جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱
دروغ های آمریکایی و ماجرای سازشکاران داخلی؛

بهترین و ثمربخش‌ترین راه برخورد با 1+5 و آمریکا چیست؟

جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 276885
ادعای آمریکا مبنی بر کاهش تحریم ها یکی از نمونه های فریبکاری آمریکاست چرا که تحریم های بی اثر و کم ارزش مثل طلا و صادرات پتروشیمی را مطرح کرده و حاضر نیست تحریم های اساسی مثل نفت وبانکی که باعث فشار بر جامعه و نقض حقوق بشر و بیماران می شود را لغو کند.
بهترین و ثمربخش‌ترین راه برخورد با 1+5 و آمریکا چیست؟
سرویس سیاسی جهان نيوز - در حالی که حدود 20 روز تا برگزاری مذاکرات "آلماتی 2" زمان باقیست، مواضع برخی گروه های سازشکار داخلی و رفتار و گفتار متناقض غرب به ویژه دولت آمریکا که همزمان با دراز کردن دست دوستی، تحریم های جدید علیه ایران تصویب می کند، حاوی معانی مختلف سیاسی و استراتژیک است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود:

1-    مقاومت و پافشاری بر حقوق مسلم ملت کلید تامین امنیت، شکوفایی اقتصادی ، آسایش و رفاه ماندگار و اصیل، تقویت هویت ملی و خود باوری، رشد و بالندگی فرهنگی و بطور کلی تمامی نعمت ها و برکاتی خواهد بود که یک ملت را سعادتمند و نیکبخت می کند.

در مقابل سازش و کوتاه آمدن از حقوق مردم در برابر نظام سلطه کلید ناامنی، وابستگی اقتصادی، خود کم بینی و حقارت، وادادگی فرهنگی و ابتذال و بطور کلی تمامی مصائب و نقمتهایی می شود که یک ملت را به فلاکت وتیره روزی می کشد.

2-    هرگونه پیشرفت در جمهوری اسلامی ایران در سایه گفتمان مقاومت و پا فشاری بر حق ملت بدست آمده و گفتمان سازش و کوتاه آمدن از حق ملت به تجربه تاریخی ملت ایران و سایر ملل جهان جز وابستگی و عقب افتادگی نتیجه ای نداشته است.

3-     آنچه باعث تنازل اندک و نسبی آمریکا از درخواست غیر قانونی خود در قبال ایران شده تداوم سیاست مقاومت در هر دو عرصه داخلی و منطقه ای (بخصوص موضوع سوریه) بوده است.

4-    ادعای آمریکا مبنی بر کاهش تحریم ها یکی از نمونه های فریبکاری آمریکاست چرا که تحریم های بی اثر و کم ارزش مثل طلا و صادرات پتروشیمی را مطرح کرده و حاضر نیست تحریم های اساسی مثل نفت وبانکی که باعث فشار بر جامعه و نقض حقوق بشر و بیماران می شود را لغو کند.

5-    آمریکا به دنبال قبول روشی برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران نیست بلکه به دنبال حذف آن و تحقیر ملت ایران است.

6-    جمهوری اسلامی ایران با ارائه پیشنهادهای راهگشا و آمادگی برای شروع همکاری و تعامل هدفمند، به دنبال مذاکرات واقعی است. اکنون نوبت طرف مقابل است که آمادگی خود را برای حل مساله اثبات کند.

7-    جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن اهداف و سابقه فریبکاری و خصومت طرف مقابل نسبت به ملت ایران، در ارتباط با چشم انداز این مسیر مذاکراتی دچار توهم وخوش بینی افراطی نمی شود بلکه با داشتن رویکردی واقعگرایانه و عمل گرایانه به دنبال بهره برداری حداکثری از فرصت ها و درعین حال، پاسخ قاطع به تهدیدها و فریبکاری ها است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *