سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۶
پیام 24 سال پیش امام راحل که گویا همین امروز نوشته ‌اند؛

با هيچ‌كس عقد اخوت نبسته‌ام

نه از رابطه بامتجاوزان خشنودشويد نه از قطع‌رابطه با آنان رنجور
جمعه ۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 277828
چه كسى است كه نداند مردم عزيز ما در سختى هستند و گرانى و كمبود بر طبقه مستضعف فشار مى‏ آورد، ولى هيچ كس هم نيست كه نداند پشت كردن به فرهنگ دوَل دنياى امروز و پايه ريزى فرهنگى جديد بر مبناى اسلام در جهان و برخورد قاطع اسلامى با امريكا و شوروى، فشار و سختى و شهادت و گرسنگى را به دنبال دارد و مردم ما اين راه را خود انتخاب كرده ‏اند و بهاى آن را هم خواهند پرداخت و بر اين امر هم افتخار مى‏ كنند. اين روشن است كه شكستن فرهنگ شرق و غرب، بى شهادت ميسر نيست.
با هيچ‌كس عقد اخوت نبسته‌ام
سرویس سیاسی جهان نيوز - درست 24 سال پیش در چنین روزی و در حالی که جنگ تحمیلی به پایان رسیده بود و امام امت نامه ای به مهاجرين جنگ تحميلى نوشت که خط و مش و رویکرد انقلاب اسلامی را این بار در آخرین ماه‌های زندگی پربرکتش برای همگان بازخوانی و تبیین کرد.

گویی امام راحل می خواستند بگویند که سختی ها و فشارهای متعدد دهه اول انقلاب(کودتا، ترورها،‌ جنگ، تحریم و...) ایشان خسته و فرسوده نکرده؛ کهولت سن و محافظه کاری معمول در ایام پیری در وی نفوذ نداشته و هرگز رهبر امت را در پیگیری آرمان هایش به تجدیدنظری ولو اندک مجبور نکرده است که حتی ایشان در محافظت و پیشبرد اهداف مقدس نظام راسخ تر و بی پرواتر شده اند.

بی شک این پیام را باید از مهمترین و عمیق ترین پیام های امام راحل محسوب کرد؛ پیامی که راه را بر هرگونه تاویل و تفسیر دشمن پسند از خط انقلاب بست و درسی شد ماندگار برای همیشه ملت عدالتخواه ایران اسلامی.

بازخوانی این پیام علاوه بر مناسبت زمانی، از نظر محتوا و شرایط زمانی هم شباهتی بس عجیب به امروز جمهوری اسلامی و آرایش دنیای غرب علیه ملت ایران دارد؛ به طوری که با حذف برخی جملات، انگار پیامی است که رهبر معظم انقلاب همین امروز منتشر کرده اند.

معنی این موضوع از نگاه دیگر این است که غرب و آمریکا در طول بیش از 2 دهه اخیر حتی ذره ای به شعارهای خود را پایبند نبوده و اندکی از دشمنی و کینه خود نسبت به ملت ایران و انقلاب اسلامی کم نکرده اند و دل مردم را از نفرت به خود پر ساخته اند.

پیام امام راحل(ره) که با موضوع "لزوم استقامت در مقابل هجوم نظامى، سياسى و فرهنگى جهانخواران" و همزمان با نيمه شعبان، ميلاد حضرت مهدى (عج) صادر شده است را در ادامه می خوانیم:

بسم اللَّه الرحمن الرحيم.
 
خدمت خواهران و برادران و فرزندان عزيز مهاجرين جنگ تحميلى- ايّدهم اللَّه تعالى.
 
با سلام و درود به پيشگاه مقدس مولود نيمه شعبان و آخرين ذخيره امامت حضرت بقية اللَّه- ارواحنا فداه- و يگانه دادگستر ابدى و بزرگ پرچمدار رهايى انسان از قيود ظلم و ستم استكبار. سلام بر او و سلام بر منتظران واقعى او، سلام بر غيبت و ظهور او و سلام بر آنان كه ظهورش را با حقيقت درك مى‏كنند و از جام هدايت و معرفت او لبريز مى‏شوند ..
 
سلام بر ملت بزرگ ايران كه با فداكارى و ايثار و شهادت راه ظهورش را هموار مى‏كنند و سلام بر شما خواهران و برادران مهاجر كه بدون شك در جنگ تحميلى از كسانى هستيد كه صدمه فراوان روحى و جسمى و مالى خورده ‏ايد. شما عزيزان در زمان يورش وحشيانه صدام پس از روزها دفاع قهرمانانه اضطراراً محل زندگى و راحتى خود را ترك نموده و حقيقتاً به زندگى پر مشقت در نقطه‏اى دور از خانه و كاشانه خويش تن داده ‏ايد. شما مهاجرين عزيز جنگ تحميلى، لحظه لحظه جنگ و سختي هاى آن را درك كرده ‏ايد. انشاء اللَّه جمهورى اسلامى در آينده ‏اى نه چندان دور شهرها و روستاهاى شما را بهتر از قبل در اختيار شما خواهد گذاشت، ولى بايد خود به كمك مسئولان آمده و در نوسازى و مهياسازى شهر و روستاهاتان آنان را يارى نماييد. بحمداللَّه فرزندان خردسال آن روز شما، امروز جوانانى شده ‏اند كه مانند ساير برادران و خواهران خود از ميهن اسلامى‏شان دفاع خواهند كرد.

همه مى‏دانند كه تحمل هشت سال فشار و سختى فقط براى اسلام عزيز بوده است، لذا مسئولين بايد در دفاع از اسلام محكمتر از هميشه با تمام توان در مقابل تجاوز نظامى، سياسى و فرهنگى جهانخواران بايستند، چرا كه امروز دنياى استكبار خصوصاً غرب خطر رشد اسلام ناب محمدى- صلى اللَّه عليه و آله و سلم- را عليه منافع نامشروع خود درك كرده است.

امروز غرب و شرق به خوبى مى‏دانند كه تنها نيرويى كه مى‏تواند آنان را از صحنه خارج كند، اسلام است. آنها در اين ده سال انقلاب اسلامى ايران ضربات سختى از اسلام خورده ‏اند و تصميم گرفته ‏اند كه به هر وسيله ممكن آن را در ايران كه مركز اسلام ناب محمدى است نابود كنند. اگر بتوانند با نيروى نظامى، اگر نشد، با نشر فرهنگ مبتذل خود و بيگانه كردن ملت از اسلام و فرهنگ ملى خويش و اگر هيچ كدام از اينها نشد، ايادى خودفروخته خود از منافقين و ليبرالها و بى‏ دينها را كه كشتن روحانيون و افراد بيگناه برايشان چون آب خوردن است و در منازل و مراكز ادارات نفوذ مى‏ دهند كه شايد به مقاصد شوم خود برسند. و نفوذيها بارها اعلام كرده ‏اند كه حرف خود را از دهان ساده انديشان موجّه مى‏ زنند.

من بارها اعلام كرده‏ ام كه با هيچ كس در هر مرتبه‏ اى كه باشد عقد اخوت نبسته ‏ام. چهارچوب دوستى من در درستى راه هر فرد نهفته است. دفاع از اسلام و حزب اللَّه اصل خدشه ناپذير سياست جمهورى اسلامى است. ما بايد مدافع افرادى باشيم كه منافقين سرهاشان را در مقابل زنان و فرزندانشان در سر سفره افطار گوش تا گوش بريدند. ما بايد دشمن سرسخت كسانى باشيم كه پرونده ‏هاى همكارى آنان با آمريكا از لانه جاسوسى بيرون آمد. ما بايد تمام عشقمان به خدا باشد نه تاريخ. كسانى كه از منافقين و ليبرالها دفاع مى‏ كنند، پيش ملت عزيز و شهيد داده ما راهى ندارند. اگر ايادى بيگانه و ناآگاهان گول خورده كه بدون توجه بلندگوى ديگران شده ‏اند، از اين حركات دست برندارند، مردم ما آنها را بدون هيچ گونه گذشتى طرد خواهند كرد.

مسئولان ما بايد بدانند كه انقلاب ما محدود به ايران نيست. انقلاب مردم ايران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمدارى حضرت حجت- ارواحنافداه- است كه خداوند بر همه مسلمانان و جهانيان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادى و مادى اگر لحظه ‏اى مسئولين را از وظيفه‏ اى كه بر عهده دارند منصرف كند، خطرى بزرگ و خيانتى سهمگين را به دنبال دارد. بايد دولت جمهورى اسلامى تمامى سعى و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنمايد، ولى اين بدان معنا نيست كه آنها را از اهداف عظيم انقلاب كه ايجاد حكومت جهانى اسلام است منصرف كند.

مردم عزيز ايران كه حقاً چهره منوّر تاريخ بزرگ اسلام در زمان معاصرند، بايد سعى كنند كه سختي ها و فشارها را براى خدا پذيرا گردند تا مسئولان بالاى كشور به وظيفه اساسى‏شان كه نشر اسلام در جهان است برسند و از آنان بخواهند كه تنها برادرى و صميميت را در چهارچوب مصلحت اسلام و مسلمين در نظر بگيرند. چه كسى است كه نداند مردم عزيز ما در سختى هستند و گرانى و كمبود بر طبقه مستضعف فشار مى‏ آورد، ولى هيچ كس هم نيست كه نداند پشت كردن به فرهنگ دوَل دنياى امروز و پايه ريزى فرهنگى جديد بر مبناى اسلام در جهان و برخورد قاطع اسلامى با امريكا و شوروى، فشار و سختى و شهادت و گرسنگى را به دنبال دارد و مردم ما اين راه را خود انتخاب كرده ‏اند و بهاى آن را هم خواهند پرداخت و بر اين امر هم افتخار مى‏ كنند. اين روشن است كه شكستن فرهنگ شرق و غرب، بى شهادت ميسر نيست.

من بار ديگر از مسئولين بالاى نظام جمهورى اسلامى مى‏ خواهم كه از هيچ كس و از هيچ چيز جز خداى بزرگ نترسند و كمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد عليه فساد و فحشاى سرمايه دارى غرب و پوچى و تجاوز كمونيزم نكشند كه ما هنوز در قدمهاى اول مبارزه جهانى خود عليه غرب و شرقيم.

مگر بيش از اين است كه ما ظاهراً از جهانخواران شكست مى‏ خوريم و نابود مى‏ شويم؟ مگر بيش از اين است كه ما را در دنيا به خشونت و تحجر معرفى مى‏ كنند؟ مگر بيش از اين است كه با نفوذ ايادى قاتل و منحرف خود در محافل و منازل، عزت اسلام و مسلمين را پايكوب مى‏ كنند؟ مگر بيش از اين است كه فرزندان عزيز اسلام ناب محمدى در سراسر جهان بر چوبه‏ هاى‏ دار مى ‏روند؟ مگر بيش از اين است كه زنان و فرزندان خردسال حزب اللَّه در جهان به اسارت گرفته مى ‏شوند؟ بگذار دنياى پست ماديت با ما چنين كند ولى ما به وظيفه اسلامى خود عمل كنيم.

امروز بيشتر از هر زمانى كينه و دشمنى استكبار عليه اسلام ناب محمدى برملا شده است. بسيج عمومى آنان در دفاع از يك خود فروخته و نويسنده مزدور گوياى اين واقعيت است و شايد آنان اينهمه فضاحت و بى ‏آبرويى‏شان را به خاطر رسيدن به هدف شوم خود پيش بينى نكرده بودند كه امروز با سرافكندگى و خوارى از كرده خود پشيمان و با ذلت مراجعت مى‏كنند.

احتمالًا قضيه مبارزه با حجاب زنان مسلمان در فضاى آموزشى، حركتى انحرافى براى كمرنگ كردن جلوه عظيم دفاع جهان اسلام از رسول اكرم- صلى اللَّه عليه و آله و سلم- مى‏ باشد. گر چه خود اين واقعه هم از دردهايى است كه ملتهاى اسلامى گرفتار آن شده ‏اند كه چگونه در دنياى به اصطلاح آزاد، الزام زنان و دختران مسلمان به رفع حجاب عين دموكراسى است و فقط ما كه گفته‏ ايم كسى كه به پيغمبر اسلام- صلى اللَّه عليه و آله و سلم- توهين كند و اجماع فقهاى مسلمين فتوا به اعدام آن مى‏ دهند، خلاف آزادى است! راستى چرا دنيا در برابر كسى كه اجازه ندهد تا دختران مسلمان به دلخواه خود با پوشش اسلامى در دانشگاهها درس بخوانند يا تدريس كنند، ساكت نشسته است؟ جز اين است كه تفسير و تأويل آزادى و استفاده از آن در اختيار كسانى است كه با اساس آزادى مقدس مخالفند؟ امروز خداوند ما را مسئول كرده است، نبايد غفلت نمود. امروز با جمود و سكون و سكوت بايد مبارزه كرد و شور و حال حركت انقلاب را پا برجا داشت.

من باز مى‏ گويم همه مسئولان نظام و مردم ايران بايد بدانند كه غرب و شرق تا شما را از هويت اسلامى‏ تان- به خيال خام خودشان- بيرون نبرند، آرام نخواهند نشست. نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شويد و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور، هميشه با بصيرت و با چشمانى باز به دشمنان خيره شويد و آنان را آرام نگذاريد كه اگر آرام گذاريد، لحظه‏‌اى آرامتان نمى ‏گذارند.

البته ما از زحمات وزارت امور خارجه قدردانى مى‏ كنيم و آنها بايد با جديت به كار خود ادامه دهند كه ان شاء اللَّه در انجام وظيفه بزرگ الهى و سياسى خود موفق خواهند بود.

از خداوند متعال مى‏ خواهم تا مهاجرين عزيزمان را هرچه زودتر به خانه و كاشانه خود برساند و تلخى غربتها و سختيها را به شيرينى مراجعتشان مبدل سازد.

در خاتمه لازم است از همه كسانى كه از مهاجرين عزيز جنگ تحميلى پذيرايى كرده و مى‏ كنند و همچنين از مسئولين محترم بنياد مهاجرين كه زحمات زيادى متحمل شده ‏اند، تشكر و قدردانى نمايم. والسلام عليكم و رحمة اللَّه و بركاته.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *