يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

آیا ایران واقعاً به دنبال بمب اتمی است؟

شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 276047
نشریه آمریکایی آتلانتیک در شماره هفته جاری خود به بررسی بزرگترین جریان سازی رسانه های غربی علیه ایران یعنی تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای پرداخت.
آیا ایران واقعاً به دنبال بمب اتمی است؟
سرویس بین الملل جهان-علیرضا کیانفر: نشریه آمریکایی آتلانتیک با اشاره به سخنان مقامات آمریکایی درباره تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای، نوشت: سرویس های اطلاعاتی دائماً در حال به روز کردن اطلاعات خود و حدس و گمانه‌زنی درباره برنامه هسته ای ایران هستند و دیپلمات ها و سیاستمداران هم همیشه از زمان بندی امروز و فردا و امسال و سال دیگر برای تخمین زمان دستیابی ایران به سلاح هسته ای سخن می گویند.

نشریه آمریکایی آتلانتیک در ادامه نوشت: فارغ از جریان سازی هایی که انجام می شود باید پرسید آیا اصولا امکان دارد ایران روزی به سوی سلاح هسته ای برود یا خیر. سوال این است که اگر آنگونه که مقامات آمریکایی می گویند ایران انرژی زیادی را برای دستیابی به سلاح هسته ای گذاشته، پس چرا تاکنون به آن دست نیافته است؟ نشریه آمریکایی آتلانتیک افزود: ایران علاوه بر هزینه میلیاردها دلار، وقت زیادی از دانشمندان خود را نیز به این موضوع اختصاص داده است.  بنابراین سئوال اصلی این است که چرا آنها تا کنون به این بمب دست نیافته‌اند و آمریکا چگونه می تواند از آن جلوگیری نماید؟

نشریه آمریکایی آتلانتیک نوشت: ایرانن دارای برنامه اتمی، با ایرانِ مسلّح به سلاح هسته‌ ای تفاوت دارد اما انگیزه‌های برنامه‌های اتمی ایران معمولاً در آمریکا بدون تجزیه و تحلیل از سوی مقامات و کارشناسان مورد توجه قرار می گیرد؛ آنها به دلیل این که مقامات ایرانی هولوکاست را انکار می کنند و یا از شبه نظامیان حماس و حزب الله حمایت می کنند این کشور را خطرناک می دانند.

نشریه آمریکایی آتلانتیک افزود: کارشناسان عدم تولید سلاح اتمی می گویند، معمولاً کشورها به 3 دلیل، امنیتی، وجهه بین‌المللی و مسائل داخلی بدنبال بمب اتمی می روند. با این وجود عملکرد ایران تاکنون نشان داده که این کشور علاقه ای به داشتن سلاح هسته ای ندارد و صرفا به دنبال منافع استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای همچون تولید برق می باشد.

نشریه آمریکایی آتلانتیک در ادامه اضافه کرد که مقامات ایرانی تأکید دارند که هم از نظر اسلامی و هم به خاطر فتوای رهبریت آنها نمی توانند به سمت تولید سلاح اتمی بروند. و این راهی است که فعلاً ایران انتخاب کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *