شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

آغاز رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 276309
امريکا و کره جنوبي به‌رغم هشدارهاي کره شمالي، رزمايش نظامي مشترک ساليانه خود را در نزديکي شبه‌جزيره کره آغاز کرده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، در پي آغاز اين رزمايش يک هفته‌اي در روز دوشنبه (۲۱ اسفند)، پيونگ‌يانگ خطوط ارتباط تلفني خود با سئول را قطع کرد.

کيم مين-سئوک، سخنگوي وزارت دفاع کره جنوبي در اين زمينه گفت :«اين درست است که کره شمالي در اين لحظه به تماس‌هاي تلفني که از طريق پن مون جوم برقرار مي‌‎شود پاسخ نمي‌دهد.»

کره شمالي خطوط تلفن صليب سرخ را که سال ۱۹۷۱ راه‌اندازي شده در گذشته ۵ بار قطع کرده بود. پيونگ يانگ آخرين بار سال ۲۰۱۰ به چنين اقدامي دست زد.

اين رزمايش نظامي گسترده که با حضور ۱۰ هزار سرباز کره جنوبي و حدود ۳ هزار نيروي امريکايي برگزار مي‌شود يک هفته پس از آن آغاز شد که شوراي امنيت سازمان ملل تحريم‌هاي جديدي بر ضد پيونگ‌يانگ وضع کرد. اين تحريم‌ها به علت انجام سومين آزمايش هسته‌اي کره شمالي در تاريخ ۱۲ فوريه، بر ضد پيونگ‌يانگ تصويب شد.

فعالان ضد جنگ روز دوشنبه در مخالفت با اين تمرين نظامي مشترک در سئول، پايتخت کره جنوبي تظاهرات کردند.

در همين حال، کره شمالي چنين رزمايش‌هايي را به عنوان سکوي آغاز يک «جنگ هسته‌اي» محکوم کرده است و مي‌گويد توافقنامه آتش‌بس ۱۹۵۳ را که به جنگ کره پايان داد لغو مي‌کند.

کره شمالي همچنين گفته است در صورتي که امريکا و کره جنوبي از پذيرش درخواست‌هاي پيونگ‌يانگ در زمينه لغو رزمايش نظامي مشترک خود امتناع کنند، وقوع جنگ دوم کره «اجتناب ناپذير» خواهد بود.

کيم جونگ اون، رهبر کره شمالي هفته گذشته به نيروهاي مسلح اين کشور دستور داد براي يک «جنگ تمام عيار» آماده شوند.

پيونگ‌يانگ ۷ مارس تهديد کرد در صورتي که واشنگتن به يک جنگ هسته‌اي دامن بزند براي دفاع از خود، امريکا را هدف حملات هسته‌اي «پيشگيرانه و بازدارنده» قرار مي‌دهد.

وزارت دفاع کره جنوبي مي‌گويد کره شمالي براي اجراي رزمايش نظامي گسترده در امتداد مرز شرقي اين کشور در هفته جاري برنامه ريزي کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *