جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

واکنش قاطع ایران به خطای راهبردی دشمن

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب: 276355
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تكيه بر منويات فرمانده معظم كل قوا گفت: دشمنان مؤلفه‌های قدرت ما را درک کرده‌اند و چنانچه در محاسبه دچار خطای راهبردی شوند، یقیناً شکست خواهند خورد.
به گزارش جهان به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع نخبگان نيروهای مسلح و كارشناسان حوزه های دفاعی، نظامی و امنيتی اظهار داشت: مفهوم دفاع گرچه پیش از این بر اساس آموزه‌های دینی-انقلابی و در ذهنیّت تاریخی- سیاسی و اعتقادی ملّت ایران و ادبیات منتشر شده وجود داشت، امّا در چند دهه اخیر و بویژه با تجاوز ارتش بعثی عراق به ایران، تصویر جدید خود را بازیافت و بعدها با توجه به تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملّت ایران، این مفهوم در چارچوب بازدارندگی، دستخوش تداوم و تغییر شد.

سرلشکر رشید در ادامه با برشماري تجارب ناشي از هشت سال دفاع مقدس و تبيين مفهومي دفاع همه جانبه و الزامات آن برابر حملات دشمن در جنگ احتمالي آينده گفت: دفاع همه‌جانبه در جنگ با عراق، پیش از آنکه در چارچوب بسیج کلیه منابع و مؤلفه‌های قدرت باشد، بر اساس حضور داوطلبانه مردمی با انگیزه‌های دینی و اعتقادی و شهادت‌طلبانه شکل گرفت و تمامی کمبودها را در یک جنگ کاملاً نابرابر، با تکیه بر انگیزه‌های دینی و انقلابی جبران می‌نمود و دشمن را شکست داد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیرامون مشخصه و ماهیّت جنگ احتمالی آینده اظهار داشت: مشخصه و ماهیت جنگ احتمالی آینده از نظر اهداف و مؤلفه‌های قدرت نظامی با جنگ گذشته متفاوت خواهد بود و باید مفهوم دفاع و الزامات دفاع همه جانبه با توجه به ماهیّت جنگ احتمالی آینده مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بایستی آمادگی‌های لازم را در زمان صلح برای زمان جنگ انجام داد و باید در دوران صلح برای نیروهای مسلّح سرمایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم مانع وقوع جنگ بشویم و قدرت دفاعی آماده و بازدارنده‌ای همیشه داشته باشیم و چنانچه بر اثر اشتباه در محاسبه، از سوی دشمنان تحرکی صورت گرفت با دفاع همه جانبه و مقابله مؤثر دشمن را شکست بدهیم و جنگ را ببریم.

سرلشکر رشید تصریح کرد: این امر تابع ادراک صحیح و مشترک از مفهوم جنگ در بین سران نظامی و سیاسی مملکت و برنامه‌ریزی و اقدام در جهت الزامات دفاع می‌باشد و در حوادث احتمالی آینده بایستی از کلیه ابزارها و منابع و مؤلفه‌های قدرت، با توجه به اینکه هم‌اکنون ایران اسلامی در چارچوب قدرت منطقه‌ای عمل می‌کند، برای شکست دشمنان، بهره‌گیری نمود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به این فرمایش رهبر انقلاب که می‌فرماید «ما عناصر قدرت فراوانی داریم اینها را باید روز به روز افزایش دهیم»‌گفت: دشمنان در طی سه دهه گذشته، مؤلفه‌های قدرت ما را درک کرده‌اند و با توجه به موقعیت ژئوپليتیک بی‌نظیر ایران اسلامی، چنانچه در محاسبه دچار خطای راهبردی شوند، یقیناً شکست خواهند خورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *