد هماهنگی و عزم ملی و کمک کردن برای رسیدن به اهداف با تمام وجود تلاش کنند می توانیم تهدید را به یک فرصت بزرگ تبدیل کنیم.
 "حماسه سیاسی و حماسی اقتصادی" بیشتر پیامی است برای مسئولان اجرایی و قانونگذار که باید بستر را طوری فراهم کنند تا سرمایه گذاران و کسانی که بدنبال تولید و اشتغال هستند فرصت را برای خود مناسب بدانند و اگر از خارج تهدید می شوند در داخل امنیت لازم را برای انجام امور داشته باشند.

علی‌اکبر نیکو اقبال، عضو هیات علمی دانشگاه تهران: توجه به شایسته‌سالاری در سایه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی درست اقتصادی عامل مهمی برای تحقق ثبات و رشد اقتصادی است و نبود تبعیض در فعالیت‌های اقتصادی در توانمندسازی اعضای جامعه و تحقق حماسه اقتصادی مؤثر خواهد بود. محرک‌های اقتصادی، ثبات اقتصادی، ثبات قیمت‌ها، سرمایه‌گذاری بیشتر، رشد اقتصادی، اشتغال و رفاه بیشتر و توزیع عادلانه‌تر درآمدها بین اقشار مختلف جامعه می‌تواند جزو اهداف نظام و کشور در سال پیش رو قرار گیرد تا حماسه اقتصادی را عملی کند.

جواد هروی، نماینده مردم قائنات در مجلس:
با حل مشکلات اقتصادی و خلاص کردن مردم از گرانی‌ها می‌توان حماسه آفرید. دولتی و مجلسی که با مردم بیگانه باشند، راه به جایی نخواهند برد؛ لذا امیدواریم در سال آینده در جهت کمک به وضعیت معیشت مردم گام‌های اصولی و اساسی برداشته شود.

ایرج ندیمی، نماینده مجلس شورای اسلامی:
حماسه از علامت‌های رشد در زمینه علمی، عملی و عدم وابستگی است.

مجیدرضا حریری، نماینده مجلس شورای اسلامی:
رهبر معظم انقلاب با انتخاب این نام،‌ یک امید به آینده را در حوزه اقتصاد داخلی پیش‌بینی کرد.

ابراهیم نکو، نماینده مجلس شورای اسلامی:
حماسه اقتصادی پیچ تاریخی را دور می‌زند.
https://jahannews.com/vdcgqu9xwak9uy4.rpra.html
jahannews.com/vdcgqu9xwak9uy4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *